Gå til innhold

Svimmelhet og høyt bl.sukker

Anbefalte innlegg

Celinetherese

Jeg har de fire siste dagene vært plaget av svimmelhet. Det er en rar type svimmelhet: jeg merker det når jeg beveger hodet, og det er verst når jeg står eller spesielt går, og den blir betydelig verre utover kvelden. Det er nesten som en ilende følelse av svimmelhet (til tider gjennom hele kroppen), mange små og korte "anfall", ikke som når man reiser seg fort fra sofaen og blir svimmel en liten stund.

I går mistet jeg sidesynet på høyre øye og fikk problemer med å fokusere. Dette varte noen timer før det fikk over. Jeg ble kvalm og fikk noe løse mage, men dette kan selvfølgelig være fordi jeg ble engstelig. Jeg blir ofte varm, eller kaldsvetter når svimlingene er veldig hyppige, og får innimellom en lettere hodepine.

I natt var jeg på jobb (jobber i helsevesenet) og tok BT og blodsukker på meg selv. BT var 100/70 (normalt for meg). Generelt har jeg bra med jern og b12 og hb er normal. Det som overrasket meg var at blodsukkeret mitt var på 13,3. Jeg hadde da inntatt en brødskive med saltpølse ca et kvarter før jeg testet meg, ellers hadde jeg vært fastende i 8 timer før det. Skal på jobb i natt og kommer til å teste meg igjen etter faste. Jeg har jo ikke diabetes så vidt jeg vet!

Jeg har ingen plager med ørene, er ikke i en stressende periode eller noe form for psykisk belastning.

Generelt er jeg alltid sliten (vært det i mange år), sover og sover og blir aldri uthvilt. Har lavt stoffskifte, men verdiene har vært fine i mange år. Har slitt veldig mye psykisk siden jeg var lita, men jeg har vært nærmest lykkelig det siste året og jeg er helt sikker på at dette ikke har noe med min psykiske helse å gjøre.

Jeg spør nå fordi det er påske, og jeg ønsker ikke å kontakte legevakten med mindre det er helt nødvendig.

Bekymra jente, 23!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398172-svimmelhet-og-h%C3%B8yt-blsukker/
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Fortsetter under...

FjellOgDalar

Jeg håper du har fått hjelp, hvis ikke anbefaler jeg deg på det sterkeste å gå til legen. Ikke for å skremme, men et blodsukker på 13,3 er bekymringsverdig med tanke på diabetes. Jeg var også generelt svimmel og uvel i tiden før jeg fikk konstatert diabetes. Best å få det sjekket.

AnonymBruker

Alle verdier målt over 8 i blodsukker er forstadiet til diabetes. Det høres ut som du har fått diabetes. Gå til legen så fort du kan og begynn med behandling. Å gå med så høyt blodsukket gjør at man blir svimmel. Normalt blodsukker skal ligge mellom 4 og 7. Mmol

Anonymous poster hash: 7f4ca...18d

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...