Gå til innhold

Ringe etter jobbsøknad?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Søkte en jobb for litt siden og snakket med daglig leder på telefon i den forbindelse. Noen dager senere fikk jeg tilsendt en interessetest jeg skulle ta. Denne tok jeg forrige torsdag. Har ikke fått noen innkalling til intervju etter dette. I mailen sto det at de kaller inn til intervju fortløpende basert på scorene. Er litt redd for at jeg ikke kommer på intervju, Kjipt, for dette er drømmejobben! Hadde egentlig tenkt å ringe idag, men slo det fra meg. Samboer mente jeg iallefall burde vente til mandag. Men spørsmålet er om det er noen vits å ringe bare for å spørre hvordan det går i prosessen, eller om det virker litt masete?

Anonymous poster hash: d476e...61b
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398420-ringe-etter-jobbs%C3%B8knad/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Slå deg til ro med bedriftens ønske om videre prosess, og vent på en evt henvendelse. Kan bli noen lange dager framover, men det er slik de ønsker det. Lykke til :)

Så du synes ikke jeg skal ringe i det hele tatt?

Annonse

Så du synes ikke jeg skal ringe i det hele tatt?

Nei.

De har sagt at de kontakter deg, og det betyr at de ikke ønsker at du skal kontakte dem. At du ringer en eller annen ansatt (jeg håper nemlig ikke du planlegger å ringe direkte til en evt framtidig sjef?) for å spørre om bla-bla viser da ikke interesse, men at du ikke skjønner beskjedene du får ;)

Endret av Kayia
AnonymBruker

Jeg trodde det var vanlig å ringe i etterkant for å sjekke hvordan prosessen gikk jeg. Og at de dermed kanskje husker deg bedre i tillegg. Faren er jo at de mener du er masete og legger deg rett i nei-bunken. Om jeg skulle ringt måtte jeg jo ringt samme person som sist, dvs daglig leder.

Jeg trodde det var vanlig å ringe i etterkant for å sjekke hvordan prosessen gikk jeg. Og at de dermed kanskje husker deg bedre i tillegg. Faren er jo at de mener du er masete og legger deg rett i nei-bunken. Om jeg skulle ringt måtte jeg jo ringt samme person som sist, dvs daglig leder.

Hvorfor skal du ringe og høre hvordan prosessen går når de;

1. har fortalt deg hvordan prosessen går?

2. har sagt at de ønsker å ta kontakt med aktuelle kandidater?

;)

Endret av Kayia
AnonymBruker

Søkte en jobb for litt siden og snakket med daglig leder på telefon i den forbindelse. Noen dager senere fikk jeg tilsendt en interessetest jeg skulle ta. Denne tok jeg forrige torsdag. Har ikke fått noen innkalling til intervju etter dette. I mailen sto det at de kaller inn til intervju fortløpende basert på scorene. Er litt redd for at jeg ikke kommer på intervju, Kjipt, for dette er drømmejobben! Hadde egentlig tenkt å ringe idag, men slo det fra meg. Samboer mente jeg iallefall burde vente til mandag. Men spørsmålet er om det er noen vits å ringe bare for å spørre hvordan det går i prosessen, eller om det virker litt masete?

Hvis dette er en drømmejobb, er det lurt å ringe.

Ingen ringer, alle venter, fordi de tenker som deg.

Og det hjelper jo også bedriftene i å gjøre vanskelige eller enklerer avgjørelser.

Ring finn på en utspekulert unnskyldning som likevel lar dem sitte igjen med tanken om at du er mer interessert enn de andre.

Jeg har hørt om nettopp så mange som ikke bare ringte, men de fikk jobben, fordi de ringte, og ble mer enn navn og cv

i intervjuet og senere kom det fremk

Anonymous poster hash: 783eb...949

AnonymBruker

Søkte en jobb for litt siden og snakket med daglig leder på telefon i den forbindelse. Noen dager senere fikk jeg tilsendt en interessetest jeg skulle ta. Denne tok jeg forrige torsdag. Har ikke fått noen innkalling til intervju etter dette. I mailen sto det at de kaller inn til intervju fortløpende basert på scorene. Er litt redd for at jeg ikke kommer på intervju, Kjipt, for dette er drømmejobben! Hadde egentlig tenkt å ringe idag, men slo det fra meg. Samboer mente jeg iallefall burde vente til mandag. Men spørsmålet er om det er noen vits å ringe bare for å spørre hvordan det går i prosessen, eller om det virker litt masete? Anonymous poster hash: d476e...61b

Det som gjør dette spørsmålet litt vanskelig er at ingen arbeidsgiver er lik. Det som noen vil oppfatte som at denne arbeidsøkeren viser interesse vil kanskje en annen arbeidsgiver føle som mas. Føl deg frem, og kanskje gjør som en annen skriver at du finner på noe lurt å spør om. Uansett vil du aldri være helt sikker på hvordan arbeidsgiver vil reagere. Om det vil ha positiv eller negativ betydning for deg.

Anonymous poster hash: 52e67...ed3

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...