0o0o0o Skrevet 6. april 2014 Skrevet 6. april 2014 Jeg er en jente på 23 år og er utdannet helsefagarbeider, men har ingen fast jobb for det er vanskelig å få. Men har nå fått tilbud om fast jobb av foreldrene til kjæresten min. De driver eget transport firma, hvor de jobber begge to, pluss begge sønnene. Jeg liker å være med kjæresten på jobb og hjelpe til, og liker jobben. Og jeg ønsker meg en fast jobb. Men lurer på om det kan bli for tett??? 0 Siter
Lillemus Skrevet 6. april 2014 Skrevet 6. april 2014 For en kort periode så... En del stortrives jo i slike familiefirmaer og får det til å fungere helt topp, for andre blir det alt for tett og kvelende. Men inntil du evt. finner deg noe annet er det helt klart bedre enn å gå arbeidsledig. 0 Siter
AnonymBruker Skrevet 6. april 2014 Skrevet 6. april 2014 Det går sikkert bra :-) Jeg har en annen historie. Min venninne ble ansatt av sin svigerfar. Hennes samboer jobbet også der. De fikk 2 barn og jobb og samliv gikk bra. Helt til en dag han kom hjem å sa at han flytter pga han var forelsket i en lærling som jobbet i samme firma. Denne lærlingen var da 18 år og han 30. Min venninne satt da alene med 2 små barn og måtte slutte i jobben. Svigerfar tok sin sønns side i denne saken. Heldigvis så er dette en sjelden hendelse. Håper jeg :-)Anonymous poster hash: 180c3...4ba 0 Siter
Angustia1 Skrevet 6. april 2014 Skrevet 6. april 2014 Jeg er en jente på 23 år og er utdannet helsefagarbeider, men har ingen fast jobb for det er vanskelig å få. Men har nå fått tilbud om fast jobb av foreldrene til kjæresten min. De driver eget transport firma, hvor de jobber begge to, pluss begge sønnene. Jeg liker å være med kjæresten på jobb og hjelpe til, og liker jobben. Og jeg ønsker meg en fast jobb. Men lurer på om det kan bli for tett??? Det er vanskelig å gi deg konkrete råd fordi "fasiten" kommer an på veldig mange faktorer. Generelt vil jeg si at det er et stort behov for helsefagarbeidere i bransjen, men det er sjelden det utlyses 100% faste stillinger i offentlig sektor. Det er gjerne 16,74% stilling her og 9,36% stilling der, og et sammensurium for å få det til å gå opp Det sagt kjenner jeg mange som har en liten fast stilling som tjener stabilt godt ved å ta på seg ekstravakter / helgevakter / nattevakter / helligdager i påvente av den fulle faste stillingen. Utdanninga di er verdifull ift andre jobber også - tenk vidt / bredt! Ellers støtter jeg 'Lillemus'. Det er fordelaktig å være i et arbeidsforhold når man søker jobb, og det kan være smart å takke ja til yrkesvalg nummer to mens man venter på drømmejobben. Det at det er en familiebedrift kan være både positivt og negativt; dette kan bare du som kjenner forholdene vurdere. Ønsker deg lykke til, du har egentlig et luksusproblem 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.