Gå til innhold

Nekter å gi meg bilder i fra barnas oppvekst.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hva kan jeg gjøre når x nekter å gi meg bilder fra barnas oppvekst. Vi har en enorm mengde bilder fra da ungene var små, fra diverse turer, julefeiringer, barnedåp osv.

Meste av disse er digitale bilder som han har lagret på pc. Jeg var ikke så datakyndig på den tiden, så det er han som har dem.

Han nekter å sende over til meg. Kun hvis han får yngstebarnet flere dager i uka. Hva kan jeg gjøre med det?

Anonymous poster hash: 5fd63...3c0

Fortsetter under...

Tar kontakt med en advokat. Det er utpressing.

Men i fare for at han da tar og sletter bildene i sinne:

Jeg ville nok rett og slett droppet temaet for en stund. Når ungene blir store kan de selv kopiere de bildene til deg, uten av faren vet det.

I mellomtiden: spør venner og familie ellers om de har noen bilder du kan få kopi av.

AnonymBruker

Jeg tviler på at du får rettens kjennelse på å få bildene så da må du nesten vurdere hva som er viktigst. At han ikke får se sitt yngste barn eller at du får bildene.

Skjønte ikke svaret ditt helt. Mener du at jeg skal nekte han å se barnet ? Nei, slikt driver jeg ikke med. Det vil gå ut over barnet.

AnonymBruker

Skjønte ikke svaret ditt helt. Mener du at jeg skal nekte han å se barnet ? Nei, slikt driver jeg ikke med. Det vil gå ut over barnet.

Men du sier jo at han ikke får se yngstebarnet flere ganger i uka.

Anonymous poster hash: 9d456...0dc

Men det er jo det du sier? Eller mener du at han vil ha barnet mer enn han har det i dag?

Annonse

AnonymBruker

Men du sier jo at han ikke får se yngstebarnet flere ganger i uka.

Anonymous poster hash: 9d456...0dc

Da har jeg uttrykt meg fryktelig klønete, skjønner jeg.  Han vil endre samværsavtalen og ha barnet flere dager i uka. (mot barnets egen vilje)

Hva kan jeg gjøre når x nekter å gi meg bilder fra barnas oppvekst. Vi har en enorm mengde bilder fra da ungene var små, fra diverse turer, julefeiringer, barnedåp osv.

Meste av disse er digitale bilder som han har lagret på pc. Jeg var ikke så datakyndig på den tiden, så det er han som har dem.

Han nekter å sende over til meg. Kun hvis han får yngstebarnet flere dager i uka. Hva kan jeg gjøre med det?

Dette synes jeg høres forferdelig ut. Kanskje tiden er moden for å la advokater ta seg av dialogen fremover? Som ekte nick sier, vær obs på at han kan slette bildene i rent sinne. Du gjør trolig lurt å la dette "gå over av seg selv", etter en tid uten prat om bilder bør du vurdere å koble inn advokat.

AnonymBruker

Strengt tatt så nekter han deg ikke bilder av barna. Men han synes han får se det yngste barnet sitt for lite. Slikt kan gjøre de fleste desperate.

Hvorfor lar du han ikk se barnet sitt mer?

Han ser barnet mye mer nå enn han gjorde som gift, da han pendlet. Dette handler mest om økonomi fra hans side.

mariaflyfly

Utpressing er ut. La hele temaet bare ligge. Du får alltids tak i bilder på en eller måte, om ikke alt som er. Og det er bare bilder, det er materielle ting. Sjekk med litt besteforeldre o.l. om de har noe liggende.

Er ikke barnet gammel nok til å bestemme dette med samvær selv?

AnonymBruker

Dette synes jeg høres forferdelig ut. Kanskje tiden er moden for å la advokater ta seg av dialogen fremover? Som ekte nick sier, vær obs på at han kan slette bildene i rent sinne. Du gjør trolig lurt å la dette "gå over av seg selv", etter en tid uten prat om bilder bør du vurdere å koble inn advokat.

Prøver å unngå det, da dialogen har vært grei en god stund nå, men så kom dette opp i går. Tenkte jeg kunne ta det opp igjen nå som tonen har vært grei en stund. Dvs. vi har vel egentlig ikke snakket særlig med hverandre, men de få gangene det har skjedd har det gått bra. Så i går tenkte jeg at jeg kunne ta opp igjen dette med bildene. Synes det er litt trist ikke ha bilder fra da ungene var små. Da kom han drassende med dette plutselig.

mariaflyfly

Prøver å unngå det, da dialogen har vært grei en god stund nå, men så kom dette opp i går. Tenkte jeg kunne ta det opp igjen nå som tonen har vært grei en stund. Dvs. vi har vel egentlig ikke snakket særlig med hverandre, men de få gangene det har skjedd har det gått bra. Så i går tenkte jeg at jeg kunne ta opp igjen dette med bildene. Synes det er litt trist ikke ha bilder fra da ungene var små. Da kom han drassende med dette plutselig.

Jeg sier dette ofte til mange som har barn med en løs kanon, og jeg gjentar til det kjedsommelige:

Ikke snakk med ham. Ikke ta telefonen når han ringer. Kommuniser skriftlig på mail og ta vare på alle henvendelser (sett f.eks. opp automatisk videresending til en nettbasert e-postkonto). Du kan komme til å få bruk for alle de evinnelige kjipe henvendelsene.

Selv om kommunikasjonen kan være ok i perioder, er det bare å vente på neste vanvittige utspill. Løse kanoner gir seg nemlig sjelden så lett, og de kan til og med fremstå som hyggelige i perioder. De er virkelighetens Jekyll & Hyde-typer.

Endret av mariaflyfly

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...