Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg går vanligvis på p-piller. Har prøvd mange forskjellige typer grunnet at jeg har kraftige menstruasjonssmerter.

jeg utsetter alltid menstruasjonen min en måned mer. For å slippe smertene.

Både for smertene og for å unngå å bli gravid lurer jeg på om p-sprøyte er et bedre alternativ for meg.

Jeg lurer på om noen har erfaring med at p-sprøyte har stoppet menstruasjonssmerter. 

Jeg vet at p-sprøyte er et prevensjonsmiddel som skal vare i ca 3 måneder.

Dette hjelper meg mye da jeg er flink til å glemme å ta piller.

Men det jeg lurer på er:

• Koster det penger? Isåfall hvor mye?
  • Stopper menstruasjonssmertene?
  • Og gjør det vondt å ta p-sprøyten?
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397838-bytte-prevensjonsmiddel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg går vanligvis på p-piller. Har prøvd mange forskjellige typer grunnet at jeg har kraftige menstruasjonssmerter.

jeg utsetter alltid menstruasjonen min en måned mer. For å slippe smertene.

Både for smertene og for å unngå å bli gravid lurer jeg på om p-sprøyte er et bedre alternativ for meg.

Jeg lurer på om noen har erfaring med at p-sprøyte har stoppet menstruasjonssmerter. 

Jeg vet at p-sprøyte er et prevensjonsmiddel som skal vare i ca 3 måneder.

Dette hjelper meg mye da jeg er flink til å glemme å ta piller.

Men det jeg lurer på er:

• Koster det penger? Isåfall hvor mye?
  • Stopper menstruasjonssmertene?
  • Og gjør det vondt å ta p-sprøyten?

trenger virkelig hjelp

Jeg vet det er mange som er veldig fornøyde med p-sprøyta, men for meg ville den overhodet ikke vært et alternativ. Har hørt en del negativt om den (at det kan ta laaaang tid før kroppen kommer i gjenge igjen etter slutt f.eks.) og mitt heftigste argument mot den - om man opplever sterke bivirkninger kan man jo ikke bare kutte den ut! Den sitter jo i kroppen...

Gjør som påskelilje sier - gå til lege eller helsesøster (om du er bare 16?) og ta en skikkelig prat om prevensjon og få hjelp til å finne noe som passer deg. At du glemmer pillene er ingen unnskyldning, sett på en daglig alarm på mobilen så husker du det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...