Gå til innhold

Trygdede og 1. mai

Anbefalte innlegg

påskelilje

Tror ikke det er mange som FEIRER 1. mai. De aller fleste som har jobb, er nok glade for den ekstra fridagen, og kanskje tenker vi litt på hvor heldige vi er i vårt land med de rettighetene vi har ift arbeidstid, lønn, likestilling, HMS osv.

Vil tro at mange av de som av ulike årsaker ikke jobber, har det på samme måte. De synes det er deilig med en dag der evt ektefelle/barn har fri, en kan nyte våren (selv om en kan gjøre det andre dager også) - og at de tenker på hvordan en har jobbet for arbeidernes rettigheter gjennom mange tiår, uavhengig om en jobber selv.

Og så er det noen ytterst få som går i tog, vil tro at det av dem er noen som jobber og noen som ikke jobber.

Fortsetter under...

Hvordan skal trygdede forholde seg til 1. mai? Det er jo arbeidernes dag.

Slik tenker ikke jeg, og jeg tenker ikke at 8. mars er kvinnenes dag heller. For meg er 1. mai en dag man (arbeidere og ikke-arbeidere) solidarisk markerer og tar opp utfordringer knyttet til arbeideres rettigheter og plikter på nasjonalt og globalt nivå, og 8. mars er en dag man (både kvinner og menn) på solidarisk vis peker på utfordringer knyttet til likeverd og kjønn.

Endret av Kayia
AnonymBruker

Hvordan skal trygdede forholde seg til 1. mai? Det er jo arbeidernes dag.

De fleste trygdede jobber ikke (selv om overraskende mange har en liten biinntekt).

Jeg vet ikke med dere, men jeg føler på en måte at det hadde vært feil om jeg markerte dagen. Jeg er jo ikke arbeider... tror mange ville syntes det hadde vært latterlig om jeg møtte opp.

Jeg er trygdet, ikke arbeider. Jeg feierer ikke andres høytidstidsdager og bursdager med mindre jeg er invittert. Høytidsdagen 1. mai opplever jeg som et hån mot de som mangler jobb og gjerne ville hatt det.

Anonymous poster hash: dac0d...48f

Jeg er trygdet, ikke arbeider. Jeg feierer ikke andres høytidstidsdager og bursdager med mindre jeg er invittert. Høytidsdagen 1. mai opplever jeg som et hån mot de som mangler jobb og gjerne ville hatt det.

Anonymous poster hash: dac0d...48f

Du er da fryktelig streng mot deg selv.  Selvfølgelig kan du markere 1.mai selv om du er trygdet.  Jeg har aldri tenkt at jeg ikke skulle være velkommen til det.

Et forslag fra meg er å gå i tog under parolen Arbeid til alle, jeg er sikker på at den er der i en eller an form.

Annonse

Det er jo du som skriver om 1.mai  "Høytidsdagen 1. mai opplever jeg som et hån mot de som mangler jobb og gjerne ville hatt det. hvordan kan jeg vite at du ikke gidder å jobbe da

Det var ikke jeg som sa det.

Hva er det egentlig du vil da, hvis du ikke vil jobbe, og ikke vil nave?

Anonymous poster hash: de98b...0a3

Bli frisk...

Endret av iAnonym

Annonse

Fordi det ikke var klart hva du mente, vel.

Anonymous poster hash: de98b...0a3

Du trodde kanskje jeg var en blant de i den megastore gruppen trygdede som ikke hadde ønsket å jobbe selv om de var friske?

Sorry for min dårlig skjulte sarkasme her, altså...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...