Gå til innhold

Hovne føtter og hender - Utslett

Anbefalte innlegg

Hei! Mitt første innlegg her, håper dere har noen råd meg. 

Våknet i går med hovent ansikt. Det ene øyet var spesielt ille. Hadde også utslett på brystet, men dette var ikke ubehagelig og klødde ikke. Dro på jobb og var bedre etter noen timer.

På kvelden kom utslettet tilbake, og det spredde seg raskt. Det begynte som små prikker som ble store "flekker" etter en 30-45 min. Spredde seg bra brystet og oppover ansiktet, ned armene og ned rumpe, mage og rygg. Begynte å bli skikkelig ubehagelig. Føltes varm, akuratt som om jeg var solbrent. Men jeg har ikke vært i solen med enn en helvtimes tid, påkledd. 

Utslettet ble ettervært "klumpete" og var vondt. Jeg ringte legevakten og de anbefalte å komme ned en tur. Gjorde det, men det var ekstremt folksomt der. Satt i tre timer og på den tiden hadde det roet seg veldig ned. Hadde ikke vondt og utslettet var veldig moderat. 

Når jeg dro hjem la jeg merke til at jeg var så hoven i beina, men tenkte ikke noe over det siden jeg hadde sittet så lenge. Fikk da altså ikke sett lege fordi det var så mye folk

I dag våknet jeg med hovne og vonde hender. Fingrene er svollet opp og er stive. Utslettet har blusset opp igjen og føttene mine kan jeg nesten ikke gå på. Hovne og vonde. Dro tilbake til legevakten, men de ville ikke høre hva det gjaldt engang. Bare sa at med mindre livet sto i fare så måtte jeg bruke fastlege. 

Fastlegen ringte jeg ved åpningstid i dag, men hun kunne ikke før i morgen. 

Spørsmålet er, er det noen her som har opplevd noe lignende? 
Jeg vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg. Noe er galt med kroppen siden den reagerer sånn, men jeg aner ikke hva. 

Jeg er foresten 20 år, jente, ingen allergier tidligere bortsett fra litt reaksjon på parfyme, ikke spist noe annerledes, ikke vært mye ute, 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398328-hovne-f%C3%B8tter-og-hender-utslett/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...