Gjest PC-dama Skrevet 8. desember 2001 Del Skrevet 8. desember 2001 Hei Jeg har skrevet til dere før og fått god hjelp - takk for det! Jeg har tatt blodprøver som viser et prolaktin-nivå på over 2300 og har vært i CT som viser en liten svulst eller tumor. gynokologen har gitt meg Parodel 2,5 mg som jeg går på. Menstrasjonen min har kommet tilbake, og melkeproduksjonen er redusert betraktelig! Dessuten har alle andre plager som slapphet og nedstemthet blitt nesten borte. Jeg har også gått mye ned i vekt (var overvektig)Livet er med andre ord mye mye bedre! Sist jeg snakket med legen min sa han at jeg nok måtte gå på disse tabelettene resten av livet og at så lenge tumoren ikke vokser kan jeg ta det helt med ro. Han sa også at så snart jeg sluttet med dem vil plagene komme tilbake. Jeg har ingen bivirkninger av tabelettene, bortsett fra litt kvalme. Det jeg lurer på er om disse tabelettene gjør noen skade for kroppen, når man bruker dem over lang tid? Er dette en tumor som jeg har hatt i hodet hele mitt liv, eller kom den plutselig (er 27 år og har hatt normal mens siden jeg var 13 og til for et par år siden)? Hva med barn? (har ingen barn) Siden jeg har fått mensen igjen, er da eggløsningen normal slik at jeg kan få barn om jeg måtte ønske det? Ser nemlig at høyt Prolaktinnivå ofte nevnes i forbindelse med barnløshet. Vet du om noen steder der jeg kan finne ut mer om Prolaktinom? Bøker, artikler, web-sider, eller feks støttegrupper? Håper på snarlig svar vennlig hilsen pc-dama 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39807-prolaktinom/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 9. desember 2001 Del Skrevet 9. desember 2001 Tablettene kan du bruke over lengre tid. Når du ikke har fått bivirkninger, kommer det neppe ved fortsatt bruk. Tumor oppstår som de fleste andre svulster på et eller annet tidspunkt i livet. Noen svulster 'brenner ut' etterhvert. Når mensen er kommet tilbake har du sikkert fått eggløsning igjen og normal mulighet for graviditet. Man stopper vanligvis med parlodel under svangerskapet. Jeg kjenner ikke til web-sider, men du kan jo selv søke på 'prolactinoma'. Det er så sjelden og relativt enkelt å behandle at jeg ikke tror det har vært spesielt behov for støttegrupper. Støtt du deg til legene og spør igjen om det dukker opp nye spørsmål. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/39807-prolaktinom/#findComment-150359 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.