AnonymBruker Skrevet 7. mars 2014 Del Skrevet 7. mars 2014 Hei. Som veldig mange andre av norges befolkning har jeg alltid hatt problemer med magesmerter og avføring. 1. Jeg har ofte uregelmessig avføringsmønster. Kan både være hard avføring/obstipasjon, samt diarè på samme uke. Som regel ikke på samme dag. Det er også forskjellig farge og utseende på avføringen. Noen ganger kan det være litt "slim" rundt, andre ganger forskjellige farger, fra lysbryn til mørk brun/svart. Rett og slett mye forskjellig. Føles også ut som jeg ikke får tømt meg rikelig. 2) Har alltid hatt problemer med magesmerter. Det er palpasjonsvondt nederst til venstre, ca der hvor eggstokkende ligger. Vondt når jeg trykker ned, men ikke når jeg slipper opp. Kan også være vondt på samme plass uten at jeg trykker. 3) Har mye luftsmerter og luftproblemer som jeg syns er ubehagelig. Noen ganger er så opplåst, at jeg faktisk ser gravid ut. Dette har som regel alltid vært et problem. 4) Har plager med at jeg kan tømme mageinnholdet, spy av meg selv hvis jeg strammer sammen muskulaturen i magen. Gulper en del ufordøyd mat, rett etter at jeg har spist. Da er det ikke alltid snakk om store mengder mat, men plagene er værst hvis jeg har inntatt for mye mat på samme tid. Har også halsbrann, refluks. Særlig etter fettrik mat. 5) Har hatt bulimi som ungdom, nettopp fordi det var så "enkelt" for meg å få det opp, trengte aldri å fremprovosere det på egen hånd. Dette har jeg ikke hatt problemer med på mange år. Jeg er 25 år, normalvektig (BMI rundt 20 vil jeg tro). Aktiv og trener regelmessig. Er dette grunn til å oppsøke lege for evt coloskopi/gastroskopi? Føler jeg ofte har tatt opp dette med lege, men føler aldri jeg blir tatt seriøst. Men dette har vært plager jeg har slitt med over tid. Men i det siste har magesmertene blitt mye verre, og jeg har oftere nyanser av svart avføring. Hilsen fortvilt jente Anonymous poster hash: 5c206...9c3 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397502-enda-en-tr%C3%A5d-og-mageproblemer-men-trenger-r%C3%A5d/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Magda Skrevet 8. mars 2014 Del Skrevet 8. mars 2014 Du bør absolutt ta opp disse problemene igjen, du sier du hele livet har vært plaget med magen. Jeg måtte be legen min flere ganger før han gikk med på å teste meg for cøliaki. Prøven kom tilbake positiv. Så du må selv ta ansvar for egen helse; har du ikke en lydhør lege bør du fine en annen, evt gå privat. Print ut det du har skrevet her. Helsa først. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397502-enda-en-tr%C3%A5d-og-mageproblemer-men-trenger-r%C3%A5d/#findComment-3530400 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.