Gå til innhold

Si ja til jobben eller ikke?

Anbefalte innlegg

Jeg er en jente på 23 år og er utdannet helsefagarbeider, men har ingen fast jobb for det er vanskelig å få. Men har nå fått tilbud om fast jobb av foreldrene til kjæresten min. De driver eget transport firma, hvor de jobber begge to, pluss begge sønnene. Jeg liker å være med kjæresten på jobb og hjelpe til, og liker jobben. Og jeg ønsker meg en fast jobb. Men lurer på om det kan bli for tett???

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397953-si-ja-til-jobben-eller-ikke/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det går sikkert bra :-)

Jeg har en annen historie. Min venninne ble ansatt av sin svigerfar. Hennes samboer jobbet også der. De fikk 2 barn og jobb og samliv gikk bra. Helt til en dag han kom hjem å sa at han flytter pga han var forelsket i en lærling som jobbet i samme firma. Denne lærlingen var da 18 år og han 30. Min venninne satt da alene med 2 små barn og måtte slutte i jobben. Svigerfar tok sin sønns side i denne saken.

Heldigvis så er dette en sjelden hendelse. Håper jeg :-)

Anonymous poster hash: 180c3...4ba

Jeg er en jente på 23 år og er utdannet helsefagarbeider, men har ingen fast jobb for det er vanskelig å få. Men har nå fått tilbud om fast jobb av foreldrene til kjæresten min. De driver eget transport firma, hvor de jobber begge to, pluss begge sønnene. Jeg liker å være med kjæresten på jobb og hjelpe til, og liker jobben. Og jeg ønsker meg en fast jobb. Men lurer på om det kan bli for tett???

Det er vanskelig å gi deg konkrete råd fordi "fasiten" kommer an på veldig mange faktorer.

Generelt vil jeg si at det er et stort behov for helsefagarbeidere i bransjen, men det er sjelden det utlyses 100% faste stillinger i offentlig sektor. Det er gjerne 16,74% stilling her og 9,36% stilling der, og et sammensurium for å få det til å gå opp  :mellow: Det sagt kjenner jeg mange som har en liten fast stilling som tjener stabilt godt ved å ta på seg ekstravakter / helgevakter / nattevakter / helligdager i påvente av den fulle faste stillingen.

Utdanninga di er verdifull ift andre jobber også - tenk vidt / bredt!

Ellers støtter jeg 'Lillemus'. Det er fordelaktig å være i et arbeidsforhold når man søker jobb, og det kan være smart å takke ja til yrkesvalg nummer to mens man venter på drømmejobben.

Det at det er en familiebedrift kan være både positivt og negativt; dette kan bare du som kjenner forholdene vurdere.

Ønsker deg lykke til, du har egentlig et luksusproblem  :)  

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...