GoodTimes Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Jeg har hatt to omganger med bakteriell lungebetennelse. Fikk en eller annen tetracyklin først (var i utlandet) og da det blusset opp igjen ti dager etter tablettslutt, gikk jeg til legevakt her hjemme og fikk en uke med Ery-Max. I dag har jeg vært inne til kontroll (ti dager etter Ery-Max-slutt). De sa at det ikke var lyder over lungene, "helt fin", og jeg hadde 3 i CPRmålingen. Men røntgenbilde var ikke helt klart, tydeligvis, for "der er det littegrann igjen". Og så var det god bedring og ikke noe mer. Det som er igjen, kan det blusse opp, eller kan jeg berolige med selv med at det er CRP'en som teller nå og det som syntes i venstre lungespiss kan være en slags skorper eller noe? Hvor forsiktig må jeg være? Jeg er 70 år, og var ikke sengeliggende med de to omgangene. Men slapp og uggen er jeg ennå. Har jeg liksom lungebetennelse ennå? Da burde jeg vel ha fått en omgang antibiotika til? (Noe jeg er glad jeg slapp, det er ikke det) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397644-lungebetennelse-ferdig-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allmennlege Kjell Vaage Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Takk for brev om lungebetennelse. Dette er en problemstilling som jeg ser daglig fra din aldersgruppe og eldre. Først og fremst er det ikke rart at du fremdeles føler deg litt slapp og uggen. Det kan du takke både infeksjonen og behandlingen for. Du kommer nok til å bli bedre dag for dag uten videre behandling. Tror ikke det er grunn til bekymring, husk at kroppen er verdens beste lege, men viktig å huske at det kan ta litt tid for å bli helt restituert etter langvarig infeksjon. Begynn forsiktig med turer. Drikk og spis sundt. Når du merker framgang så gled deg over det. Dersom noe mot formodning blir verre så er det bare å ta kontakt med fastlegen. God bedring og beste hilsen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397644-lungebetennelse-ferdig-n%C3%A5/#findComment-3531595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.