Gå til innhold

Valg av studieretning

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, 

Jeg har problemer med å velge studie til høsten og det begynner å bli knapt med tid. For øyeblikket studerer jeg molekylærbiologi, men har begynt å tvile på om det er dette jeg ønsker å holde på med resten av livet. Det er nå andre studier som lokker mer og etter å ha snakket med en stipendiat i molekylærbiologi har jeg blitt ganske sikker på at dette ikke er noe jeg ønsker å fortsette med. 

Jeg står derfor nå mellom sykepleier, psykolog, lege (som min mor) og bioingeniør (som min far), altså litt ulike men svært spennende studier. Jeg har snakket med en veileder på skolen, men hans største innspill var at dette var et luksusproblem, så jeg fikk ikke så mye hjelp fra den fronten. Er det noen her som har erfaring innenfor de ulike retningene som kunne gitt meg noen tips og råd? 

Jeg vet forsåvidt godt hva det innebærer å velge lege og ingeniør, men setter pris på alle innspill. 

Vennlig hilsen 

Anonymous poster hash: 6ef38...143
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397874-valg-av-studieretning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,  Jeg har problemer med å velge studie til høsten og det begynner å bli knapt med tid. For øyeblikket studerer jeg molekylærbiologi, men har begynt å tvile på om det er dette jeg ønsker å holde på med resten av livet. Det er nå andre studier som lokker mer og etter å ha snakket med en stipendiat i molekylærbiologi har jeg blitt ganske sikker på at dette ikke er noe jeg ønsker å fortsette med. Jeg står derfor nå mellom sykepleier, psykolog, lege (som min mor) og bioingeniør (som min far), altså litt ulike men svært spennende studier. Jeg har snakket med en veileder på skolen, men hans største innspill var at dette var et luksusproblem, så jeg fikk ikke så mye hjelp fra den fronten. Er det noen her som har erfaring innenfor de ulike retningene som kunne gitt meg noen tips og råd? Jeg vet forsåvidt godt hva det innebærer å velge lege og ingeniør, men setter pris på alle innspill.  Vennlig hilsen  Anonymous poster hash: 6ef38...143

Ja, dette er ulike studier og ulike yrker... Jeg ville fokusert veldig på hva slags oppgaver du ønsker at jobben din skal innebære - hva slags arbeid kan du trives med? Selv om det er mange muligheter innad i disse 4 yrkene, så innebærer de jo i hovedsak ganske ulike arbeidsmåter.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...