Gå til innhold

Missed abortion

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei!

Jeg hadde en MA for litt over fem uker siden. Tok da en medisinsk abort på sykehuset. Ultralyden etterpå viste at alt var ute, men at det fortsatt var noen blodansamlinger igjen. Fikk beskjed om at disse ville komme ut ved neste menstruasjon. Blødde mye friskt blod i litt over tre uker. Etter å ha vært uten blødninger i over en uke så tok jeg sjansen på et bad i svømmehall. Kjente litt ubehag/verking nedentil, men ikke noen blødninger. Tre dager etterpå begynte jeg å blø. Blødde friskt blod i to dager og nå har det kommet brunt blod i to dager. Tenkte først at dette var menstruasjonen som var tilbake siden det var ca. 5 uker etter aborten, men nå er jeg litt usikker. Har hørt at første menstruasjon etter en MA er kraftig. Kan jeg ha fått en liten infeksjon fordi jeg badet i svømmehall? Jeg hadde jo sluttet å blø da. Har ikke feber eller noe slikt.

Vil gjerne bli gravid igjen, men har hørt at man bør vente til etter at menstruasjonen har kommet tilbake. Kan det være en veldig kort menstruasjon jeg har hatt, eller er det mer sannsynlig en blødning pga infeksjon eller hormoner?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397708-missed-abortion/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Det virker sannsynlig at det var menstruasjon du har fått tilbake, jeg tror ikke at det er en infeksjon da du ikke har hatt andre symptomer. Første menstruasjon behøver ikke å være kraftig, det er individuelt. Du kan gjerne prøve å bli gravid nå. Lykke til.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397708-missed-abortion/#findComment-3531932
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...