Gå til innhold

Kan man idømmes tvangssterilisering?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg hadde ikke hørt om dette før. Nå ble jeg veldig lei meg.

Det har vært skrevet i media gjentatte ganger om dette de siste månedene, det er så ufattelig grusomt at jeg nesten ikke tro at en mor kan gjøre noe slikt mot sitt eget barn. Men hun har jo innrømmet alt bortsett fra at hun drepte ungen.

AnonymBruker

http://www.dagbladet.no/2014/03/10/nyheter/innenriks/barnemishandling/barnedrap/drap/32222936/

Evt. at dama aldri slippes ut igjen? Evt. begge deler...?

Norsk strafferett er klar:

Tvangsterilisering: Nei.

Slippes ut igjen: Ja, med tiden. Selv om hun skulle få forvaringsdom, klarer de aldri å holde henne inne resten av livet.

Anonymous poster hash: b7298...9d3

Annonse

AnonymBruker

Eventuelt et nakkeskudd.

Dødsdom for overlagt drap er rettferdig. Så var det der med strafferettslig tilregnelighet, da. Og rettsvesenets evne til å forvalte slike dommer. Kanskje det er bedre å sørge for at hun aldri mer kan gjøre noe sånt og får en del års straffearbeid?

Norsk strafferett er klar:

Tvangsterilisering: Nei.

Slippes ut igjen: Ja, med tiden. Selv om hun skulle få forvaringsdom, klarer de aldri å holde henne inne resten av livet.

Jeg vet jo det, men f*** heller, det er enkelte tilfeller der en arbeidsleir i Sibir (I dette tilfellet i tillegg til tvangssterilisering) hadde vært noe... Eller lobotomering kanskje?

AnonymBruker

Jeg vet jo det, men f*** heller, det er enkelte tilfeller der en arbeidsleir i Sibir (I dette tilfellet i tillegg til tvangssterilisering) hadde vært noe... Eller lobotomering kanskje?

Det er veldig lett å bli veldig opprørt av å høre/lese om sånt, kanskje for opprørt selv om grunnen er veldig god. Etter mitt skjønn er rettferdig straff i dette tilfellet det samme som Slabbedask forslo. Dødsstraff. Altså at byrden på domfelte skal bli like stor som den offeret måtte gjennomgå. En likevekt.

Vi sliter med en dårlig rettspleie, faren for justismord er stor. Tenk på Orderudsaken. De kom aldri helt i mål der, fikk vite hvem som skjøt. Og det kan være vanskelig å bedømme strafferettslig tilregnelighet. Så i praksis tror jeg ikke vi klarer å håndtere dødsstraff godt i alle tilfeller.

Et tiltak vår rettspleie aldri har tatt skikkelig tak i er behandling av de som aldri burde få slippe ut igjen. Og det kan vi takke den der humanismen vår for. Man kaller det human strafferettspleie. Tror at man kan rehabilitere sprø og farlige mennesker. Og sånne som klikker når de får i seg stoff. Så er de edrue en periode før de sprekker og gjør mer ondt og kriminelt.

Etter mitt skjønn er det beste og billigste at de blir plassert på en øde øy, helt avskåret for kontakt med omgivelsene.

stjernestøv

http://www.dagbladet.no/2014/03/10/nyheter/innenriks/barnemishandling/barnedrap/drap/32222936/

Dette er jo for jævlig! Håper hun aldri slipper ut igjen. Kommer rett fra Helvete den kjerringa der. :angry:

Jeg har ikke fått med meg dette, jeg har registrert saken men ikke satt meg i den. Er det kommet frem om denne moren på et eller annet vis er syk?

Jeg har ikke fått med meg dette, jeg har registrert saken men ikke satt meg i den. Er det kommet frem om denne moren på et eller annet vis er syk?

I de artiklene jeg har lest har det ikke kommet frem at moren var syk, har veldig lav iq eller noe slikt nei. Hun sier at hun selv ble misbrukt (ikke seksuelt tror jeg) som barn og at dette har preget henne i hele oppveksten og at hun var naiv og lett manipulerbar da hun traff denne mannen over internett.

Annonse

påskelilje

I denne kommentaren kommer det frem at mor er norsk-pakistaner, og hadde veldig streng oppvekst selv. Den nye kjæresten var også muslim. Dette har det vel ikke stått noe om før?

Jeg fatter bare ikke at en mor kan gjøre så fæle ting mot sin lille datter!!!! Og at selvopplevd streng oppvekst er noen unnskyldning - nei det holder ikke!

Gjest Gargamel

Boka "Talsmann" av Abid Raja er veldig bra. Der står det om hans egen oppvekst med pakistansk barneoppdragelse. Den er veldig autoritær med fysisk avstraffelse både på skolen og i hjemmet.

Det å plage og drepe et jente på bare 1.5 år er helt hinsides all forstand uansett hvor man kommer fra.

AnonymBruker

I denne kommentaren kommer det frem at mor er norsk-pakistaner, og hadde veldig streng oppvekst selv. Den nye kjæresten var også muslim. Dette har det vel ikke stått noe om før?

Selvfølgelig ikke, men uttalelsen "en typisk norsk jente som ber om å bli voldtatt" tydet jo på det.

Anonymous poster hash: 56b3d...338

Begge (mora og den britiske kjæresten) har pakistansk bakgrunn. Det har stått i avisa.

Jeg har ikke sett det noe sted, men det spiller ingen rolle - det er da ingen unnskyldning for å mishandle og drepe et lite barn! Stakkar liten, tenk så utrykgg og skremt hun må ha vært store deler av sitt korte liv. :(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...