Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

I starten på januar treffer jeg en mann. Han over 50 og jeg i 30-årene.

Jeg hadde vært singel i ca 6 mnd og var egentlig ikke helt klar for noe nytt, men lot meg rive med av oppmerksomhet og bekreftelse.

Det hele så ut til å kunne bli veldig bra og vi hadde en slags "pang-start". To helger med reise og bare han og meg.

Etter ca 1,5 måned begynte det likevel å endre seg litt... vi så hverandre mindre. Han begynte å jobbe igjen etter en lang sykemelding og orket ikke annet enn seg selv på kveldene.

I helgene var jeg opptatt med barn og han var opptatt med sitt.

Hvis jeg inviterte ham på middag, svarte han ofte ikke, for så å ringe meg sent på kvelden, uten å nevne noe om middagsinvitasjonene etc. da jeg konfronterte ham med dette senere, sa han at "det ble litt vanskelig med middagsinvitasjon fordi jeg var sliten, så jeg visste ikke hva jeg skulle svare"...

Jeg er i utdannelse og følte jeg ikke klarte å gi ham nok fokus, når han ønsket.

Det kunne gå dager uten at jeg hørte fra ham, for så å plutselig få blomster på døra osv... for mye blomster og ingen samtaler, blir for meg helt feil.

Han snakket om sydenturer til høsten osv... jeg kan dessverre ikke la meg kjøpe.

Jeg forsøkte to ganger å reise til ham og forklare ham at jeg ikke hadde klart å utvikle følelsene mine for ham... at vi så hverandre for lite og at jeg etter hvert  så på ham som venn og ikke kjæreste.

Dette snakket han bort og sa at "Nå blir det snart sommer, og da blir alt mye bedre.. Vi har god tid"..

Det hele endte med at jeg forklarte ham det samme i en lang sms... Det eneste han svarte da, var; "Ok, det får ikke jeg gjort noe med".

Etter dette hørte/så jeg ikke mer til ham og fortsatte livet mitt og hverdagen min.

Traff ham tilfeldig for et par uker siden. Han sier han har hatt det litt tøft og at han ikke har skjønt noe. Jeg gjentok det jeg hadde forsøkt å si til ham tidligere. Han svarte med at barna mine ville få alt og at vi ville fått det veldig fint, med sydenturer og alt....

Jeg lar meg jo ikke kjøpe for at HAN skal ha det slik han ønsker??!!!

I går spurte min eksmann om jeg ville være med å gå en tur, noe jeg sa ja til. Da møter vi denne andre, som ikke hilser...

Fikk så en sms hvor han ba meg fjerne meg fra hans facebookside og at han håpet å aldri se meg igjen, fordi han aldri hadde sett verre oppførsel hos ei dame..

Han har tidligere vært gift med to damer, som begge bedro ham med andre menn... At jeg, som valgte å være ærlig med ham da jeg merket at vi ikke var "liv laget", så tidlig som 2,5 måneder etter første møte, altså er et monster, i hans øyne, gjorde meg opprørt..

Trodde det var bedre å bli ferdig med forholdet, før det gikk for lang tid, og ønsker ikke å føre noen bak lyset. Å spille med åpne kort og gi beskjed om at følelsene mine dabbet av, er vel mer en ærlig sak enn dårlig oppførsel??

Må bare ha litt tilbakemeldinger her... veldig frustrert..

Hva har jeg gjort feil her??

Anonymous poster hash: ec75d...2dd
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398112-n%C3%A5r-et-forhold-tar-slutt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Han har tidligere vært gift med to damer, som begge bedro ham med andre menn... At jeg, som valgte å være ærlig med ham da jeg merket at vi ikke var "liv laget", så tidlig som 2,5 måneder etter første møte, altså er et monster, i hans øyne, gjorde meg opprørt..

Trodde det var bedre å bli ferdig med forholdet, før det gikk for lang tid, og ønsker ikke å føre noen bak lyset. Å spille med åpne kort og gi beskjed om at følelsene mine dabbet av, er vel mer en ærlig sak enn dårlig oppførsel??

Du har ikke gjort noe feil. :) Jeg tror du gjorde lurt i å få avsluttet dette forholdet, han ville tydeligvis ha alt på sine premisser og ikke på dine. Lover gull og grønne skoger om du bare venter litt til. Vet du med sikkerhet at disse to andre kvinnene har gått bak hans rygg? Det kan jo være en god grunn til det, dersom det er tilfelle...

