Gå til innhold

Bitteliten vond kul under armen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Har en mnd tid nå hatt veldig vondt under den ene armhulen.

Kommer og går littegrann... Når jeg kjenner godt etter kjenner jeg en bitteliten ertestor kul, og den er skikkelig vond, blåmerkevondt liksom :)

Er dette noe og bekymre seg for og sjekke ut, eller er det helt vanlig?

Anonymous poster hash: 49b75...a3d
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/397958-bitteliten-vond-kul-under-armen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres ut som en reaksjon i en lymfekjertel. Det er vanlig ved ulike infeksjoner/sykdommer at de reagerer og blir ømme.  Ville ikke bekymret meg nevneverdig, men ville fått det sjekket i og med at du har hatt det en mnds tid. 

Anonymous poster hash: 56ee9...640
hu_derre_der

Det kan også være begynnelsen på en kvise (evnt. byll).
Eller som AnonymBruker over her sier, en betent lymfekjertel.

Er du plaget med kviser?

Jeg har noen ganger opplevd sånne kuler, men dersom det er det du har, så vil de forsvinne om ikke så lenge (1-2 uker, noen ganger 3....alt ettersom).

Men, om du er veldig bekymret så vil jeg anbefale deg å ta kontakt med legen din.

Har du forresten noen andre symptomer?

Det kan godt være en betennelse (verkebyll) i en svettekjertel eller et hårfeste. Det er ikke farlig, men kan være/bli veldig ubehagelig og noe du vil kunne trenge bistand til å bli kvitt om det ikke gir seg over litt tid (få den åpnet og tømt/renset).

Går det ikke over i løpet av kort tid, så ta en tur til legen og få det sjekket ut. Det er aldri feil ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...