Gå til innhold

Svindlere og fabrikkerte ulykker

Anbefalte innlegg

ref:

http://www.side3.no/motor/svindlere-fabrikkerer-tusenvis-av-ulykker/5178207.html

altså, folk bråbremser slik at bilen bak crasher. Selvfølgelig utrolig kjipt, ulovlig og forkastelig, med vilje skape farlige situasjoner..

men de bak kan umulig følge trafikkregelen heller.. hvis du ikke klarer bremse opp, så kjører du for nærme bilen forran ut fra gitt fart, punktum

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397664-svindlere-og-fabrikkerte-ulykker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Underteksten i artikkelen lyder    

"Uskyldige bilister blir involvert i kynisk spill."

Men som du også er inne på er man da slett ikke uskyldig om man kjører så tett opp til bilen foran at man ikke klarer å stoppe, så her har man bare seg selv å skylde på.

Underteksten i artikkelen lyder    

"Uskyldige bilister blir involvert i kynisk spill."

Men som du også er inne på er man da slett ikke uskyldig om man kjører så tett opp til bilen foran at man ikke klarer å stoppe, så her har man bare seg selv å skylde på.

Det er ingen tvil om at den som ligger for nære har skylda i påkjørsel bakfra, men når det er sagt, hvis det blir bevist at den foran bråbremser kun for å lage ei ulykke så mister vedkommende førerkortet og får ei kraftig bot, så her er det ikke slik at kun den bak har skylda. Så det er ikke helt så svart/hvitt som du fremstiller det.

Det er ingen tvil om at den som ligger for nære har skylda i påkjørsel bakfra, men når det er sagt, hvis det blir bevist at den foran bråbremser kun for å lage ei ulykke så mister vedkommende førerkortet og får ei kraftig bot, så her er det ikke slik at kun den bak har skylda. Så det er ikke helt så svart/hvitt som du fremstiller det.

Å fremprovosere farlige situasjoner er kjempenisse, de som med viten og vilje bremser, eller skal 'straffe' en syklist ved å kjøre farlig nær etc, er folk jeg rent personlig ikke vil ha i trafikkbildet, sammen med de som legger seg oppi støtfangeren, sløvekjører i 60 km i 80 soner, foretar hassardiøse fobikjøringer, driter i vikeplikt, kjører i høyrefelt uten å drive med forbikjøring, drite i blinklys når det kan hjelpe trafikkflyt (er andre biler som kunne kjørt om de hadde sett et signal) og andre nisser jeg mener veien hadde vært bedre uten :D

I mitt neste liv skal jeg bli enerådende sensor på biltilsynet ;)

" kjører i høyrefelt uten å drive med forbikjøring" skulle da vært

kjører i venstre felt uten å drive med forbikjøring "

Burde kanskje lagt til 'de som ikke kan forskjell på høyre og venstre', men da ville jeg utelukket meg selv, tilsynelatende.

Annonse

" kjører i høyrefelt uten å drive med forbikjøring" skulle da vært

kjører i venstre felt uten å drive med forbikjøring "

Burde kanskje lagt til 'de som ikke kan forskjell på høyre og venstre', men da ville jeg utelukket meg selv, tilsynelatende.

*haha* Klødde meg litt i hodet over den der ja. :) Jeg er forøvrig helt enig med deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...