AnonymBruker

Du har ikke gjort noe feil. :) Jeg tror du gjorde lurt i å få avsluttet dette forholdet, han ville tydeligvis ha alt på sine premisser og ikke på dine. Lover gull og grønne skoger om du bare venter litt til. Vet du med sikkerhet at disse to andre kvinnene har gått bak hans rygg? Det kan jo være en god grunn til det, dersom det er tilfelle...

Ja, jeg vet at disse har gått bak hans rygg.

Han mener jeg også ville blitt frustrert, slik han ble i går... Jeg forstår bare ikke hva han ble frustrert over?

Jeg forsøkte 2 ganger å si at jeg ikke kunne fortsette... noe han snakket bort med "Det blir bedre, vi har god tid"... Og til slutt måtte jeg altså formidle det i en sms, som jeg ønsket minst av alt, men som jeg til slutt ikke så noen vei utenom...

2,5 måneds bekjentskap og over 1 måned siden bruddet og han beskylder meg for dårlig oppførsel??! Jeg forstår ikke... -Tenker vel kanskje at han mest sannsynlig ikke har tatt innover seg at det er slutt?? At han fortsatt har gått rundt i en visjon om at det skal bli bra... til slutt??

Jeg har siden bruddet, ikke tatt kontakt med ham eller gitt ham grunnlag for å tenke ham og meg framover...

sitronsommerfugl

Minner om min eks som var såå bitter fordi hans eks hadde bedratt han. Det kom frem etter hvert at det eneste som lå til grunn for denne tolkningen var at han hadde sett henne med en ny mann like etter at hun hadde gjort det slutt med han. På samme måte er det med deg her, han angrer nå da vet du, men du har ikke gjort noe galt. Han er bare umoden i følelsene og takler ikke motgangen.

• 3 uker senere...
AnonymBruker

Jeg har ikke snakket med -eller truffet denne mannen etter at han traff på meg og eksen min på tur, og sendte meg meldingene jeg nevnte over..

MEN, han sendte meg en sms hvor han skriver at jeg bør være veldig glad for at han reagerte som han gjorde i meldingen til meg, hvor han skriver at "Håper jeg aldri ser deg igjen, for verre oppførsel har jeg aldri sett hos ei jente"...

-Fordi dette bare viser at han hadde følelser for meg! Alternativet ville vært at han var likegyldig..

Blir forvirret igjen jeg da, for jeg mener jo at han heller burde snakket med meg da vi var sammen, og da jeg faktisk gjorde det slutt, 1måned i forveien... Ikke komme med mye dritt om min oppførsel etter så lang tid, fordi jeg gikk tur med eksen min...

Mannen er over 50 år, men jeg ble virkelig sjokkert over alt dette...

Har ikke klart å legge det fra meg heller, for jeg ble rett og slett lei meg over å få høre at jeg har verre oppførsel (fordi jeg gjør slutt så fort jeg merker at følelsene ikke er der,)enn to-tre damer som har bedratt ham med andre menn...

Hvis jeg nå etter hvert finner ut at jeg ønsker å gjenoppta forholdet til mannen jeg var gift med (og som jeg gikk tur med) da??? ER jeg et skikkelig monster da eller???

Jeg har ikke snakket med -eller truffet denne mannen etter at han traff på meg og eksen min på tur, og sendte meg meldingene jeg nevnte over..

MEN, han sendte meg en sms hvor han skriver at jeg bør være veldig glad for at han reagerte som han gjorde i meldingen til meg, hvor han skriver at "Håper jeg aldri ser deg igjen, for verre oppførsel har jeg aldri sett hos ei jente"...

-Fordi dette bare viser at han hadde følelser for meg! Alternativet ville vært at han var likegyldig..

Blir forvirret igjen jeg da, for jeg mener jo at han heller burde snakket med meg da vi var sammen, og da jeg faktisk gjorde det slutt, 1måned i forveien... Ikke komme med mye dritt om min oppførsel etter så lang tid, fordi jeg gikk tur med eksen min...

Mannen er over 50 år, men jeg ble virkelig sjokkert over alt dette...

