Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har et langt forhold bak meg og har et barn med denne mannen. Forholdet tok slutt for fem år siden etter økonomisk og emosjonelt utroskap. Etter dette har jeg hatt et forhold som varte et år, og er nå inne i et forhold som har vart i over et år.

I det første forholdet mitt savnet jeg emosjonell nærhet og åpenhet. Han var lukket og snakket ikke om følelser. Jeg følte også at han var kritisk og dominerte meg.

I det andre forholdet var vi likeverdige men han var så umoden og usikker på seg selv, noe som skapte irritasjon i forholdet. Det manglet også fysisk tiltrekning. Det første året gikk greit men da vi tok skrittet videre og involverte familie osv kjente jeg at det ikke var noe å satse på.

Nå er jeg der igjen da, kjæresten min at vi skal ta skrittet videre og treffe familie, treffes oftere osv. Fra begynnelsen snakket vi mer om særboer, og det var en lettelse for meg å tenke på at vi kunne ta vare på det fine vi hadde sammen uten å komplisere det hele ved å blande inn familie og hverdag. Vi har treffes i barnefrie helger og et par ganger i uka. Jeg merker at det ikke er nok for min kjæreste, han synes ikke jeg legger nok i forholdet. Mens jeg for min del ser for meg at vi kan fortsette å ha magiske øyeblikk sammen, uten at jeg har behov for å dele alle hverdager. Jeg tror heller ikke han ville bli fornøyd med dette i lengden ettersom han følte seg bundet i det tidligere forholdet. Hvordan får jeg han til å forstå at jeg synes han er en utrolig flott mann som jeg elsker, selv om jeg ønsker å fortsette slik vi gjør i dag? Han har alt jeg kunne drømme om ved en mann, men likevel har jeg ikke tro på at et samboerforhold vil være det rette. Eller er jeg bare skadet av tidligere forhold og ikke tenker klart? Anonymous poster hash: 639a4...7ff

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398083-frykt-for-%C3%A5-binde-seg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mener du at dere har vært sammen i ett år uten at dere har blitt presentert for hverandres familier og venner??? Du får si det rett ut til ham da, at du ikke er interessert i å ha ham annet enn som en kjæreste, samboer eller familie-presentering blir ikke aktuelt. Jeg hadde ikke orket ha et slikt forhold, men du kan jo være heldig å finne en som vil det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...