Gå til innhold

Hadde dere reagert?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg har vært sammen med kjæresten i ett halvt år. Han er 40 år og en god del eldre enn meg. Han oppfører seg i mange sammenhenger så, umodent og irriterende synes jeg og lurer på hva dere synes..

Han ganske så opptatt av å feste. Og når vi skal på byen er det altfor tidlig å dra hjem klokka halv tre. Etter en del ganger med festing til i fem-seks tiden etter at vi ble sammen så sa jeg stopp halv tre nå sist. Han ville selvsagt være lenger og maste om vi ikke bare kunne overnatte hos de vi var på et lite nachspiel hos.

Dagen etter skulle vi en liten tur inn til byen med et vennepar av oss. Vi skulle bare ta en cola, prate litt og dra hjem igjen etter en times tid. Han gjorde et stort poeng av dette i bilen, vi var jo SÅ kjedelige. Selv om alt var avtalt på forhånd.

Når vi skal til mine foreldre i middag så kommer han gjerne inn der med en øl i hånden, tar med seg en på veien liksom. Jeg synes det ser litt teit ut rett og slett, men jeg er kanskje litt rar der..? Her om dagen var vi i besøk der og broren og samboeren min som også var der skulle ha besøk på kvelden, derfor dro de tidlig. Kjæresten sa at da blir det vel "pilsing" på dere og besøket, noe de sa at det ikke ble. "Å, så kjedelige dere er" lo han da.

Han tar enormt stor plass i sosiale sammenhenger, prater og prater HØYT. Han er veldig dominerende. I tillegg kan han være litt småfrekk mot meg. Et eksempel: Jeg tar videreutdanning og hadde tullet med oppmeldings datoen til eksamen slik at jeg var for sein til å melde meg opp og måtte dermed vente noen måneder ekstra før får ta eksamen, dette ble jeg kjempelei meg for, og sint på meg selv. Utrolig kjedelig.

En dag sitter vi og prater med noen venner og vi prater om at jeg straks skal ta eksamen, da roper kjæresten min ut "ja, hun gadd jo ikke å møte til eksamen for tre måneder siden så hun har jo tapt masse penger på å ikke ta den før nå. "

Jeg ble kjempeflau.

Jeg har mistet mobilen min i bakken to ganger i løpet av et år slik at skjermen knuste, selvsagt er det idiotisk osv.. men da vi dro til byen den timen med venner så la han ut om dette i bilen og at noen burde hatt idiotforsikring på tingene sine. Jeg synes faktisk ikke det er morsomt, kommer veldig an på hvordan det blir sagt selvsagt.

Vi har det veldig fint til vanlig, men det er altså ting som gjør meg så usikker.

Hadde dere reagert på disse tingene?

Anonymous poster hash: 89ae6...b5e
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398207-hadde-dere-reagert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilke gode kvaliteter har han som veier opp for all denne idiotoppførselen? Det bør helst være mange. Det er meget usjarmerende å ydmyke deg foran andre, dette er en egenskap jeg setter kanskje lavest av alle.

Dump ham. Du fortjener bedre. Finn deg en på din egen alder.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398207-hadde-dere-reagert/#findComment-3536186
Del på andre sider

Jeg har vært sammen med kjæresten i ett halvt år. Han er 40 år og en god del eldre enn meg. Han oppfører seg i mange sammenhenger så, umodent og irriterende synes jeg og lurer på hva dere synes..

Han ganske så opptatt av å feste. Og når vi skal på byen er det altfor tidlig å dra hjem klokka halv tre. Etter en del ganger med festing til i fem-seks tiden etter at vi ble sammen så sa jeg stopp halv tre nå sist. Han ville selvsagt være lenger og maste om vi ikke bare kunne overnatte hos de vi var på et lite nachspiel hos.

Dagen etter skulle vi en liten tur inn til byen med et vennepar av oss. Vi skulle bare ta en cola, prate litt og dra hjem igjen etter en times tid. Han gjorde et stort poeng av dette i bilen, vi var jo SÅ kjedelige. Selv om alt var avtalt på forhånd.

Når vi skal til mine foreldre i middag så kommer han gjerne inn der med en øl i hånden, tar med seg en på veien liksom. Jeg synes det ser litt teit ut rett og slett, men jeg er kanskje litt rar der..? Her om dagen var vi i besøk der og broren og samboeren min som også var der skulle ha besøk på kvelden, derfor dro de tidlig. Kjæresten sa at da blir det vel "pilsing" på dere og besøket, noe de sa at det ikke ble. "Å, så kjedelige dere er" lo han da.