Har ikke klart å legge det fra meg heller, for jeg ble rett og slett lei meg over å få høre at jeg har verre oppførsel (fordi jeg gjør slutt så fort jeg merker at følelsene ikke er der,)enn to-tre damer som har bedratt ham med andre menn...

Hvis jeg nå etter hvert finner ut at jeg ønsker å gjenoppta forholdet til mannen jeg var gift med (og som jeg gikk tur med) da??? ER jeg et skikkelig monster da eller???

Jeg må innrømme at jeg syns du dramatiserer noe du bare burde ristet på skulderene over og lagt bak deg. Mannen har vist på flere måter at han ikke er din drømmemann, og du burde bare slettet han på FB(etter hans oppfordring) samt slettet nr fra telefonen.

Greier du å kjenne hvorfor dette opprører deg? Videre: Greier du å kjenne hvorfor det er vrient for deg dersom denne mannen ikke syns du er tipp-topp? Tilslutt: Hvordan mener du denne mannen har noe med forholdet mellom deg og din forrige eks?

Annonse

AnonymBruker

Jeg må innrømme at jeg syns du dramatiserer noe du bare burde ristet på skulderene over og lagt bak deg. Mannen har vist på flere måter at han ikke er din drømmemann, og du burde bare slettet han på FB(etter hans oppfordring) samt slettet nr fra telefonen.

Greier du å kjenne hvorfor dette opprører deg? Videre: Greier du å kjenne hvorfor det er vrient for deg dersom denne mannen ikke syns du er tipp-topp? Tilslutt: Hvordan mener du denne mannen har noe med forholdet mellom deg og din forrige eks?

Jeg slettet denne mannen fra min fb-profil da han ba om det.. Jeg har i senere tid også sperret ham og slettet ham fra mobilen min. Det er på mobil jeg har fått meldinger fra ham

Hans utsagn om at han ikke ønsket å se meg igjen og at jeg har den verste oppførselen av alle kvinner han har kjent i over 50 år opprører meg, fordi jeg virkelig ikke fortjener å få den. Følte jeg var ærlig og spilte med åpne kort hele veien, og ønsker aller minst å gjøre andre noe vondt eller å føre noen bak lyset. Synes heller ikke jeg førte noen bak lyset i dette tilfellet.

Det er ikke egentlig vrient at akkurat han ikke synes jeg er tipp topp, men føler han ikke har noen grunn til å dømme meg. Jeg er vel egentlig mest redd for at han skal sette meg i et dårlig og feil lys overfor andre. Vi lever på et lite sted, og har mange felles kjente og bekjente.

Nei, han har ikke noe med forholdet mellom meg og eksen min, men igjen er jeg redd for hva han skal si til andre og hva andre skal si om meg.. Er vanligvis ingen rundbrenner eller lett på tråden, men jeg gjorde en feil i dette tilfellet, og det skammer jeg meg over..

Det kan også sies, at jeg er ei jente uten et snev av god selvfølelse...

Jeg slettet denne mannen fra min fb-profil da han ba om det.. Jeg har i senere tid også sperret ham og slettet ham fra mobilen min. Det er på mobil jeg har fått meldinger fra ham

Det er ikke egentlig vrient at akkurat han ikke synes jeg er tipp topp, men føler han ikke har noen grunn til å dømme meg. Jeg er vel egentlig mest redd for at han skal sette meg i et dårlig og feil lys overfor andre. Vi lever på et lite sted, og har mange felles kjente og bekjente.

Nei, han har ikke noe med forholdet mellom meg og eksen min, men igjen er jeg redd for hva han skal si til andre og hva andre skal si om meg..

Jeg skjønner ikke helt hvordan du kunne få en sms nå etter at du blokkerte han fra telefonen? Eller er det en gammel sms du fremdeles går og grubler på?

Uansett: Dette handler nok - som du selv er inne på - selvtilliten din. Hvorfor er det problematisk om han skulle snakke om deg dersom du og dine vet at det ikke stemmer? Du må fortsette å konsentrere deg om deg - og droppe å bruke tid på å tenke på hva andre mener, snakker om og tenker.

Ellers; Du har ingenting å skamme deg over. Du kysset en frosk og gikk på en smell der, men det er da ikke verdens undergang? Du var singel, og jeg ser ikke helt hvorfor det skulle være galt å prøve å få seg en kjæreste når man ønsker dét? Eller tenker du at dine venninner er rundbrennere om de prøver å få seg en kjæreste uten å lykkes også?

