Gå til innhold

Blir så dårlig av mat, gir opp snart!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har slitt med angst det siste året, angst som har gått rett til magen min, med kvalme og diverse plager. I tillegg har jeg IBS, så magen er jo så sensitiv for alt.. 

Men nå går jeg på medisiner mot angsten, så den er bedre, men magen vil jo aldri normalisere seg..

Jeg prøver så godt jeg kan å spise normalt, normale mengder, lite og ofte, men jeg blir bare dårlig. Når jeg er flink og spiser regelmessig er de dagene formen bare er verst, humøret er på bånn, trøtt og sliten osv. Har også perioder der jeg kanskje bare spiser frokost og lunsj, og ikke spiser igjen før jeg skal legge meg, disse dagene er jeg i fin form - men jeg får igjen for det senere, blir kjempedårlig i flere dager pga lite matinntak selvfølgelig. 

Bare skjønner ikke hvor lang tid dette skal ta, at magen normaliserer seg og blir vant med mat så jeg bare kan kose meg med det, og ikke minst leve livet uten å ha det jævlig når jeg spiser og bare føler meg topp når magen er tom. :/

Forferdelig slitsomt..  Er det enda bare magen som ikke er vant med å ha mat? Hvor lang tid skal jeg spise regelmessig og være dårlig før det stabiliserer seg så jeg kan få et normalt forhold til mat? Gidder snart ikke mer..

Har forresten tatt alle slags prøver, og vært på gastroskopi. Har ingen form for intoleranse eller noe som helst. 

Anonymous poster hash: 7bd6b...5c7

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke alltid matintoleranser gir utslag på prøver. Den beste måten er å prøve seg fram. Det høres åpenbart ut som om det er typer mat du ikke tåler, og som påvirker deg både fysisk og psykisk.

Var jeg deg ville jeg prøvd ut en strengere diett for minst 3 uker, der du kutter ut gluten, hvete, melkeprodukter, sukker og sukkererstatninger. Spis masse grønnsaker, fisk og kjøtt, og feks glutenfritt knekkebrød/brød.

Ja det høres tøft ut, men jeg vil tro at det vil dempe symptomene dine. Så kan du prøve ut igjen ett og ett av de matsortene du kuttet ut, og se hva som skjer.

Lykke til, det er en lang prosess som krever tålmodighet, men jeg har vært der selv, og vet at det hjelper!

Anonymous poster hash: 05e34...50e
AnonymBruker

Det er ikke alltid matintoleranser gir utslag på prøver. Den beste måten er å prøve seg fram. Det høres åpenbart ut som om det er typer mat du ikke tåler, og som påvirker deg både fysisk og psykisk.

Var jeg deg ville jeg prøvd ut en strengere diett for minst 3 uker, der du kutter ut gluten, hvete, melkeprodukter, sukker og sukkererstatninger. Spis masse grønnsaker, fisk og kjøtt, og feks glutenfritt knekkebrød/brød.

Ja det høres tøft ut, men jeg vil tro at det vil dempe symptomene dine. Så kan du prøve ut igjen ett og ett av de matsortene du kuttet ut, og se hva som skjer.

Lykke til, det er en lang prosess som krever tålmodighet, men jeg har vært der selv, og vet at det hjelper!

Anonymous poster hash: 05e34...50e

Takk for tipset! Uff, ja. Kanskje jeg skal prøve det nå da, det er liksom det siste jeg ville prøve,men nå skal jeg gjøre det. Er så lei! 

Godt å høre at det hjalp deg! Håper det gjør det her også :)

Anonymous poster hash: 7bd6b...5c7

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...