Togli Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Det har ikke vært tilfelle for de stedene jeg/vi har bodd, og det er mange - vi har i hvert fall ikke fått tilbud om det. Har gjerne vært privateide leiligheter eller små hoteller. Som oftest har vi hatt leiebil, så vi har ikke forhørt oss om muligheten heller. Nei, det stemmer nok at man må be om det - iallefall har jeg gjort det, og da fikser de det uten problemer 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/398698-bestille-sydentur-uten-reiseselskap/page/3/#findComment-3541865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Togli Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Så mange som er negative til charterturer her! Vi har ikke reist så mye i utlandet, men har hatt noen charterturer og noen egenarrangerte turer (riktignok ikke i syden de da). Har ikke hatt noen negative opplevelser med charterturer, bortsett fra at det muligens er noe dyrt da. Disse turene har vi hatt utenom Skandinavia: Gran Canaria 2003 - første sydentur, veldig trygt å bruke charter. Venninnetur Lanzarote 2006 - charter. Venninnetur. Mallorca 2009 - charter, familien. Bare positivt med charter, ikke trangt og bråkete eller mye fyll. Frankrike 2011 - familien, ordnet tur selv, med fly, hotell og leiebil. Veldig fin tur, men en del jobb å ordne på forhånd. Bulgaria 2013 - charter - middels stort hotell på oversiktelig strand. Bare vi som var norske på hotellet, et par svenske familier, tror jeg, men de snakket vi ikke med. En velger jo selv hva en vil være med på av evt arrangementer. Vi var med på en fellestur, følte ikke at det vrimlet av skandinaver rundt oss. England 2014 - holder på å planlegge nå. Har kjøpt billige flybilletter i god tid på forhånd, skal nå ordne overnatting og leiebil. En del arbeid på forhånd, men jeg håper det blir like bra som Frankriketuren i 2011. En lærer jo for hver gang en reiser. Kanskje prøver vi oss på egentur neste gang vi skal til syden, kanskje ikke. I og med at vi har så gode erfaringer med chartertur, kan det godt være at vi kjøper chartertur igjen, altså ikke slik du tenker, togli ;-) Prisen er vel det eneste holdbare argumentet for min del for at vi kanskje skulle velge egenarrangert tur neste gang.... For å si det sånn - jeg har heller aldri opplevd negative ting med charterturer, men synes ikke det er verdt prisen. Jeg ville ikke hatt charter selv om det var like billig som reise-selv-turer, men da mest fordi jeg liker følelsen av å ikke reise sammen med en haug andre nordmenn Jeg elsker egen leilighet (gjerne med vasking inkludert ), handle mat på butikken på hjørnet, rusle til stranda (den kan godt ligge fem-ti min i gangavstand til leiligheten), at vi okkuperer bassenget tilhørende leiligheten nesten alene (vi pleier å reise sammen med en-to andre familier) Jeg tror mange ville blitt overraska over hvor stor prisforskjell det er på vanlig tur og charter, og de ville sikkert likt at det ikke føles mer utrygt å reise alene (med mindre man trenger assistanse på turen osv). 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/398698-bestille-sydentur-uten-reiseselskap/page/3/#findComment-3541868 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Togli Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Der har du kanskje svaret også? Når man har reist en del synes man jo det er morsomt å finne veien selv, og ikke bli vist alt av andre. Om jeg mot formodning skulle befinne meg på et charterhotell kunne det bare ikke ramle meg inn å velge hel- eller halvpensjon, slik mange gjør. Å farte litt rundt og finne nye restauranter hver dag (alternativt lage hjemme, om man har anledning til det og hyggelig spiseplass/selskap) er halve moroa på ferie. Videre liker jeg å føle at jeg i størst mulig grad integreres på stedet jeg kommer, med andre ord treffer lokale folk og i det minste turister fra landet jeg er i eller andre som har funnet veien selv fremfor bølinger med charterturister. Men spørs jo selvfølgelig litt på formålet med reisen - er formålet BARE tid til hverandre i varmere strøk, og det å reise og oppleve er helt underordnet, er vel charter med helpensjon kanskje ok. All inclusive tror jeg ikke jeg hadde fiksa Mye av gleden ved "sydenturer" er å lete etter de koseligste resturantene om kveldene Jeg har to vennepar som bodde på All Inclusive sammen. Rett etter ferien fikk jeg besøk av det ene venneparet som kunne fortelle at dette var å anbefale. De hadde kost seg med nydelig mat hver eneste dag, og det virka som de hadde hatt verdens beste ferie Noen dager senere kom det andre paret på besøk og de sa "aldri mer" all inclusive! De følte seg "innestengt" og ble drittlei maten der Vi kom fram til at det første paret er ganske kresne i matveien og hadde spist biff til middag hver dag i to uker For all del - All Inclusive kan sikkert være topp i mange sammenhenger, men det er ikke noe jeg har spesielt lyst å prøve..... Jeg må på "oppdagelsesferd" der jeg er 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/398698-bestille-sydentur-uten-reiseselskap/page/3/#findComment-3541869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gargamel Skrevet 21. mai 2014 Del Skrevet 21. mai 2014 Charter på turistmaskin er helt topp når barna er i en viss alder, dvs den alderen hvor de bare vil leke med Lollo og bade i basseng. Mye bilkjøring, pakking og trasking i pittoreske landsbyer er brutalt kjedelig for små barn, og det gir de uttrykk for konstant. Mine barn var i alle fall sånn. Andre barn er kanskje mer nysgjerrige på andre kulturer og spennende matopplevelser. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/398698-bestille-sydentur-uten-reiseselskap/page/3/#findComment-3541871 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.