Gå til innhold

Væske i mellomøret, HJELP

Anbefalte innlegg

Vondtiøret

Hei!

Er en gutt på 17 år, som har fått væske i mellomøret.
Jeg har nå vært sjuk/forkjølet i 3 uker (legene har ikke funnet hva det var), og har nå i ettertid fått væske i øret, og betraktelig nedsatt hørsel på HØYRE øret.
Har lest at dette er helt normalt, og at det i 80% av tilfellene går over av seg selv.
Har lest at diverse tips kan være å "blåse" opp drenerings-kanalene ved å holde for nesen, puste inn godt å blåse...
Driver med dette ganske ofte for dagen, men uten resultater.
Har gått med væske i høyre øret i snart 14 dager, og lurer på følgende:
Hjelper disse tipsene man kan gjøre selv? og HVOR LANG TID tar det før det går over av seg selv??? Blir snart gal!....
På forhånd, takk for svar!  :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397730-v%C3%A6ske-i-mellom%C3%B8ret-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hei!

Er en gutt på 17 år, som har fått væske i mellomøret.

Jeg har nå vært sjuk/forkjølet i 3 uker (legene har ikke funnet hva det var), og har nå i ettertid fått væske i øret, og betraktelig nedsatt hørsel på HØYRE øret.

Har lest at dette er helt normalt, og at det i 80% av tilfellene går over av seg selv.

Har lest at diverse tips kan være å "blåse" opp drenerings-kanalene ved å holde for nesen, puste inn godt å blåse...

Driver med dette ganske ofte for dagen, men uten resultater.

Har gått med væske i høyre øret i snart 14 dager, og lurer på følgende:

Hjelper disse tipsene man kan gjøre selv? og HVOR LANG TID tar det før det går over av seg selv??? Blir snart gal!....

På forhånd, takk for svar! :)

Du bør ikke blåse for ofte slik da du kan få vondt i ørene av det. Du kan prøve å veksle mellom å blåse inn og ut noen ganger mens du holder for nesen, da utgjevnes trykket på trommehinnene, og kanskje hvis du er heldig får du igjen hørselen. For å øke dreneringen fra ørene kan du bevege underkjeven att og fram sidelengs noen ganger (du holder hodet helt i ro mens du kun beveger underkjeven).

Anonymous poster hash: 5cb9e...a26

Bruk nesespray som du får kjøpt på butikken. Vanlig saltvannsgreier. Det løser problemet i løpet av noen få dager. PS: Når øret er åpnet igjen hiver du sprayen. Har hørt folk blir avhengig. Selv bruker jeg nesespray når ørene tetter seg. Når de åpner seg igjen går sprayen i søpla.

AnonymBruker

Det du driver med kan fungere ved proppfølelse i øret som du får ved trykk. Slutt med det. Det vil ikke fungere på væske i øret. Kjøp saltvannsspray og bruk den. Trolig er dette borte i løpet av noen uker. Om ikke bestill time hos øre-nese-hals spesialist. 

Anonymous poster hash: c4184...df3
Vondtiøret

Ok, den er grei folkens! Takker for svar! 
Ja hvis jeg har "tapp" i øret, for eks. ved når jeg flyr, fungerer "blåsinga" utmerket! Bruker nesespray, og allergi-"sniffepulver", for jeg er veldig allergisk...
Så må nok bare være veldig tålmodig  -_-

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...