Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Den siste måneden har jeg merket en stor forskjell når det kommer til kroppshår, spesielt på leggene, men også under armene og nedentil. Det begynte med at jeg barberte beina i starten av april og la merke til at de etter tre dager fremdeles var like glatte, selv om det vanligvis bare tar et par timer før de stikker ut igjen.

Jeg reagerte jo på det, men hadde akkurat flyttet og i tillegg begynt i ny jobb, så jeg tenkte det kunne være stressrelatert og gå over ganske snart. Det har det ennå ikke gjort, og nå har jeg også merket at "bikinilinjen" er kraftig redusert, hårene er blekere og minner mest om legghår (myke og tynnere), ikke svarte som før. Samme under armene.

I hele april har jeg bare barbert to ganger, vanligvis tar jeg ca 5 -6 ganger i måneden. Det har rett og slett i vokst ut før. Og det gjør meg ikke noe heller, annet enn at jeg begynner å bli litt bekymret, for jeg har ikke klart å finne noe som helst informasjon noe sted. (Jeg har ikke registrert noe hårtap på hodet.)

Jeg har i tillegg gått noe ned i vekt den siste tiden, uten å ha gjort noen større innsats (tror iallfall det, har ikke vekt, men klær som før var for små passer plutselig) og skjønner ikke helt hvorfor.. Jeg lurer på om jeg kan ha glutenallergi og skal prøve å få det sjekket (kan det være et symptom?)

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398609-kroppsh%C3%A5r-som-ikke-kommer-tilbake/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den siste måneden har jeg merket en stor forskjell når det kommer til kroppshår, spesielt på leggene, men også under armene og nedentil. Det begynte med at jeg barberte beina i starten av april og la merke til at de etter tre dager fremdeles var like glatte, selv om det vanligvis bare tar et par timer før de stikker ut igjen.

Jeg reagerte jo på det, men hadde akkurat flyttet og i tillegg begynt i ny jobb, så jeg tenkte det kunne være stressrelatert og gå over ganske snart. Det har det ennå ikke gjort, og nå har jeg også merket at "bikinilinjen" er kraftig redusert, hårene er blekere og minner mest om legghår (myke og tynnere), ikke svarte som før. Samme under armene.

I hele april har jeg bare barbert to ganger, vanligvis tar jeg ca 5 -6 ganger i måneden. Det har rett og slett i vokst ut før. Og det gjør meg ikke noe heller, annet enn at jeg begynner å bli litt bekymret, for jeg har ikke klart å finne noe som helst informasjon noe sted. (Jeg har ikke registrert noe hårtap på hodet.)

Jeg har i tillegg gått noe ned i vekt den siste tiden, uten å ha gjort noen større innsats (tror iallfall det, har ikke vekt, men klær som før var for små passer plutselig) og skjønner ikke helt hvorfor.. Jeg lurer på om jeg kan ha glutenallergi og skal prøve å få det sjekket (kan det være et symptom?)

Noen som vet hva dette kan skyldes?

Har hørt at når man nærmer seg overgansalder kan sånt skje. Vet ikke hvor gammel du er.

Annonse

AnonymBruker

Det finnes vel fastleger i nærheten av der du bor? Gå på helfo.no og finn en lege med ledig kapasitet og registrer deg hos denne. Du må, meg bekjent, innom en lege for å få rekvirert blodprøver. Andre muligheter er evnt en lege på et privat helsesenter i området om det finnes. Alternativt legevakten, men det du nevner av symptomer høres jo ikke akutt ut. En fastlege er uansett kjekt å ha. Det kan dukke opp ting som gjør at man er i behov av en. Man kan ikke bare dukke opp på et blodlaboratorie å få tatt prøver. De som jobber der tar kun prøver ut i fra hva leger har bestemt skal sjekkes. 

Anonymous poster hash: 6c4df...58a

Tingen er at jeg ikke har fastlege i området, og er nødt til å ta meg fri en hel dag om jeg skal få det sjekket. Eller er det mulig å gå og ta en blodprøve eller noe på sykehuset? Er ikke helt kjent med dette her.

Har du betalt for å få fagsvar fra hudlegen her inne? Hvis ikke, så hadde jeg gjort det. Jeg tror kanskje ikke det haster å gjøre noe med dette, men det kan du få vite mer sikkert fra en fagperson.

Siden du ikke har fastlegen din i nærheten - og kanskje ikke ønsker å bytte - så kan du ringe til kontoret til fastlegen din og høre om legesekretæren kan spørre legen om dette er noe du bør komme deg til lege med fort eller om du kan se det an.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...