Gå til innhold

Jeg har en vanskelig stedatter

Anbefalte innlegg

Gjest Gargamel

Det ante meg - spesielt da jeg leste setningen "Jeg har sagt til hun at hun må lære seg at hun ikke alltid kan få viljen sin."

Du får prøve å gjøre noen norsklekser i stedet ;)

Det er sant. Alle voksne skriver jo perfekt norsk... :unsure:

Du var ganske god til å bløffe. Faktisk så god at jeg nesten lurer på hvilket innlegg som er bløff.

Fortsetter under...

• Svar 58
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Husfri

13

• Kayia

8

• AnonymBruker

7

• laban

5

Mest aktive i denne tråden

Det er sant. Alle voksne skriver jo perfekt norsk... :unsure:

Det var nok ts' bruk av hun Laban siktet til. Ikke mange voksne som sier "Jeg har sagt til hun at hun....". Reagerte på det samme selv, men lot tvilen komme vedkommende til gode ut fra at det

k u n n e være en svært ung stemor...

Endret av Kayia
Gjest Gargamel

Det var nok ts' bruk av hun Laban siktet til. Ikke mange voksne som sier "Jeg har sagt til hun at hun....". Reagerte på det samme selv, men lot tvilen komme vedkommende til gode ut fra at det

k u n n e være en svært ung stemor...

I Bergen f.eks er det svært mange voksne som sier slikt.

edit: Denne saken er oppklart, for all del.

Endret av Gargamel

Annonse

Gjest Gargamel

Det gjør det ikke noe riktigere å skrive det av den grunn. Det skjærer i øynene å se det skrevet og det virker minst like umodent som å bytte ut kj- med skj-...

Jeg vet, jeg vet. Jeg forsvarer ikke dårlig norsk, jeg bare sier at det forekommer.

Å bytte ut kj med skj i talespråk er jeg redd må du venne deg til. Vi er snart på et punkt hvor det ikke gir mening å si at det er umodent. Jeg har unge slektninger på østlandet som snakker korrekt hjemme, men legger om til skj blant venner for å ikke skille seg ut. Når jeg hørte det forsto jeg at slaget er tapt. Om 10 år snakker flertallet av unge voksne på østlandet slik. Det er språkutvikling i praksis.

Madelenemie

Det gjør det ikke noe riktigere å skrive det av den grunn. Det skjærer i øynene å se det skrevet og det virker minst like umodent som å bytte ut kj- med skj-...

Hei!

For meg skjærer usaklighet mye mer i øynene, 

Ja til kj og Skj variasjon

Nei til usaklighet :-D

AnonymBruker

Hei! Men har du lært noe? av å lyve sånn? Bruke andres tid og tanke? Anonymous poster hash: ea570...629

Jeg har jo lært en del. Jeg er et pent enebarn. Jeg er en jente som alltid går pent kledd og jeg har alltid vært vant til å få viljen min. Jeg tener ikke noe spesielt på hva andre gjer og ikke gjør. Jeg begynner alltid å grine når noen sier meg i mot eller når jeg søler på klærne mine. Jeg tåler ikke at noen sier meg i mot.

Anonymous poster hash: fff87...da7

Annonse

Madelenemie

Jeg har jo lært en del. Jeg er et pent enebarn. Jeg er en jente som alltid går pent kledd og jeg har alltid vært vant til å få viljen min. Jeg tener ikke noe spesielt på hva andre gjer og ikke gjør. Jeg begynner alltid å grine når noen sier meg i mot eller når jeg søler på klærne mine. Jeg tåler ikke at noen sier meg i mot.

Anonymous poster hash: fff87...da7

Hm

Det virker som om du har lært noe...

Sett at du ikke lyver igjen  :unsure:

Opp i dette virker du rasende sint, og jeg lurer på hvorfor?

Men kunne dere ha strøket meg over håret?, tatt og gitt meg en bamseklem.

Nei, snørrunger som lyger på denne måten får ingen bamseklem. Og du har skrevet slike tråder her inne før om jeg ikke tar helt feil. Det var noe med at du pleide å sitte inne i en hvit vinterjakke eller noe annet tull.

Nei, snørrunger som lyger på denne måten får ingen bamseklem. Og du har skrevet slike tråder her inne før om jeg ikke tar helt feil. Det var noe med at du pleide å sitte inne i en hvit vinterjakke eller noe annet tull.

Hør nå her Frøken frekke Lillemus, nå fornærmer du meg her. Jeg er ingen snørrunge. Jeg skal hente mor og far jeg så de kan forsvare meg .

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.

• Opprett ny...