Han tar enormt stor plass i sosiale sammenhenger, prater og prater HØYT. Han er veldig dominerende. I tillegg kan han være litt småfrekk mot meg. Et eksempel: Jeg tar videreutdanning og hadde tullet med oppmeldings datoen til eksamen slik at jeg var for sein til å melde meg opp og måtte dermed vente noen måneder ekstra før får ta eksamen, dette ble jeg kjempelei meg for, og sint på meg selv. Utrolig kjedelig.

En dag sitter vi og prater med noen venner og vi prater om at jeg straks skal ta eksamen, da roper kjæresten min ut "ja, hun gadd jo ikke å møte til eksamen for tre måneder siden så hun har jo tapt masse penger på å ikke ta den før nå. "

Jeg ble kjempeflau.

Jeg har mistet mobilen min i bakken to ganger i løpet av et år slik at skjermen knuste, selvsagt er det idiotisk osv.. men da vi dro til byen den timen med venner så la han ut om dette i bilen og at noen burde hatt idiotforsikring på tingene sine. Jeg synes faktisk ikke det er morsomt, kommer veldig an på hvordan det blir sagt selvsagt.

Vi har det veldig fint til vanlig, men det er altså ting som gjør meg så usikker.

Dette høres ikke så veldig morro ut. Jeg tenker spesielt på hvor opptatt han er av å feste, det hadde slitt ut meg.

Angående de tingene han sier, prøver han å være morsom? Enkelte mennesker har en tendens til å spøke med ting andre ikke synes er veldig morsomt, uten å se dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398207-hadde-dere-reagert/#findComment-3536189
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette høres ikke så veldig morro ut. Jeg tenker spesielt på hvor opptatt han er av å feste, det hadde slitt ut meg.

Angående de tingene han sier, prøver han å være morsom? Enkelte mennesker har en tendens til å spøke med ting andre ikke synes er veldig morsomt, uten å se dette.

Jeg sa til han at jeg ble lei meg da han sa dette med eksamen, at det var unødvendig, jeg vil selvsagt ikke rope høyt om at jeg var så teit å rote med datoen, og det vet han også, han bare nikket. Dagen etter sa han dette mobilen.. jeg tror vel ikke at han gjør det for å være ekkel, men mangler antenner? :-(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398207-hadde-dere-reagert/#findComment-3536191
Del på andre sider

Ja, absolutt.  Man skal ikke ha en slik tone seg imellom etter et halvår som kjærester.

Jeg mener ikke å si at det er greit i noe fall, men det er liksom ikke snakk om å oppløse en familie her, men om du skal være sammen med en som uttrykker forakt og kjedsomhet på et tidspunkt da det hadde vært naturlig om dere var veldig opptatt av og positive overfor hverandre.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398207-hadde-dere-reagert/#findComment-3536192
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor dumper du han ikke?

Anonymous poster hash: b97f9...749

Fordi det er så todelt. Vi har det fantastisk kjekt sammen, men i sosiale sammenhenger irriterer ting som skrevet over meg. Et forhold bør jo fungere i sosiale sammenhenger også, det innser jeg jo. Det er bare så vanskelig når ting er så fint mellom oss to og alene..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398207-hadde-dere-reagert/#findComment-3536195
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi det er så todelt. Vi har det fantastisk kjekt sammen, men i sosiale sammenhenger irriterer ting som skrevet over meg. Et forhold bør jo fungere i sosiale sammenhenger også, det innser jeg jo. Det er bare så vanskelig når ting er så fint mellom oss to og alene..

Han kommer enten til å endre seg, så enten får du finne deg i at han er slik, eller så får du dumpe han.

Anonymous poster hash: b97f9...749

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398207-hadde-dere-reagert/#findComment-3536198
Del på andre sider

Vil du leve resten av livet med en forvokst guttevalp som tror at hele livet består av festing og gøy? Kan du tenke deg å få barn med denne mannen?

Jeg hadde ikke giddet være sammen med en sånn fyr. Når han oppfører seg sånn i en alder av 40 år kommer han aldri til å bli voksen. Slutter med til FlyFly - Dump ham og finn deg noe bedre. Det finnes garantert MANGE som er bedre enn denne fyren.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398207-hadde-dere-reagert/#findComment-3536202
Del på andre sider

Hvilke gode kvaliteter har han som veier opp for all denne idiotoppførselen? Det bør helst være mange. Det er meget usjarmerende å ydmyke deg foran andre, dette er en egenskap jeg setter kanskje lavest av alle.

