Gå til innhold

Beste maten.

Anbefalte innlegg

stjernestøv
Skrevet

Hva er den beste maten du vet?

Jeg elsker pinnekjøtt :)

Men nå i grillsesongen er det godt med hjemmelaget potetsalat, salat og noe godt kjøtt. Ytrefilet eller indrefilet f.eks :)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Thai mat.

Anonymous poster hash: 66952...a3e

stjernestøv
Skrevet

Thai mat.

Anonymous poster hash: 66952...a3e

Ja det er godt :)

Skrevet (endret)

Vi hadde middagsgjester i går, og diskuterte nettopp dette. Etter litt om og men konkluderte jeg med at jeg liker alt når det er basert på gode råvarer, untatt lungemos og blodmat. Med forbehold (jf diskusjon rundt spisebordet vårt), jeg har ikke smakt sauehjerne.

Om jeg skal være litt mer spesifikk er jeg UTROLIG glad i sjøkreps, spesielt de fra trøndelag (de har så god sødme). Og så er jeg veldig glad i lam. Og hjort. Kanin. Og breiflabb. Skrei. Blåskjell og o-skjell. Og egentlig god sjømat generelt. Og bakte artisjokker. Gode oster. God skinke. Lun Foie Gras på en ristet skive. Gode smaksrike pølser! En god Tandoori. Sashimi. En god løksuppe med godt brød og ostelokk.

Må tilbake til starten ser jeg: Alt utenom lungemos og blodmat.

Endret av Kayia
Skrevet (endret)

Men nå i grillsesongen er det godt med hjemmelaget potetsalat, salat og noe godt kjøtt. Ytrefilet eller indrefilet f.eks :)

Jeg også elsker pinnekjøtt. Men tror neppe det ville vært så godt om jeg spiste det ofte.

Ellers er vel sprøstekte torsketunger det aller beste jeg kan tenke meg. Er mye jeg liker, inklusive sushi, blodmat og lungemos. :D

Endret av Mrs D
Skrevet

Frukt:-) Særlig vannmelon!

stjernestøv
Skrevet

Vi hadde middagsgjester i går, og diskuterte nettopp dette. Etter litt om og men konkluderte jeg med at jeg liker alt når det er basert på gode råvarer, untatt lungemos og blodmat. Med forbehold (jf diskusjon rundt spisebordet vårt), jeg har ikke smakt sauehjerne.

Om jeg skal være litt mer spesifikk er jeg UTROLIG glad i sjøkreps, spesielt de fra trøndelag (de har så god sødme). Og så er jeg veldig glad i lam. Og hjort. Kanin. Og breiflabb. Skrei. Blåskjell og o-skjell. Og egentlig god sjømat generelt. Og bakte artisjokker. Gode oster. God skinke. Lun Foie Gras på en ristet skive. Gode smaksrike pølser! En god Tandoori. Sashimi. En god løksuppe med godt brød og ostelokk.

Her var det mye godt :)

stjernestøv
Skrevet

Jeg også elsker pinnekjøtt. Men tror neppe det ville vært så godt om jeg spiste det ofte.

Ellers er vel sprøstekte torsketunger det aller beste jeg kan tenke meg. Er mye jeg liker, inklusive sushi, blodmat og lungemos. :D

Ja er vel så godt fordi vi spiser det sjeldent. Torsketunger har jeg aldri smakt, sikkert godt sprøstekt da :)

stjernestøv
Skrevet

Frukt:-) Særlig vannmelon!

Vannmelon er veldig godt :)

Skrevet

Jeg er veldig glad i mat og så godt som altetende, men jeg synes det er vanskelig å kåre en livrett. Det jeg ikke overlever en uke uten er rødbeter og honning. Hver for seg, altså. Må ha det.

Skrevet

Torsketunger skal man få ha i fred for meg, ja, jeg har smakt. Blodpudding med flesk og sirup er godsaker det! :)

Jeg er veldig glad i mye forskjellig og synes det er vanskelig, for ikke å si umulig, å komme med en ting som er det aller beste. Det går i perioder, men jeg må jo si at kjærestens vilt-gryte rager veldig, veldig høyt på lista. :)

Skrevet

Rakørret er det beste jeg vet, men sier ikke neitakk til en tykk, rød indrefilet på grillen heller.  For de som er veldig glad i mat, kan jeg anbefale en kveld hos Brimi på Vianvang. :wub:

stjernestøv
Skrevet

Jeg er veldig glad i mat og så godt som altetende, men jeg synes det er vanskelig å kåre en livrett. Det jeg ikke overlever en uke uten er rødbeter og honning. Hver for seg, altså. Må ha det.

Er ganske altetende jeg også. Jeg liker rødbeter på leverpostei og honning i melk :)

stjernestøv
Skrevet

Torsketunger skal man få ha i fred for meg, ja, jeg har smakt. Blodpudding med flesk og sirup er godsaker det! :)

Jeg er veldig glad i mye forskjellig og synes det er vanskelig, for ikke å si umulig, å komme med en ting som er det aller beste. Det går i perioder, men jeg må jo si at kjærestens vilt-gryte rager veldig, veldig høyt på lista. :)

Blodpudding er snadder ja , og sikkert god den gryta til kjæresten :)

stjernestøv
Skrevet

Rakørret er det beste jeg vet, men sier ikke neitakk til en tykk, rød indrefilet på grillen heller.  For de som er veldig glad i mat, kan jeg anbefale en kveld hos Brimi på Vianvang. :wub:

Hver gang jeg skal grille fisk går den i oppløsning :mellow: Ellers er nesten all fisk godt :)

Skrevet

Hver gang jeg skal grille fisk går den i oppløsning :mellow: Ellers er nesten all fisk godt :)

Pakk den inn i folie og lgg på grillen, eller bruk en sånn fiskerist som du legger fisken inni og lukker igjen så det går an å snu den. :) *sulten*

stjernestøv
Skrevet

Pakk den inn i folie og lgg på grillen, eller bruk en sånn fiskerist som du legger fisken inni og lukker igjen så det går an å snu den. :) *sulten*

Takk det skal jeg gjøre, er jo godt å grille fisk også :)

Gjest Ladytron
Skrevet

I det siste så har det vært indisk mat :) Liker at det er litt spicy og spennende smaker.

Gjest Xtra
Skrevet

Stort sett enig med deg her :). Men ikke veldig glad i pølser, selv om en bit i ny og ne (av gode pølser) er godt. Enig i at råvarene er alfa og omega, derfor elsker jeg det italienske kjøkken, hvor råvarene står i fokus, og lite smak settes til, bortsett fra salt pepper og lokale urter.

Gjest Xtra
Skrevet

Hadde forøvrig en ny smaksopplevelse i dag, nemlig manet, og det var verken brennmanet eller glassmanet, men noe mer stofflig av ukjent opphav. Litt å tygge på var det, men blir neppe noen stor favoritt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...