Gå til innhold

Tannlegeskrekk og dårlig råd

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en ekstrem tannlegeskrekk som har gjort at jeg ikke har besøkt tannlegen på snart 10 år. Jeg vet at jeg har noen hull som må fikses, samt at noen tenner nå har merkbare småskader (kjenner det med tunga).

Nå har det seg slik at jeg har ekstrem tannlegeskrekk. Bare jeg hører lyden av tannlegeborr så gjør det vondt i hele kroppen. Jeg prøvde å ringe en tannlege for å bestille time (det begynner å bli ubehagelig) men slang på røret idet noen svarte. Etterpå kaldsvettet jeg i flere minutter og jeg hadde hjertebank...

Hvordan er muligheten til å få behandling under narkose, lystgass, VALIUM og kraftig bedøvelse???

Jeg har dessuten ikke mulighet til å betale for behandlingen. Jeg har ingen mulighet til å ta opp lån og har knapt nok penger til å klare meg gjennom måneden. Noen nedbetalingsavtale tror jeg heller ikke jeg får med min kredittverdighet.

Jeg tjener for godt til å få hjelp på sosialen, men for dårlig til å klare alle utgiftene.

Finnes det noen muligheter til å få dekket slike utgifter?

Hvor lenge må man gå med tannlegeskrekk og smerter før det offentlige trår inn med evnt. narkose og gratis behandling???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39748-tannlegeskrekk-og-d%C3%A5rlig-r%C3%A5d/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Desverre er det slik at den som ikke tør gå til tannlege og atpå til ikke har råd til det, ligger dårlig an.

Velferdslandet Norge har ikke sett seg råd til å ta seg av denne viktige delen av helsen.

Du kan ikke regne med støtte til behandling i narkose, men tannlegen vil kunne gi deg et tilbud som passer for den som har angst.

Både ved måten behandlingen planlegges på og ved bruk av nødvendige medikamenter.

Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...