Gå til innhold

Barbariske matvaner.Vi spiser småunger!

Anbefalte innlegg

Hvorfor er vi mennesker så barbariske at vi spiser kje? Eller grisunger? Når jeg ser grisunger som skal spises på tv,får jeg lyst til å kaste alt baconet mitt i søppla! De kan da umulig være 1 år gamle? Kanskje 6 mnd?

Håper det kan bli slutt på gåselever også.de tvangsforer gåsene for at leveren skal bli ekstra stor.

Fortsetter under...

Fordi voksne dyr har som misjon å bli til mat.Det er den eneste grunnen til at vi har kuer,..og høns.

Hvor tror du melk og egg kommer fra? Og høns er det nesten ingen som spiser lenger. Kylling derimot...

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor det er "bedre" å spise voksne dyr.

Annonse

Hvor tror du melk og egg kommer fra? Og høns er det nesten ingen som spiser lenger. Kylling derimot...

Jeg forstår fortsatt ikke hvorfor det er "bedre" å spise voksne dyr.

Haha, fordi de har løevd et langt og lykkelig liv i beste dyrevelferd :D

Hvorfor er vi mennesker så barbariske at vi spiser kje? Eller grisunger? Når jeg ser grisunger som skal spises på tv,får jeg lyst til å kaste alt baconet mitt i søppla! De kan da umulig være 1 år gamle? Kanskje 6 mnd?

Håper det kan bli slutt på gåselever også.de tvangsforer gåsene for at leveren skal bli ekstra stor.

Dette handler ikke om barbari, men mulighet etterfulgt av en en generell holdningsendring. Tidligere, når det var knapphet og mange mindre gårdsbruk, kunne man ikke ta seg råd til å slakte ungdyr fordi man fikk vesentlig mindre kjøtt og mistet fasen hvor de kunne bidra med melk. Etter at landbruket ble industrialisert er denne situasjonen totalendret.

Forøvrig ingen tvil om at ungkjøttet er bedre og mørere, så om man legger smak til grunn er ikke utviklingen merkelig i det heletatt.

Du som er så glad i melk burde jo skamme deg, du drikker jo maten til kalvene.

AnonymBruker?

Det er rart det der. De som er øverst på rangstigen bestemmer over de som er nederst på rangstigen

Vi bestemmer at når våre hunder blir syke, så skal de få behandling som kunne reddet 200 menneskeliv i Afrika.

Våre hunder er mer verdt enn 200 mennesker mener vi.

Samtidig har ikke dyrene vi spiser noen verdi, sier vi. Derfor kan vi like gjerne slakte dem når de smaker best.

Er dette barbarisk. selvfølgelig. Er det bra for "oss" på toppen? Selvfølgelig. Er det bra for de som ikke er på "toppen". Nei

Anonymous poster hash: fu420...v69 

Endret av AnonymBruker?

Barbarisk er det selvfølgelig ikke. Dog er det noe avhengig av hvordan man velger å definere barbari.

Mennesker har fjernet seg så langt fra naturen og det "naturlige", at mange ikke lenger klarer å akseptere hvordan naturen fungerer.

Det har medført mye bra, og litt som er mindre bra.

Ønsker du å se på "barbari" så er det bare å se hvordan naturen fungerer. Dog igjen - det avhenger av hvordan du velger å definere barbari.

I mine øyne er naturen og hvordan den fungerer "grusomt vakker" ;)

Barbarisk er det selvfølgelig ikke. Dog er det noe avhengig av hvordan man velger å definere barbari.

Mennesker har fjernet seg så langt fra naturen og det "naturlige", at mange ikke lenger klarer å akseptere hvordan naturen fungerer.

Det har medført mye bra, og litt som er mindre bra.

Ønsker du å se på "barbari" så er det bare å se hvordan naturen fungerer. Dog igjen - det avhenger av hvordan du velger å definere barbari.

I mine øyne er naturen og hvordan den fungerer "grusomt vakker" ;)

Det er vel ikke uten grunn at en god del menn, til tross for fromme ytre, barnehagekjøring og matlaging i heimen, fasineres av kamp, vold, soldat og gladiatorfighting :)

Noe i oss, dypt der nede, pakket vekk av anstendighet og samfunn, lover,etikk, forventning og evolusjon som strengt tatt kunne ønkse seg å løse et par saker med å knuse trynet til en eller annen med et balltre :D

Annonse

Noe i oss, dypt der nede, pakket vekk av anstendighet og samfunn, lover,etikk, forventning og evolusjon som strengt tatt kunne ønkse seg å løse et par saker med å knuse trynet til en eller annen med et balltre :D

Det der gjelder ikke bare menn. :) Om noen hadde gjort ungene mine noe skal jeg love deg at jeg hadde hatt lyst til både det ene og det andre... Og jeg er kvinne.

Det er vel ikke uten grunn at en god del menn, til tross for fromme ytre, barnehagekjøring og matlaging i heimen, fasineres av kamp, vold, soldat og gladiatorfighting :)

Veldig sant :lol:

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...