Gå til innhold

I uke 37 og lyst blod i trusa...

Anbefalte innlegg

Gjest picasso

Jeg har jo lest om slikt her på forummet før, men da det ikke har angått meg selv direkte må jeg innrømme å ha hoppet over disse innleggene. Nå er jeg der imidlertid selv. Vi har gått en tur her, og når jeg kommer hjem finner jeg lyst "blodvann" i trusa. Dette i tillegg til kynnere. Noen som vet hva dette er?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39871-i-uke-37-og-lyst-blod-i-trusa/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trine Endsjø, jordmor

Det kan godt tenkes at blodet stammer fra livmorhalsen og at det pågår en viss modning i dette området. Det kan stemme overens med at du har gått en tur og at du også har kynnere. Turen i seg selv, skaper ingen blødning, men det kan tenkes at trykket ned mot livmorhalsen, nå som barnet er blitt stort, er såpass kraftig at det kan ha oppstått en ufarlig blødning. Hvis du fortsetter å blø, må du kontakte lege/jordmor/sykehuset for en ekstra sjekk. Hvis du synes at det renner vann, evt. at blodet er blandet med vann, kan det tenkes at du har en fostervannslekkasje, og dette må selvfølgelig sjekkes på sykehuset.

Det kan godt tenkes at blodet stammer fra livmorhalsen og at det pågår en viss modning i dette området. Det kan stemme overens med at du har gått en tur og at du også har kynnere. Turen i seg selv, skaper ingen blødning, men det kan tenkes at trykket ned mot livmorhalsen, nå som barnet er blitt stort, er såpass kraftig at det kan ha oppstått en ufarlig blødning. Hvis du fortsetter å blø, må du kontakte lege/jordmor/sykehuset for en ekstra sjekk. Hvis du synes at det renner vann, evt. at blodet er blandet med vann, kan det tenkes at du har en fostervannslekkasje, og dette må selvfølgelig sjekkes på sykehuset.

Tusen takk for raskt og fint svar på noe som gjorde meg urolig.

vennligst,

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...