Kitina Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Det sinker meg stadig vekk. Damer foran meg i køen som roter i håndvesken etter lommebok når de skal betale. Er lei alt dette surret med håndvesker. Skal legge til at jeg er dame selv, og klarer meg lenge med det lommer på buksa. Hva trenger man ha med seg? Jo, visakort og førerkort. Nøkler og mobiltelefon. Resten kan ligge hjemme. Og om man _må_ ha med håndveske. Kjære dere. Finn fram lommebok mens dere selv står i kø og venter på damen(e) foran dere som leter etter lommeboka. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Hvis man skal gå med alle de greiene i lommene mister jakken fort fasongen, men jeg er enig med deg i at folk bør finne fram kort eller lommebok før det er deres tur. Jeg irriterer meg mer over de som løper for å hente noe de har glemt etter at de har fått alle varene scannet. Får lyst til å spenne bein for dem når de omsider kommer susende forbi køen som har vokst seg kjempelang. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532734 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Jeg har ikke plass i lommene til alt jeg pleier å ha i veska - lommebok (som er alt for stor til lomma), mobilen, en liten boks med tamponger, en liten pilleeske, et stort nøkkelknippe, bilnøkkelen, lypsyl, en pastilleske og diverse andre småtterier. Men jeg er sånn som alltid finner frem lommeboka mens jeg står i kø da og irriterer meg over det samme som deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532739 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammanito Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Det sinker meg stadig vekk. Damer foran meg i køen som roter i håndvesken etter lommebok når de skal betale. Er lei alt dette surret med håndvesker. Skal legge til at jeg er dame selv, og klarer meg lenge med det lommer på buksa. Hva trenger man ha med seg? Jo, visakort og førerkort. Nøkler og mobiltelefon. Resten kan ligge hjemme. Og om man _må_ ha med håndveske. Kjære dere. Finn fram lommebok mens dere selv står i kø og venter på damen(e) foran dere som leter etter lommeboka. Jeg har i alle fall funnet ut at en stor veske egentlig er mer upraktisk enn praktisk. Har ikke tall på antall ganger jeg har fomlet etter nøkler, mobil og lommebok. Det beste er å ha en god veske med egne bur til slikt, så finner man sakene fort. Men det er ikke så sunt for ryggen med en stor veske, man blir fort fristet til å fylle alt mulig i den.... Sånn i tilfelle man strander på en øde øy... virker det som Nå har jeg skiftet til en mindre veske, har faktisk plass til både pudder og lebestift, nøkler, lommebok og mobiltelefon Og enda en liten matpakke til jobb... (to skiver i en pose). Funker helt fint og lommeboken og telefonen finner jeg med en gang Liker ikke store klumpete lommebøker i lommene... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532744 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madelenemie Skrevet 28. mars 2014 Del Skrevet 28. mars 2014 Hei! Jeg har ALDRI sett noen bruke for mye tid på å finne frem lommebok og bankkort? Selv har jeg nesten alltid sekk, men greiene jeg ellers har med meg, strever jeg med å få plass til på meg selv. Nå sitter en todelt autismepakke delvis på hodet, og den andre delen i bukselommen, som jeg er flink til å legge på plass når jeg kaster buksen til vask. Men min alderslangsynthet krever briller, som jeg ikke liker ha på nesen, som jeg må bære alle steder, for ellers ser jeg ikke priser, koden osv...:-(, så er det bilnøkler og lommebok. Hadde jeg kunnet ha en vinterjakke med hyggelige og mange lommer året rundt:-( men det kan jeg ikke. Nå er det en lett liten jakke, det ser ut som den har lommer,.... men de er juks.!! De ergrer meg, hvorfor lage jukselommer? Når jeg trenger lommer! De enste som kan få meg til å sukke litt oppgitt er når de sånn ca over 70 år kommer med småpenger... som skal ned, krone for krone på automaten, sukk... da kler jeg av meg, jakke, skjerf, for jeg vet at å senke kroppstemperaturen er viktig når man begynner irritere seg, da slapper jeg godt av, henger tøyet over vognen og kjenner at alt roer seg. Det er å anbefale. Også, merker ikke de gamle/for deg, damene, at man irriterer seg, her har jeg ikke sånne damer i kø, men mange gamle med mange mynter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammanito Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Hei! Jeg har ALDRI sett noen bruke for mye tid på å finne frem lommebok og bankkort? Selv har jeg nesten alltid sekk, men greiene jeg ellers har med meg, strever jeg med å få plass til på meg selv. Nå sitter en todelt autismepakke delvis på hodet, og den andre delen i bukselommen, som jeg er flink til å legge på plass når jeg kaster buksen til vask. Men min alderslangsynthet krever briller, som jeg ikke liker ha på nesen, som jeg må bære alle steder, for ellers ser jeg ikke priser, koden osv...:-(, så er det bilnøkler og lommebok. Hadde