Legg dette bak deg, slutt å tenk på hva andre sier og tenk hver eneste morgen at dét du syns er greit for andre, også skal være greit for deg :)

Gjest Annve

I starten på januar treffer jeg en mann. Han over 50 og jeg i 30-årene.

Jeg hadde vært singel i ca 6 mnd og var egentlig ikke helt klar for noe nytt, men lot meg rive med av oppmerksomhet og bekreftelse.

Det hele så ut til å kunne bli veldig bra og vi hadde en slags "pang-start". To helger med reise og bare han og meg.

Etter ca 1,5 måned begynte det likevel å endre seg litt... vi så hverandre mindre. Han begynte å jobbe igjen etter en lang sykemelding og orket ikke annet enn seg selv på kveldene.

I helgene var jeg opptatt med barn og han var opptatt med sitt.

Hvis jeg inviterte ham på middag, svarte han ofte ikke, for så å ringe meg sent på kvelden, uten å nevne noe om middagsinvitasjonene etc. da jeg konfronterte ham med dette senere, sa han at "det ble litt vanskelig med middagsinvitasjon fordi jeg var sliten, så jeg visste ikke hva jeg skulle svare"...

Jeg er i utdannelse og følte jeg ikke klarte å gi ham nok fokus, når han ønsket.

Det kunne gå dager uten at jeg hørte fra ham, for så å plutselig få blomster på døra osv... for mye blomster og ingen samtaler, blir for meg helt feil.

Han snakket om sydenturer til høsten osv... jeg kan dessverre ikke la meg kjøpe.

Jeg forsøkte to ganger å reise til ham og forklare ham at jeg ikke hadde klart å utvikle følelsene mine for ham... at vi så hverandre for lite og at jeg etter hvert  så på ham som venn og ikke kjæreste.

Dette snakket han bort og sa at "Nå blir det snart sommer, og da blir alt mye bedre.. Vi har god tid"..

Det hele endte med at jeg forklarte ham det samme i en lang sms... Det eneste han svarte da, var; "Ok, det får ikke jeg gjort noe med".

Etter dette hørte/så jeg ikke mer til ham og fortsatte livet mitt og hverdagen min.

Traff ham tilfeldig for et par uker siden. Han sier han har hatt det litt tøft og at han ikke har skjønt noe. Jeg gjentok det jeg hadde forsøkt å si til ham tidligere. Han svarte med at barna mine ville få alt og at vi ville fått det veldig fint, med sydenturer og alt....

Jeg lar meg jo ikke kjøpe for at HAN skal ha det slik han ønsker??!!!

I går spurte min eksmann om jeg ville være med å gå en tur, noe jeg sa ja til. Da møter vi denne andre, som ikke hilser...

Fikk så en sms hvor han ba meg fjerne meg fra hans facebookside og at han håpet å aldri se meg igjen, fordi han aldri hadde sett verre oppførsel hos ei dame..

Jeg tror du tar uttalesene hans om at du er verre enn hans to exer litt for bokstavlig. Han er tydeligvis såret over at forholdet med deg tok slutt. Jeg antar han sikkert har sagt det samme eller noe lignende til sine exer også. Og han kommer sikkert til å si noe slikt igjen hvis han føler deg såret eller skuffet i en relasjon.

Det betyr jo ikke at du har gjort noe galt, selv om jeg forstår at du ble lei deg og opprørt over at han sa dette.Jeg tror dette handler om at du føler du ikke fikk den avslutningen du ønsket deg i forhold til ham. Noen ganger så nytter det ikke å avslutte forhold uten å såre den andre selv om du gjør alt du kan for å gjøre det på en pen måte.

Prøv å legg dette bak deg og vær trygg på at hans rekasjoner ikke handler om at du gjorde noe galt. kanskje klarer han om en stund å snakke med deg på en roligere måte, men det kan også hende han ikke vil ha noe mer med deg å gjøre i det hele tatt. Folk er forskjellige, og reagerer forskjellig. Hans måte og takle dette på nå er tydeligvis ved å gjøre som han gjør.

Håper du snart legger dette bak deg og finner en knakende kjekk kar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...