Gjest Anonym bruker Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 Hei Jeg er en kvinne på snart 41 år som har i de siste to månedene opplevd at jeg en dag før menstruasjonen får en liten blødning en dag før menstruasjonen begynner. Det er en liten blødning som er brunaktig. Etter denne blødningen så går det noen timer ( ca en dag) så kommer menstruasjonen for fullt. Blør ikke i mellomtiden. Dette har vært regelmessig de to siste månedene .Har akkurat fått mensen igjen, men denne gangen uten denne lille blødningen først. Vet at når jeg fikk disse blødningene før menstruasjonen så hadde jeg hatt samleie en og to dager før blødningen kom, også gikk det det enda 1 dag før mensen kom. Nå jeg lurer på om det var samleie som gjorde at jeg blødde. Mannen min har ikke merket noe blod på penis etter disse samleiene. Blør ellers ingenting mellom menstruasjonene, og mensen kommer regelmessig. Har heller ikke brukt noe prevensjon de 10 siste årene. Lurer litt på hvorfor jeg ha begynt med en slik blødning/utflod før menstruasjonen, etter at jeg har hatt samleie. Kan dette være normalt? Er redd for at det kan være noe alvorlig. Hlsen en som er nervøs. kvinne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397437-bl%C3%B8dning-etter-samleie-f%C3%B8r-menstruasjonen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 (endret) Hei Jeg er en kvinne på snart 41 år som har i de siste to månedene opplevd at jeg en dag før menstruasjonen får en liten blødning en dag før menstruasjonen begynner. Det er en liten blødning som er brunaktig. Etter denne blødningen så går det noen timer ( ca en dag) så kommer menstruasjonen for fullt. Blør ikke i mellomtiden. Dette har vært regelmessig de to siste månedene .Har akkurat fått mensen igjen, men denne gangen uten denne lille blødningen først. Vet at når jeg fikk disse blødningene før menstruasjonen så hadde jeg hatt samleie en og to dager før blødningen kom, også gikk det det enda 1 dag før mensen kom. Nå jeg lurer på om det var samleie som gjorde at jeg blødde. Mannen min har ikke merket noe blod på penis etter disse samleiene. Blør ellers ingenting mellom menstruasjonene, og mensen kommer regelmessig. Har heller ikke brukt noe prevensjon de 10 siste årene. Lurer litt på hvorfor jeg ha begynt med en slik blødning/utflod før menstruasjonen, etter at jeg har hatt samleie. Kan dette være normalt? Er redd for at det kan være noe alvorlig. Jeg ville gått til legen og bedt om henvisning til gynekolog. Slike blødninger du beskriver kan bety flere ting, feks lettblødende livmormunning, begynnende menopause eller det kan være et symptom i forbindelse med celledeling. Jeg vil anbefale deg å ta en celleprøve for å være sikker på at dette ikke er tilfelle. Endret 4. mars 2014 av Kayia 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397437-bl%C3%B8dning-etter-samleie-f%C3%B8r-menstruasjonen/#findComment-3529713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 4. mars 2014 Del Skrevet 4. mars 2014 En slik blødning som kommer etter et mønster er ikke tegn på noe alvorlig. Den er tilsynelatende utløst av et samleie. Kan det være stoffer i sæden (det som betegnes prostaglandiner) som gir en sammentrekking av livmoren og derved skviser ut litt blod? Det kan også være at du har rikelig med kjertler på livmorhalsen (det som betegnes ektopi) som lett blør ved samleie. Uansett, få en sjekk av livmorhalsen og en celleprøve, hvis det ikke er gjort på en stund. Men som sagt, jeg kan ikke se at det skal være grund til engstelse. Vennlig hilsen Mette H Moen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397437-bl%C3%B8dning-etter-samleie-f%C3%B8r-menstruasjonen/#findComment-3529726 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.