jeg kunnet ha en vinterjakke med hyggelige og mange lommer året rundt:-( men det kan jeg ikke. Nå er det en lett liten jakke, det ser ut som den har lommer,.... men de er juks.!! De ergrer meg, hvorfor lage jukselommer? Når jeg trenger lommer! De enste som kan få meg til å sukke litt oppgitt er når de sånn ca over 70 år kommer med småpenger... som skal ned, krone for krone på automaten, sukk... da kler jeg av meg, jakke, skjerf, for jeg vet at å senke kroppstemperaturen er viktig når man begynner irritere seg, da slapper jeg godt av, henger tøyet over vognen og kjenner at alt roer seg. Det er å anbefale. Også, merker ikke de gamle/for deg, damene, at man irriterer seg, her har jeg ikke sånne damer i kø, men mange gamle med mange mynter. Å jukselommer irriterer jeg meg over og, hva er vitsen liksom? Det bør heller være baklommene som er jukselommer da, for der liker jeg ikke ha ting, det ser fort klumpete ut. Ser at menn liker å ha lommeboka der (til stor forlystelse for lommetyver ), men i fremlomma kan det av og til være greit å putte småting, vekslemynter for eksempel For all del ikke ha bankkort i bukselomma, der har jeg brent meg et par ganger, når jeg har satt meg på en stol, har jeg faktisk kommet til å bøye kortet så det fikk en brist.... Men da kan det være greit med slike små kortholdere, de er gjerne stive og i metall og beskytter kortet mot å bøye seg eller brekke. Ang. damevesker og kassakø.... Bestemoren min er berømt for å rote i veska eller pungen, mens køa bak blir lenger og lenger.... så står hun der og humrer for at hun ikke finner noe. Og teller opp alle småkronene.... hehe Jaja.... Det er vel en dameting det der. Trolig arvelig også, for både min mor og jeg har til tider samme tendensene. Særlig når mobiltelefonen ringer i veska og vi ikke finner den... men som sagt har problemet blitt mindre hos meg nå når jeg har byttet til en mindre veske 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532773 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammanito Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Hei! Jeg har ALDRI sett noen bruke for mye tid på å finne frem lommebok og bankkort? Selv har jeg nesten alltid sekk, men greiene jeg ellers har med meg, strever jeg med å få plass til på meg selv. Nå sitter en todelt autismepakke delvis på hodet, og den andre delen i bukselommen, som jeg er flink til å legge på plass når jeg kaster buksen til vask. Men min alderslangsynthet krever briller, som jeg ikke liker ha på nesen, som jeg må bære alle steder, for ellers ser jeg ikke priser, koden osv...:-(, så er det bilnøkler og lommebok. Hadde jeg kunnet ha en vinterjakke med hyggelige og mange lommer året rundt:-( men det kan jeg ikke. Nå er det en lett liten jakke, det ser ut som den har lommer,.... men de er juks.!! De ergrer meg, hvorfor lage jukselommer? Når jeg trenger lommer! De enste som kan få meg til å sukke litt oppgitt er når de sånn ca over 70 år kommer med småpenger... som skal ned, krone for krone på automaten, sukk... da kler jeg av meg, jakke, skjerf, for jeg vet at å senke kroppstemperaturen er viktig når man begynner irritere seg, da slapper jeg godt av, henger tøyet over vognen og kjenner at alt roer seg. Det er å anbefale. Også, merker ikke de gamle/for deg, damene, at man irriterer seg, her har jeg ikke sånne damer i kø, men mange gamle med mange mynter. Og angående å hisse seg opp/bli stresset når folk er treige. Jeg er vanligvis veldig avbalansert og rolig, men er jeg på kjøpesenteret en travel lørdag, har pakket på meg for mye klær (f.eks. en gang jeg gikk med en tykk boblejakke og stod i kø.... ikke å anbefale hehe), og kanskje attpåtil er tørst eller har lavt blodsukker.... da kjenner jeg det ikke skal så mye til Så det er lurt å få i seg litt mat før man handler, da blir man ikke så fristet til impulskjøp (for eksempel den fristende snickersen like ved kassa....) og man klarer å besinne seg mer. Ikke for mye klær heller, husk at man er innendørs. Det samme kan man se om man har med seg småbarn på shopping, da blir det fort grining. Pass på at barna ikke er for tykt påkledd, at de har spist godt og gått på do, så skal du se at handleturen går så mye bedre.... Trådstarter irriterer seg nok over sutrete under også, så da ser dere småbarsnforeldre at fornøyde unger er mindre sutrete Nå ror jeg meg litt langt til sjøs her altså, men jeg lider av en slags assossiasjonsforstyrrelse, som gjør at jeg assossierer litt vel mye.... Sånn sett kan man jo bli veldig pratsom av det, og det er jo bra.... før var jeg stum som en ørsters, så det er nok det som er problemet. Alt det jeg skulle sagt den gangen, de kommer ut i tidobbel dose nå. Ikke rart jeg har blitt skravlete Men nå skal jeg være stille... God helg hehehe 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532774 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Det sinker meg stadig vekk. Damer foran meg i køen som roter i håndvesken etter lommebok