Gå til innhold

Hvor lang tid med lungebetennelse!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg fikk konstatert bakteriell lungebetennelse for snart fire uker siden. Var ikke veldig sjuk, men sjuk nok - hostet meg omtrent i hjel om natta, men feberen gikk ned og jeg ble litt bedre etter å ha vært i gang med antibiotika (Doxycyklin-aktig preparat, var ikke i Norge da).

Etter å ha vært ferdig med kuren og det var gått 10 dager og jeg var hjemme igjen, kjente jeg meg plutselig sjuk igjen og gikk til egen lege. Blodprøver og røntgen viste fremdeles lungebetennelse i venstre lungespiss og høy CRP. Nå fikk jeg Ery-Max, og har tatt det i foreløpig fem døgn, skal ta det i tre døgn til. Jeg har ingen feber, jeg hoster mye mindre - men jeg bare henger! Svetter bare noen snakker til meg, svetter når jeg må hoste (får ikke opp så mye mer, mest lyst slim) men kjenner meg altså helt satt ut. Får ekle tanker om at dette ikke kommer til å gå over denne gangen, heller. Trodde jeg skulle føle meg mye bedre fort ...

Jeg tester pusten, og nå kan jeg trekke den helt ned i bånn og slippe den forsiktig ut igjen uten å begynne å hoste. Men hvorfor er jeg så sinnssykt slapp? Noen som vet? Jeg skal ta røntgen og CRP når kuren er over, det har jeg bestemt meg for. Men skal jeg gå dagen etter siste dag med pille - eller må jeg vente noen dager først? Jeg er ikke vant til dette, men innser at når jeg er blitt over 60 kan slikt skje (?). Anonymous poster hash: 1e778...c0a Anonymous poster hash: 1e778...c0a

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397413-hvor-lang-tid-med-lungebetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette kommer til å gå over. Men kanskje de ikke har truffet med rett medisin? Kanskje har de truffet, men du må være litt tålmodig. Symptomene du beskriver er helt vanlig ved lungebetennelse, høy CRP og i tillegg medisiner som kan påvirke hele greiene. Vent noen dager med CRP og røntgen etter avsluttet kur. 

God bedring!

Anonymous poster hash: cd289...8bd

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...