Dump ham. Du fortjener bedre. Finn deg en på din egen alder.

Tiltredes!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398207-hadde-dere-reagert/#findComment-3536217
Del på andre sider

Ja, absolutt. Man skal ikke ha en slik tone seg imellom etter et halvår som kjærester.

Jeg mener ikke å si at det er greit i noe fall, men det er liksom ikke snakk om å oppløse en familie her, men om du skal være sammen med en som uttrykker forakt og kjedsomhet på et tidspunkt da det hadde vært naturlig om dere var veldig opptatt av og positive overfor hverandre.

Enig. Dårlige vibber og oppførsel i starten, da alt burde være rosenrødt, er et dårlig tegn. Og som du sier: Ikke snakk om å oppløse en familie her. Får være måte på hva man skal tåle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398207-hadde-dere-reagert/#findComment-3536218
Del på andre sider

Gud bedre for en mann. Men jeg kjenner igjen typen, når de er 40 år og oppfører seg som tenåringer, vet jeg akkurat hvordan de er. Jeg kan love deg at en som han blir aldri voksen, hode henger langt etter i alder og kommer til å gjøre det resten av livet.

De blir ofte sett på som idioter av andre, i alle fall de utenom det miljøet de vandrer i, samt noen i det miljøet også, særlig de yngre.

Antar at han også har mange yngre venner som han fester med?

De han kommer med kommentarene sine til om deg går utover han, de synes garantert han er en tulling og idiot, så det går nok mer utover han enn deg.

Hva du vil gjøre med livet ditt får være opp til deg selv, men synes du det er stas med en slik mann fremover, så er det bare å holde ut. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398207-hadde-dere-reagert/#findComment-3536261
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår det som at han ikke har endret atferd i løpet av dette halve året, men at dette er hans måte å være på. Dersom jeg har forstått deg rett i forhold til at dette er hans væremåte må du finne ut om DU ønsker å ha en slik partner eller ikke, uavhengig av hvordan folk på dol ville reagert på han. Det er en bråte steder/ kulturer i Norge han sikkert vil gli rett inn i og bli likt i, og det er ditto mange han vil bli oppfattet som brautende og plump i. Det eneste viktige er imidlertid hva DU mener: Liker du å presentere han for din omgangskrets og familie? Liker du å være sammen med han? Liker du tanken på å ha han (sånn som han er nå) ved din side og i ditt hus også i framtiden?

Så enkelt. Og så vanskelig :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398207-hadde-dere-reagert/#findComment-3536291
Del på andre sider

Nicklusheletida

Jeg ble kjempeflau.

Hør på "gamledamene" her inne. Dette vil ikke endre seg. Det vil bli verre og verre. Jeg var gift med en slik mann som skulle oppheve seg selv og tråkke meg ned i andres nærvær. Spesielt når vi var sammen med mine venner og min familie. Når man er ung kan man være ganske naiv og tro at man kan plukke av partneren sin slike "unoter". Det vil du aldri greie. Unnskyld språkbruken, men en drittsekk er en drittsekk og vil aldri kunne se seg selv utenifra. Har erfaring fra et 23 år langt forhold. Han festet ikke mye, men den nedverdigende tonen, kjenner jeg godt igjen.

Forholdet er bare et halvt år og du skulle bare vært forelsket og sett kun positive ting med kjæresten på dette stadiet.

Hilsen ei som også har vært sammen med kjæresten i et halvt år nå og som endelig har forstått hvordan et godt kjærlighetsforhold kan fungere. :wub:  Kontrasten er enorm.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398207-hadde-dere-reagert/#findComment-3536346
Del på andre sider

Nicklusheletida

Gud bedre for en mann. Men jeg kjenner igjen typen, når de er 40 år og oppfører seg som tenåringer, vet jeg akkurat hvordan de er. Jeg kan love deg at en som han blir aldri voksen, hode henger langt etter i alder og kommer til å gjøre det resten av livet.

De blir ofte sett på som idioter av andre, i alle fall de utenom det miljøet de vandrer i, samt noen i det miljøet også, særlig de yngre.

Antar at han også har mange yngre venner som han fester med?

De han kommer med kommentarene sine til om deg går utover han, de synes garantert han er en tulling og idiot, så det går nok mer utover han enn deg.

Hva du vil gjøre med livet ditt får være opp til deg selv, men synes du det er stas med en slik mann fremover, så er det bare å holde ut. Lykke til.

Savner likerknappen :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398207-hadde-dere-reagert/#findComment-3536347
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...