Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg håper noen kan hjelpe meg å analysere dette.

Har vært i et av-og-på forhold med en mann jeg møtte på et nettforum. Han er i 40-årene og jeg i 30-årene. Han har slitt med psykiske problemer og jeg har hatt vanskelig for å forholde meg til ham ettersom han stadig forsvinner for så å dukke opp noen uker senere. Han er også til tider ganske humørsyk og kan virke sjalu og være anklagende. Føler ofte det er lite som skal til før han blir sur.

På grunn av dette har jeg gått videre og datet andre menn, og jeg har ikke kontaktet ham på mange uker.

For noen dager siden kontaktet han meg på facebook, og spurte hvordan jeg hadde det. Samtalen var helt vanlig i starten, men etterhvert ble han sur på meg fordi jeg spurte om det gikk bra med kjærligheten.

Jeg har ikke møtt ham på mange måneder, og vi er begge fortsatt aktive på datingsider. Synes derfor ikke spørsmålet mitt var rart.

Han ble imidlertid kjempesur på meg og sa at han for det første var for syk til å date noen, og for det andre :hadde han datet andre så hadde jeg vært den første som hadde fått vite det. Så fortsetter han med å si at han er veldig glad i meg, men ikke likte hentydninger om at han dater andre.

Jeg svarte jeg ikke ville brydd meg så mye om han datet andre siden vi ikke hadde møttes på flere måneder. Jeg prøvde vel på en måte å beskytte meg selv og late som jeg ikke har følelser for ham..

Samtalen ble avsluttet med at vi ble venner igjen.Han spurte om jeg hadde fri i overimorgen og om vi kanskje kunne ta en øl i byen etter han hadde vært på time hos psykologen. (Han går dit ukentlig pga. depresjon). Jeg svarte ok, bare gi meg en lyd i morgen. Han svarte aldri....

I går hadde han bursdag, og selv om jeg var skuffet over at han bare ble borte dagen før, tenkte jeg at en en bursdagshilsen likevel var på sin plass.

Fant et fint gratulasjons-bilde og sendte ham en hyggelig hilsen i innboksen på fbook.

Etter dette: Ikke noe svar. Selv om jeg ser at meldingen er lest...Han har også klikket "liker" til alle som har gratulert ham på fbook veggen..

Nå er jeg bare fryktelig forvirret og såret. Hvorfor gjør han dette?

Er han bare ute etter å såre meg/hevne seg fordi jeg sa jeg ikke brydde meg om han datet andre?

Jeg tenker og grubler men blir ikke klokere... :(

Fortsetter under...

Nei,jeg har følelser for ham, men vurderer ikke et forhold til ham lenger. Jeg har gått videre og har nettop begynt å date en ny.

Som nevnt har det vært han som har kontaktet meg og ikke omvendt. Det er derfor jeg ikke blir klok på oppførselen hans.Hvorfor kontakter ham meg når han ikke er interessert? Bare for å være slem?

Hvorfor lar du ham plage deg når du ikke er interessert? Du trenger ikke å bli klok på oppførselen hans.

Jeg vet ærlig talt ikke..Har kjent ham en god stund, og han var ikke slik før. Da var han snill. Dermed blir jeg bare enda mer forvirret og klarer ikke la være å gruble.

Men det er kanskje slik du skriver, ikke mulig å bli klok på dette... :(

Føler jeg dummet meg ut ved å gratulere ham med dagen i går, og det plager meg veldig.

Annonse

Med forbehold om at han er annerledes enn jeg får inntrykk av; han gjør nok dette for å prøve å få deg på kroken igjen. Denne gangen forsøker han å "straffe deg" med avstand, men han kunne like gjerne angrepet deg, framstilt seg selv som offer, vært verdens søteste igjen - alle velkjente taktikker som brukes av ikke helt stabile personer (med narsisistiske trekk) når de ønsker å oppnå noe.

