Gjest Anonym bruker Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Hei. Jeg er en mann i min beste alder som fyller straks 35 år, men som lurer veldig på hva som feiler meg. Har det siste halve året vært to ganger til fastlege og tatt omfattende blodprøver, uten å høre noe svar, noe som igjen vel betyr negativt svar. Har det siste året følt meg til tider veldig redusert..Hadde tidligere mye hode og nakkesmerter i perioder, noe som har blitt betraktelig bedre etter jeg begynte til Kiropraktor.Det hender av og til jeg får det igjen og da er det en veldig "rar" hodepine, nesten som om man står litt på siden av seg selv.Det skal sies at når jeg har dette og spiser så blir jeg i hakket bedre form, men ikke kvitt det. Jeg har i flere år hatt veldig store mandler, drøvel og er generelt trang i svelget.Til tider veldig rød og irritert med tanke på det å snakke, samt veldig mye kremting. Har tidligere hatt kløe på føttene som har kommet og gått, men nå har jeg fått en daglig kløe som ikke gir seg.Har et par mørkere "flekker" på magen som er tørre og klør, men det klør stort sett over alt. Er ofte varm i panna, og snorker veldig i og med at jeg er så trang i svelget.Men har ikke nattesvette. Har også ofte en slags stikkende smerte øverst på ryggen, i lungeområdet.Denne kommer også og går.Det skal sies at jeg røyker ca 10 røyk pr dag.Jeg er også veldig glad i søtsaker, så om det kan være sukkersyke så er vel dette relevant. Jeg har både sukkersyke og Nevrosarkiodose i nær famile. Jeg lever i et homofilt partnerskap på 4 året med samme mann. Jeg har googlet mye og har vært innom både Me, Diabetes, Sarkiodose, leukemi med mere.Jeg er 100 kilo og er 189 cm høy. Vil gjerne høre fra deg hva du tror det kan være, som et alternativ til fastlegen.. . 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397654-hva-feiler-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bella Dotte Skrevet 17. mars 2014 Del Skrevet 17. mars 2014 Har du tatt HIV-test? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397654-hva-feiler-meg/#findComment-3531568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Allmennlege Kjell Vaage Skrevet 18. mars 2014 Del Skrevet 18. mars 2014 Hei Petter. Du er nok ikke alene om å oppsøke fastlegen med en rekke diffuse plager hvor intet svar blir gitt til tross for omfattende blodprøver. Husk at blodprøver kun er en liten del av undersøkelsen. Når svar foreligger kommer du selvfølgelig tilbake til legen for at dere i felleskap diskuterer årsak og eventuelle løsninger på dine plager. Blodprøver kan være en god hjelp for legen i hans søken for å finne årsak til dine plager. I ditt tilfelle er det forhold som kanskje kan relateres til underliggende årsak med behov for blodprøver, andre forhold derimot kan blodprøver neppe gi noe svar på. Foreslår derfor at du på nytt tar kontakt med fastlegen for å avklare følgende ; 1. Er det noen årsak for min kløe og mine utslett? 2. Kan jeg få hjelp for den veldige snorkingen og vil det bedre mine snakkevansker og kremting. 3. Har legen noen forslag for nakke og hodeplager? 4. Kan legen gi meg noen hjelp for mine helsebekymringer når det gjelder både ME, Diabetes, arvelige sykdommer mm. Alle problemstillingene betyr mye for deg, selv om det er lite sannsynlig at det foreligger noen alvorlig sykdom. Ta opp problemstillingen med legen så kan dere i nært samarbeid finne ut hvor mye tid som er nødvendig for at du får den hjelpen du behøver. Ta gjerne med deg både ditt og mitt skriv og overlat tidsbruken til fastlegen som av NAV-HELFO normalt kun får ta opp et forhold av gangen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397654-hva-feiler-meg/#findComment-3531600 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.