når de skal betale. Er lei alt dette surret med håndvesker. Skal legge til at jeg er dame selv, og klarer meg lenge med det lommer på buksa. Hva trenger man ha med seg? Jo, visakort og førerkort. Nøkler og mobiltelefon. Resten kan ligge hjemme. Og om man _må_ ha med håndveske. Kjære dere. Finn fram lommebok mens dere selv står i kø og venter på damen(e) foran dere som leter etter lommeboka. Det er omtrent ikke noe som brukes i håndveskene til damene, kanskje 10 % i løpet av en dag, antagelig ikke mer en maks 5%. Det samme er det når de pakker til en ferietur, jeg har ikke sett på maken hva de kan finne på å ha med seg på en 3 dagers tur. Det eneste som mangler er sølvtøyet og det skulle ikke forundre meg om det også er med av og til når jeg bedømmer tyngden på baggasjen. Selvsagt er det omtrent ikke noe som blir brukt. Damer har en svært dårlig vurderingsevne på hva som er nødvendig å ha med seg på en kort ferietur. Forøvrig skal du være glad for at det ikke finnes sjekk lenger. I den tiden så ventet de til alle varene var slått inn og til de fikk vite summen, da først ble sjekkheftet hentet frem fra innerlomma/veska og så var det å lete etter en kulepenn, for så å begynne å fylle ut sjekken. Av og til så begynner man å lure på at verden er som den er når de ikke skjønte at det var mulig å fylle ut det meste bortsett fra summen før de kom så langt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532780 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitina Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 Og angående å hisse seg opp/bli stresset når folk er treige. Jeg er vanligvis veldig avbalansert og rolig, men er jeg på kjøpesenteret en travel lørdag, har pakket på meg for mye klær (f.eks. en gang jeg gikk med en tykk boblejakke og stod i kø.... ikke å anbefale hehe), og kanskje attpåtil er tørst eller har lavt blodsukker.... da kjenner jeg det ikke skal så mye til Så det er lurt å få i seg litt mat før man handler, da blir man ikke så fristet til impulskjøp (for eksempel den fristende snickersen like ved kassa....) og man klarer å besinne seg mer. Ikke for mye klær heller, husk at man er innendørs. Det samme kan man se om man har med seg småbarn på shopping, da blir det fort grining. Pass på at barna ikke er for tykt påkledd, at de har spist godt og gått på do, så skal du se at handleturen går så mye bedre.... Trådstarter irriterer seg nok over sutrete under også, så da ser dere småbarsnforeldre at fornøyde unger er mindre sutrete Nå ror jeg meg litt langt til sjøs her altså, men jeg lider av en slags assossiasjonsforstyrrelse, som gjør at jeg assossierer litt vel mye.... Sånn sett kan man jo bli veldig pratsom av det, og det er jo bra.... før var jeg stum som en ørsters, så det er nok det som er problemet. Alt det jeg skulle sagt den gangen, de kommer ut i tidobbel dose nå. Ikke rart jeg har blitt skravlete Men nå skal jeg være stille... God helg hehehe Nei, irriterer meg ikke over sutrete unger Er bare glad de barna mine har kommet over sutrestadiet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Nei, irriterer meg ikke over sutrete unger Er bare glad de barna mine har kommet over sutrestadiet. Enig. Men det er ikke alltid nødvendig at 2-åringen må få legge alt på båndet med den tiiiiiden det tar når det er laaaaang kø bak da... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532787 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Nja, kan ikke si at jeg har merket at dette sinker meg noe veldig i hverdagen jeg altså! Jeg kommer i hvert fall ikke til å slutte å ha med meg håndveske... Jeg skal ha med stor lommebok, telefon, minst en bok (i tilfelle ventetid), notatbok, almanakk ... altså, jeg kan ikke putte alt dette i lommene mine :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532788 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitina Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 Enig. Men det er ikke alltid nødvendig at 2-åringen må få legge alt på båndet med den tiiiiiden det tar når det er laaaaang kø bak da... Når mine var små så fikk de i oppgave å legge på båndet det jeg ba de bære (ga dem en liter melk hver eller noe). Da følte de seg sysselsatt Men for å ha sagt det. Jeg har i sin tid hatt håndveske selv. Ett år hadde jeg det. Til slutt veide den vesken et tonn omtrent. Huff, så mye som fylte seg oppi der. Så jeg arkiverte den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532790 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kayia Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Det er sannelig mye man kan fokusere på for å gjøre dagen litt mer kip gitt 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532795 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tonie Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Det er omtrent ikke noe som brukes i håndveskene til damene, kanskje 10 % i løpet av en dag, antagelig ikke mer en maks 5%. Det samme er det når de pakker