Stikk og glem. Jeg ser ikke at han kan tilføre ditt liv noe godt, derimot kan du se fram til berg og dalbane og masse tull om du velger å gi etter for spillet hans. Forvent imidlertid ikke at han ser lenger enn han har gjort til nå, nemlig til sin egen nesetipp ;)

La meg gjette: han spør ikke deg ofte og virkelig lytter til hvordan du har det, gjør han vel? Det handler om han, hans gleder, sorger og opplevelser gjør det ikke? Snakker han forresten om eksene sine?

Med forbehold om at han er annerledes enn jeg får inntrykk av; han gjør nok dette for å prøve å få deg på kroken igjen. Denne gangen forsøker han å "straffe deg" med avstand, men han kunne like gjerne angrepet deg, framstilt seg selv som offer, vært verdens søteste igjen - alle velkjente taktikker som brukes av ikke helt stabile personer (med narsisistiske trekk) når de ønsker å oppnå noe.

Stikk og glem. Jeg ser ikke at han kan tilføre ditt liv noe godt, derimot kan du se fram til berg og dalbane og masse tull om du velger å gi etter for spillet hans. Forvent imidlertid ikke at han ser lenger enn han har gjort til nå, nemlig til sin egen nesetipp ;)

La meg gjette: han spør ikke deg ofte og virkelig lytter til hvordan du har det, gjør han vel? Det handler om han, hans gleder, sorger og opplevelser gjør det ikke? Snakker han forresten om eksene sine?

Det med straff kan høres ut som en logisk forklaring :( Og ja, jeg skal stikke nå.Har vært tålmodig alt for lenge... :( Men jeg forstår ikke hva han får ut av dette?

Han spør meg hvordan jeg har det, også inkludert familien min (han vet jeg har en mor som er alvorlig syk). Men i det store og hele handler det mest om han ja..

Og sier jeg noe han ikke liker, f.eks. påpeker at han sist gang laget avtale om å møtes og bare sluttet å ta kontakt (slik han har gjort mange ganger) ,blir jeg beskyldt for å være uempatisk og ikke forstå at han er syk.

Han har pratet lite om andre damer. Litt om en eks-samboer, men aldri sagt noe negativt om henne.

Jeg vet ikke hvorfor det ble slutt mellom dem,det er 6 år siden,og de er fb-venner.

Han kan også bli mer ydmyk og si "Du fortjener så mye bedre enn meg". Dette tolket jeg som at han ville bli kvitt meg, mens andre mente det var et utrrykk for at han har dårlig selvtillit og oppfordret meg til å prøve enda hardere å vise at jeg var glad i ham..

Det har ikke endret noe.Han fortsetter stadig å dukke opp, sier at han er så glad i meg men at han ikke vil dra meg med i depresjonen. Deretter kan han bli borte igjen- og så komme tilbake. Det er en evig runddans der ingen utvikling skjer... :(

Og sier jeg noe han ikke liker, f.eks. påpeker at han sist gang laget avtale om å møtes og bare sluttet å ta kontakt (slik han har gjort mange ganger) ,blir jeg beskyldt for å være uempatisk og ikke forstå at han er syk.

Han kan også bli mer ydmyk og si "Du fortjener så mye bedre enn meg". Dette tolket jeg som at han ville bli kvitt meg, mens andre mente det var et utrrykk for at han har dårlig selvtillit og oppfordret meg til å prøve enda hardere å vise at jeg var glad i ham..

Han spiller offer-kortet for alt det er verdt ser jeg. For himmelens skyld - ikke innled noe forhold med ham! Bare glem ham og konsentrer deg om ditt eget liv så får han selv ta ansvaret for sitt.

Lykke til med denne nye karen - bruk energien din på ham i stedet! :)

Han spiller offer-kortet for alt det er verdt ser jeg. For himmelens skyld - ikke innled noe forhold med ham! Bare glem ham og konsentrer deg om ditt eget liv så får han selv ta ansvaret for sitt.

Lykke til med denne nye karen - bruk energien din på ham i stedet! :)

Takk:) Skal se fremover fra nå av.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...