Gjest gjesteleser Skrevet 31. mars 2014 Del Skrevet 31. mars 2014 Min såvidt 60 år gamle mor har fått ataksi og kan komme til å miste språket ganske raskt. Hun ble syk i sommer og har nå store problemer med å snakke, får til å skrive litt på gode dager. Vi skal sette sammen en pekebok hun kan bruke når språket blir borte med bilder av oss ungene, mat/drikke, klær, hagestol for å vise at hun vil ut på verandaen osv. Har sett et par bøker på nett men lurer på om noen har flere tips til ferdige pekebøker til voksne/eldre? Må være enkle å bla i da motorikken også er sterkt påvirket, kan ikke være så veldig liten tekst heller. De jeg har sett er "Jeg vil ha" og "Når ordene blir borte", håper det lar seg gjøre å få tak i dem hos min bokhandel. Blir veldig glad for alle tips, dette er ikke enkelt for henne når hun ellers er mentalt oppegående og engasjert... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/397862-spr%C3%A5khjelp-for-voksne-pekeb%C3%B8ker/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.