Gå til innhold

Hvorfor etterlyser de gutten? La ham være i fred!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

http://www.osloby.no/nyheter/Ber-turgaere-holde-oynene-apne-og-se-etter-savnede-Asmund-18-7515750.html#.UzHzMSjWpc0

Ærlig talt. Dette er en myndig person. Han har åpenbart "lyst til å holde seg skjult". Kanskje han er drittlei av å være en flink og grei gutt og føler at familien holder ham i en tvangstrøye, hvem vet?

Hvorfor i all verden kan ikke familien la ham være i fred når han så tydelig har planlagt dette? Han har tydeligvis med seg utstyr til å være i skogen en stund. 

Husker jeg gjorde noe liknende som ung, og skjønner ham godt.

Jeg syns skikkelig synd på gutten som ikke får være i fred. Han kommer vel til å bli fly forbanna når han kommer tilbake og får lese avisene.

Anonymous poster hash: ac165...cca

Fortsetter under...

http://www.osloby.no/nyheter/Ber-turgaere-holde-oynene-apne-og-se-etter-savnede-Asmund-18-7515750.html#.UzHzMSjWpc0

Ærlig talt. Dette er en myndig person. Han har åpenbart "lyst til å holde seg skjult". Kanskje han er drittlei av å være en flink og grei gutt og føler at familien holder ham i en tvangstrøye, hvem vet?

Hvorfor i all verden kan ikke familien la ham være i fred når han så tydelig har planlagt dette? Han har tydeligvis med seg utstyr til å være i skogen en stund. 

Jeg syns skikkelig synd på gutten som ikke får være i fred. Han kommer vel til å bli fly forbanna når han kommer tilbake og får lese avisene.

Jeg har stor forståelse for at familie og politi er opptatt av å finne gutten. Han kan være i psykisk ubalanse og trenge hjelp.

Bella Dotte

Oioi, han sa ikke hadet etter skoleavslutningen! En skikkelig rabbagast! Man vet at han har med seg både penger og utstyr for friluftsliv, man forstår at han prøver å holde seg skjult, og man ber folk holde utkikk etter ham. Det er noe som skurrer voldsomt her, men jeg får liksom ikke helt tak på det...

Endret av Bella Dotte

Jeg skjønner veldig godt at hans nærmeste er bekymret.

Annonse

Når et hjemmeboende barn drar fra skole, familie og nettverk på den måten, uten å gi beskjed og ikke i tråd med tidligere adferdsmønster, blir man selvfølgelig svært bekymret og prøver på alle måter å få kontakt, selv om "barnet" er fylt 18 år.

Det finnes faktisk ungdommer i slutten av tenårene som vanligvis holder avtaler og møter opp på skolen, uten at foreldrene eller andre omgivelser er spesielt grusomme.

Da jeg gikk på vgs i Oslo på 70-tallet, var det også en gutt som forsvant. Han gjemte seg i en av de ulovlig oppsatte hyttene i Nordmarka. Han var vel også ca. 18 år, men den gangen var myndighetsalderen høyere. Han var ikke i spesielt god psykisk form da han ble funnet, og det var lite som tydet på at han ville kommet uthvilt hjem etter en forfriskende tur i skogen.

Endret av laban

Når et hjemmeboende barn drar fra skole, familie og nettverk på den måten, uten å gi beskjed og ikke i tråd med tidligere adferdsmønster, blir man selvfølgelig svært bekymret og prøver på alle måter å få kontakt, selv om "barnet" er fylt 18 år.

Enig. Som mor ville jeg selvfølgelig gjort det samme, selv om jeg får en ekkel bismak av pressedekning i enkelte slike forsvinningssaker (feks hun som forsvant i Hellas). Sikkerheten for mitt barn ville likevel selvfølgelig kommet først.

Endret av Kayia

Enig. Som mor ville jeg selvfølgelig gjort det samme, selv om jeg får en ekkel bismak av pressedekning i enkelte slike forsvinningssaker (feks hun som forsvant i Hellas). Sikkerheten for mitt barn ville likevel selvfølgelig kommet først.

Det er gjerne sånn at når pressen tar tak i sånne saker, så mister de pårørende kontrollen. Først vil man som pårørende gjøre saka kjent i håp om at noen vet noe, holder øynene åpne osv. Så begynner media å melke saka for det den er verdt (og gjerne mye mer enn det også). Mang en journalist burde lære seg å telle til tusen før de begynner å melke kua i saker som dette...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...