Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har to uker igjen til termin, og har i det siste vært plaget av at særlig hender/armer dovner bort. Om natten våkner jeg flere ganger av ubehaget, og må 'gjenopplive' armene. Og i dag klarer jeg ikke lenger få full sirkulasjon i fingrene.

Kan denne dårlige sirkulasjonen også gjelde morkaka og dermed få innvirkning på barnets vel? Hva kan jeg evt. gjøre for å få opp sirkulasjonen?

Takknemlig for svar.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39820-d%C3%A5rlig-sirkulasjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det du opplever er ikke unormalt å oppleve i svangerskapet, og har ingen betydning for den generelle sirkulasjon. Morkaken får sitt og det gjør også resten av kroppen din. At man blir doven i hendene, har sammenheng med at nervene som går gjennom trange kanaler i håndleddet, blir utsatt for ekstra press ved at man gjerne får litt vannansamlinger i dette området (ødemer). Det er ikke så mye annet man kan gjøre med dette enn å drive litt aktiv fingergymnastikk. Et kjerringråd er å gå med en mansjett av ull, gjerne angora, rundt håndleddet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...