Gå til innhold

Barns rett til å bestemme selv!

Anbefalte innlegg

Madelenemie

Hei!

Saken om barns selvbestemmelse til omskjæring, er viktig for meg.

Glad barneombudet fronter saken.

http://www.dagbladet.no/2014/03/28/nyheter/samfunn/politikk/innenriks/omskjering/32532692/

Jeg håper videre barns rettsvern blir styrket i årene fremover, at vi voksne vil bli stilt til mer ansvar for vold, trakkasering, og senskader som føge av likegyldighet.

Og at foreldre må sone straffer og utbetale erstatinger til både egne og andres barn for deres svik og maktmisbruk.

Det er langt frem, men jeg heier på fremtiden og barneombudet:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397809-barns-rett-til-%C3%A5-bestemme-selv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

stjernestøv

Hei!

http://www.dagbladet.no/2014/03/28/nyheter/samfunn/politikk/innenriks/omskjering/32532692/

Jeg håper videre barns rettsvern blir styrket i årene fremover, at vi voksne vil bli stilt til mer ansvar for vold, trakkasering, og senskader som føge av likegyldighet.

Og at foreldre må sone straffer og utbetale erstatinger til både egne og andres barn for deres svik og maktmisbruk.

Enig, det er forferdelig det de gjør mot barna. Tenker også endel på menneskehandel for tia, der er det mange barn innvollvert. Og ungdomsjenter og gutter de selger til prostitusjon, det foregår visst i Norge også. Det er fælt. Har også begynt å tenke på organer som de tar fra fattige folk, og selger det videre til usa. Verden er ikke til å bli klok på, så mye galskap likevel sier noen "Det er en mening med alt". Jeg har seriøst begynt å tvile, og hva hjelper det å tenke positivt for folk som blir torturet. Tenker på disse folkene.

AnonymBruker

Hei!

De snakker om smertefullt og rituelt. I USA blir det utført av hygieniske grunner hos jødiske gutter (og litt rituelt).... Fordelen med at det blir lovlig - så lenge det blir utført på sykehus, er at man har bedre kontroll på hygiene og at barnet kan få riktig bedøvelse så det ikke blir smertefullt. Så lenge det er ulovlig, vil de fortsatt omskjære barna sine, og da er ikke hygiene og smertestilling noe de nødvendigvis har greie på eller bryr seg med, og dertil fare for komplikasjoner og unødvendig smerte.

Jeg er imot omskjæring sånn sett,

men på sett og vis - dersom det kan bli lovlig om det uføres slik jeg sa, så tror jeg nok det er det beste. For jeg tror ikke problemet forsvinner ved å forby det, de vil fortsatt ha folk blant sine egne som utfører inngrepene ulovlig, eller sender de til hjemlandet for å få gjort det.

Hos gutter er det gjerne en fordel med å være omskjært, men ser ikke helt meningen hos jenter da.... så hos jenter bør det forbys, men hos gutter - på sykehus.

Anonymous poster hash: b2e8b...73a

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...