Gå til innhold

Får en bedre lønn ved å være organisert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg går å tenker på å organisere meg i fagborbundet eller FO. Er det slik at en organisasjon forhandler slik at du får litt bedre lønn enn om du var uorganisert? En kollega sa at det ikke er noen forskjell, og får akkurat det samme som tariffen tilsier og at å organisere seg i grunn var bortkastet på en måte når det gjaldt lønn da.

Anonymous poster hash: 6c2b1...3d3

Fortsetter under...

Nei, gratispassasjerer får nøyaktig like mye som de som er organisert dessverre. Ved lokale forhandlinger kan de som er organisert få litt mer. Hvis alle tenkte at jeg får jo samme lønna om jeg er organisert eller ikke, hadde ingen kunnet forhandlet ved lønnsoppgjørene på våren. Så organiser deg, så står forbundene sterkere i forhandlinger om høyere lønn til deg, meg og alle andre ;).

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...