AnonymBruker Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Hei. Jeg er ei snill jente på 19 som studerer og jobber i helgene. I jobben min må jeg reise mellom ulike bedrifter for å se at alt står bra til, på mange av disse bedriftene jobber det en god del godt voksne menn som elsker å tulle med meg. Nå i de siste 2-3 månedene har det derimot blitt for mye for meg, noen av dem begynt å legge meg til på Facebook, skrive grisete meldinger til meg, like alle bildene mine og ber meg med på date og andre ting (-.-). Det har rett og slett blitt så ille at jeg gruer meg til å dra på jobb om dagen og jeg føler meg trakassert. Jeg har prøvd å snakke med sjefen om det, men hun er selv litt sprø og sier at jeg bare skal hoppe i det. Er det noe jeg kan gjøre for at dette skal slutte eller må jeg bare slutte? Alle disse menn er godt over 40, så det sier seg jo selv at de er for gamle for meg. Ser ikke ut som de innser dette selv men.. Anonymous poster hash: 1b1b4...dbd 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397796-f%C3%B8ler-meg-trakassert/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 27. mars 2014 Del Skrevet 27. mars 2014 Facebook kan du styre selv, så ikke tillatt venneforespørsel eller slett og sperr de som er ubehagelige. Grisete meldinger bare sletter du, du trenger ikke å lese dem heller. Direkte forespørler om date sier du bare klart i fra at det er helt uaktuelt. Antagelig så er det beste å overse det du synes er ubehagelig. Noe vil helt sikkert ikke ta slutt, men det får du overse. Du får virke mest mulig uinteressert i dem når du treffer dem. Tilbake til facebook, jeg skjønner ikke at voksne menn kan holde på sånn, når det blit grisete mld, litt på kanten kan jo være morsomt hvis det ikke blir for mye av det eller for grisete. Men det er ingen tvil om at menn er dumme også når det gjelder sånn oppførsel, så klar tale er det beste hvis du føler de går for langt. Jeg har aldri sendt forespørsel først til unge mennesker på facebook, jeg overlater til de unge å spørre meg først, men jeg har veldig mange unge på min venneliste likevel av begge kjønn. men jeg oppfører meg ikke ufint heller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397796-f%C3%B8ler-meg-trakassert/#findComment-3532667 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Hei. Jeg er ei snill jente på 19 som studerer og jobber i helgene. I jobben min må jeg reise mellom ulike bedrifter for å se at alt står bra til, på mange av disse bedriftene jobber det en god del godt voksne menn som elsker å tulle med meg. Nå i de siste 2-3 månedene har det derimot blitt for mye for meg, noen av dem begynt å legge meg til på Facebook, skrive grisete meldinger til meg, like alle bildene mine og ber meg med på date og andre ting (-.-). Det har rett og slett blitt så ille at jeg gruer meg til å dra på jobb om dagen og jeg føler meg trakassert. Jeg har prøvd å snakke med sjefen om det, men hun er selv litt sprø og sier at jeg bare skal hoppe i det. Er det noe jeg kan gjøre for at dette skal slutte eller må jeg bare slutte? Alle disse menn er godt over 40, så det sier seg jo selv at de er for gamle for meg. Ser ikke ut som de innser dette selv men.. Anonymous poster hash: 1b1b4...dbd Det er fullstendig uakseptabel og uprofesjonell oppførsel av disse mennene. Dessverre har jeg sett slike ting et par ganger selv i jobben, og er sjokkert over mangelen på selvinnsikt og sosiale antenner hos enkelte. Det er ubehagelig for sjefen din å håndtere, særlig når det er kunder eller forretningsforbindelser som oppfører seg sånn. Det er uansett din sjefs *plikt* til ta det på alvor og gjøre noe med det. Det betyr f.eks at hun må ta kontakt med bedriftene du besøker og si at oppførselen til disse mennene er ubehagelig for deg. Evt kan hun gi deg andre oppgaver. Hun kan IKKE overlate problemet til deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397796-f%C3%B8ler-meg-trakassert/#findComment-3532687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
XbellaX Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Hei. Jeg er ei snill jente på 19 som studerer og jobber i helgene. I jobben min må jeg reise mellom ulike bedrifter for å se at alt står bra til, på mange av disse bedriftene jobber det en god del godt voksne menn som elsker å tulle med meg. Nå i de siste 2-3 månedene har det derimot blitt for mye for meg, noen av dem begynt å legge meg til på Facebook, skrive grisete meldinger til meg, like alle bildene mine og ber meg med på date og andre ting (-.-). Det har rett og slett blitt så ille at jeg gruer meg til å dra på jobb om dagen og jeg føler meg trakassert. Jeg har prøvd å snakke med sjefen om det, men hun er selv litt sprø og sier at jeg bare skal hoppe i det. Er det noe jeg kan gjøre for at dette skal slutte eller må jeg bare slutte? Alle disse menn er godt over 40, så det sier seg jo selv at de er for gamle for meg. Ser ikke ut som de innser dette selv men.. Anonymous poster hash: 1b1b4...dbd Inntil du finner ut hva du vil gjøre så ta skjermbilde av alt som blir sendt deg på FB, spar på brev/eposter/ sms eller lignende (dersom de bruker det). Jeg skulle ønske du samlet alt av bevis og sendte det sammen med et skriftlig brev til din arbeidsgiver, hvor du ber henne ta ansvar. Gi det så noe tid, fortsetter kommentarene tar du på nytt skjermbilde. Deretter skal du gå videre med det. Det er helt feil at du skal bytte jobb fordi noen mannlige kolleger sitter fast i puberteten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397796-f%C3%B8ler-meg-trakassert/#findComment-3532696 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.