til en ferietur, jeg har ikke sett på maken hva de kan finne på å ha med seg på en 3 dagers tur. Det eneste som mangler er sølvtøyet og det skulle ikke forundre meg om det også er med av og til når jeg bedømmer tyngden på baggasjen. Selvsagt er det omtrent ikke noe som blir brukt. Damer har en svært dårlig vurderingsevne på hva som er nødvendig å ha med seg på en kort ferietur. Forøvrig skal du være glad for at det ikke finnes sjekk lenger. I den tiden så ventet de til alle varene var slått inn og til de fikk vite summen, da først ble sjekkheftet hentet frem fra innerlomma/veska og så var det å lete etter en kulepenn, for så å begynne å fylle ut sjekken. Av og til så begynner man å lure på at verden er som den er når de ikke skjønte at det var mulig å fylle ut det meste bortsett fra summen før de kom så langt. Håh, gi deg, gubbe! Jeg tror faktisk jeg bruker så godt som alt jeg har i veska hver dag, og jeg er alltid den som pakker med meg minst og har plass i kofferten hvis jeg får lyst til å shoppe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532797 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kitina Skrevet 29. mars 2014 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2014 Vel, i alle fall deilig å ha overskudd til å tenke på småting som i grunnen er null problem Det er ikke jeg som drar på en veske jeg er redd skal bli stjålet, eller bærer på eller lurer på om ligger i bagasjerommet på bilen sammen med handlevarene og må stoppe bilen for å sjekke 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532798 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Hvis man skal gå med alle de greiene i lommene mister jakken fort fasongen, men jeg er enig med deg i at folk bør finne fram kort eller lommebok før det er deres tur. Jeg irriterer meg mer over de som løper for å hente noe de har glemt etter at de har fått alle varene scannet. Får lyst til å spenne bein for dem når de omsider kommer susende forbi køen som har vokst seg kjempelang. Enig. Veske må jeg ha, og jeg står ikke og roter og leter etter lommeboka (ei heller nitidig opptelling av mynter, slik enkelte pensjonister gjør. He he.) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532804 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Det er omtrent ikke noe som brukes i håndveskene til damene, kanskje 10 % i løpet av en dag, antagelig ikke mer en maks 5%. Det samme er det når de pakker til en ferietur, jeg har ikke sett på maken hva de kan finne på å ha med seg på en 3 dagers tur. Det eneste som mangler er sølvtøyet og det skulle ikke forundre meg om det også er med av og til når jeg bedømmer tyngden på baggasjen. Selvsagt er det omtrent ikke noe som blir brukt. Damer har en svært dårlig vurderingsevne på hva som er nødvendig å ha med seg på en kort ferietur. Forøvrig skal du være glad for at det ikke finnes sjekk lenger. I den tiden så ventet de til alle varene var slått inn og til de fikk vite summen, da først ble sjekkheftet hentet frem fra innerlomma/veska og så var det å lete etter en kulepenn, for så å begynne å fylle ut sjekken. Av og til så begynner man å lure på at verden er som den er når de ikke skjønte at det var mulig å fylle ut det meste bortsett fra summen før de kom så langt. Ingen regel uten unntak. Eksen pakket med mer på tur enn sønn og meg til sammen. Utrolig irriterende. Jeg pakker lett. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532805 Del på andre sider Flere delingsvalg…
morsan Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Enig. Men det er ikke alltid nødvendig at 2-åringen må få legge alt på båndet med den tiiiiiden det tar når det er laaaaang kø bak da... Pass deg nå. jeg skrev på DOL en gang at selv om det påstås at "it takes a village" å oppdra barn så trenger man kanskje ikke la de små alltid være 100% involvert i å legge opp varer og gi en og en mynt til den i kassa, og fikk så hatten passa! Ha ha! Såpass må man da kunne tåle av andres gullunger uansett kø og situasjonen forøvrig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532806 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mrxx Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Håh, gi deg, gubbe! Jeg tror faktisk jeg bruker så godt som alt jeg har i veska hver dag, og jeg er alltid den som pakker med meg minst og har plass i kofferten hvis jeg får lyst til å shoppe. Haha, du og morsan må være unike utgaver av kvinnen, dere er svært sjeldne:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532811 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dilusha Skrevet 29. mars 2014 Del Skrevet 29. mars 2014 Det som irriterer meg like mye er når folk står på bussholdeplassen og da har da veldig god tid. Men så venter de til de går ombord til de begynner å finne fram busskort eller penger. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397808-damer-og-h%C3%A5ndvesker-grrrr/#findComment-3532817 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.