Gå til innhold

Hormonspiral nr.2, ny runde bivirkninger?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei

Er 45 år og har tre barn der den yngste er 10. Fikk for 6 år siden satt inn min første hormonspiral pga. svært store menstrasjonsblødninger. Etter 6 mnd. var jeg helt blødningsfri! Etter fem år var jeg fremdeles uten blødninger, men merket litt oftere eggløsningssmerter. For fire mnd. fikk jeg tatt ut den gamle hormonspiralen og satt inn en ny (Mirena) hos gynekolog som sjekket med UL at den satt korrekt. Har ikke hatt blødninger siden, bortsett fra litt blodslim et par ganger. Har merket eggløsning veldig godt, men ikke helt regelmessig.  

Siste tre ukene har jeg hatt økende brystspreng. Først bekymret jeg meg for kuler og kreft, men nå er det gått mer over til generell brystspreng.

Plutselig gikk det opp for meg at brystene føles som da jeg var gravid.  

Kan kjenne trådene på spiralen, så den den er på plass. Skal ta en graviditetstest for å utelukke graviditet.

Men er det vanlig med denne type plager i min alder?

Kan det ha med den nye spiralen å gjøre?

Kan det være overgangsalderen? Da jeg ikke har hatt menstrasjonsblødninger på 6 år er det ikke godt å si om de er regelmessige eller ikke lenger.

Anonymous poster hash: cc897...6e9
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397639-hormonspiral-nr2-ny-runde-bivirkninger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei

Er 45 år og har tre barn der den yngste er 10. Fikk for 6 år siden satt inn min første hormonspiral pga. svært store menstrasjonsblødninger. Etter 6 mnd. var jeg helt blødningsfri! Etter fem år var jeg fremdeles uten blødninger, men merket litt oftere eggløsningssmerter. For fire mnd. fikk jeg tatt ut den gamle hormonspiralen og satt inn en ny (Mirena) hos gynekolog som sjekket med UL at den satt korrekt. Har ikke hatt blødninger siden, bortsett fra litt blodslim et par ganger. Har merket eggløsning veldig godt, men ikke helt regelmessig.  

Siste tre ukene har jeg hatt økende brystspreng. Først bekymret jeg meg for kuler og kreft, men nå er det gått mer over til generell brystspreng.

Plutselig gikk det opp for meg at brystene føles som da jeg var gravid.  

Kan kjenne trådene på spiralen, så den den er på plass. Skal ta en graviditetstest for å utelukke graviditet.

Men er det vanlig med denne type plager i min alder?

Kan det ha med den nye spiralen å gjøre?

Kan det være overgangsalderen? Da jeg ikke har hatt menstrasjonsblødninger på 6 år er det ikke godt å si om de er regelmessige eller ikke lenger.

Har tatt graviditetstest, negativ.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...