Gå til innhold

Diffuse underlivsplager + hormonspiral

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Jeg har satt inn hormonspiral, tatt celleprøve i mai 2013 + GU-undersøkelse, er 25 år, og har alltid hatt litt plager med underlivet. Ikke født noe barn.

1) Etter at jeg satte inn spiral, har jeg hatt en del smerter i underlivet. Kjennes ut som kramper, og de blir så kraftige at jeg må sette meg ned, blir kvalm. De går som regel over etter et par sekunder, før de oppstår igjen. 

2) Har også en del blødning, men mensturasjonen har uteblitt. Har særlig blødning/brunt blod etter samleie. Dette kan jo kanskje ha en sammenheng med at jeg er litt "bunn", og i forbindelse med dyp penetrering.

3) Har vært å tatt celleprøver, pluss GU hos gynekolog der de ikke fant noe unormalt. Også tester for en rekke seksuelt overførbare sykdommer i forbindelse med dette. Alt var negativt. Har ikke hørt noe etter celleprøven, så regner da med alt er normalt.

4) Kan ofte ha smerter under samleie, noe jeg alltid har hatt. Det kjennes også ut som at det er brennende smerter (stor friksjon?) under sameleie. Selv om jeg som regel ikke har problemer med å bli våt, samt at det brukes glidekrem i enkelte situasjoner. Hva kan dette være? Har alltid hatt mye utflod, men det regner jeg som normalt så fremt fargen og lukt er normal.

Tror du det er noe grunn til disse plagene, eller bør jeg bare legge fra meg bekymringen? Kan jo ikke forstå at noe kan være galt, siden jeg har vært hos gynekolog, og de ikke fant noe unormalt. Bør jeg evt fjerne hormonspiralen siden den har gitt meg en del ubehag?

Takk for svar :)

Anonymous poster hash: 029c9...19b
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397501-diffuse-underlivsplager-hormonspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...