Madelenemie Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Hei! En lege på Rikshospitalet, en i rekken av en haug..., stønnet på telefon nå, da jeg sa " Når ingen tar ansvar, og vi er i en håpløs situasjon ikke har noen ansvarlig lege, har vi måttet gå til det private, flere aktører er inne", Både kjente og kontroversielle leger, og vi får en som kommer hjem til oss nå, som skal gå igjennom alle tester gjort, og tenke sammen oss, hva gjør vi nå? HVor går veien videre? Det gjelder et barn i et kronisk mertehelvete. Han var hyggelig og mild legen som ringte fra Rikshospitalet, og sa noe om at nå er så mye gjort, og de har så lite kapasitet, så han tenkte på den innleggelsen, om den kanskje kunne utsettes, mumlet noe, men så da han hørte at barnet kjørt i ambulanse igjen :-( sa han "beklager at jeg ringer nå". Jeg lo litt og sa "Nei ikke noe problem, sitter jeg her har jeg tid, så bare snakk". Men han virket spak, jeg likte stemmen hans og han lyttet, selv om han ikke visste eller hadde hørt om ansvarlig tilsynslege osv... jeg fortalte hva jeg betaler pr konsultasjon hos private aktører nå, det ligger i snitt på 3000 kr, testene sendt til utalndet mye mer, og et opphold i Tyskland, ja det har vi ikke spurt om pris på enda, det starter på en 100 00 kr. Men hva gjør vi? Ha et barn som besvimer i smeter, som bruker 5 min på å gå noen trappetrinn, som ikke har hår verken på hodet eller kroppen, med stadig tilbakevende hevelser og utslett, men ingeting sees på disse blodprøvene deres. Jeg må skrive "deres" fordi etter at jeg måtte det har jeg ved siden av mer hyggelige ting som matemetikk hengitt mye tid til sånt som doktorgrader og tester og funn. Jeg VET nå mye jeg ikke visste før. Men det jeg også har erfart er en arroganse og skråsikkerhet som bare er så uvitenskapelig, at det er tankevekkende. Vel vi "kan" betale, og vi går etter hjelpen som Lars Monsen med flere har trengt, vi kan ikke sitte å se på denne lidelsen, hos et barn, og ingen, ikke EN, tar ansvar, 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/398547-takk-til-det-private-helsevesen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
stjernestøv Skrevet 9. mai 2014 Del Skrevet 9. mai 2014 Sender deg noen gode tanker, tenker på dere. Trist at barnet ditt har det så fælt, håper det blir bedre snart. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/398547-takk-til-det-private-helsevesen/#findComment-3539838 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.