Gå til innhold

Kjøpe mp3-filer - hvor?

Anbefalte innlegg

påskelilje

Hjelp meg litt, dere!

Jeg skal laste ned noen sanger i mp3-format. Hører veldig lite på musikk, så dette kan jeg lite om. Har ikke bruk for noe abonnement, vil bare kjøpe noen enkeltsanger som jeg kan bruke som bakgrunnsmusikk på en bildevisning, og så ferdig.

Bruker PC, så da kan jeg vel ikke bruke Itunes? Spotify og wimp er jo for de som bruker dette jevnlig, ikke sant?

Kikket på Amazon, men der fant jeg ikke det jeg lette etter, og på cdon.com, selges det bare hele album, ikke enkeltsanger ( i alle fall av det jeg skal ha).

Hvilken nettside kan jeg gå inn på, søke på artist og sangnavn, huke av kjøp, betale og laste ned musikk som kan brukes i Photostory?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398721-kj%C3%B8pe-mp3-filer-hvor/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hjelp meg litt, dere!

Jeg skal laste ned noen sanger i mp3-format. Hører veldig lite på musikk, så dette kan jeg lite om. Har ikke bruk for noe abonnement, vil bare kjøpe noen enkeltsanger som jeg kan bruke som bakgrunnsmusikk på en bildevisning, og så ferdig.

Bruker PC, så da kan jeg vel ikke bruke Itunes? 

Det kan du. Det er bare å last ned iTunes for Windows.

http://support.apple.com/kb/dl1615

Anonymous poster hash: 6eb23...ffd

påskelilje

Jøss, da må du ha en maskin med XP før servicepack 3? Alle senere versjoner av Windows støttes av iTunes.

Hvor ser jeg hva slags windowsversjon jeg har? Den pc'en jeg bruker er en avdanket job-pc (fikk ny i fjor og fikk med meg hjem den gamle). Vi har en annen også, men den bruker ungene, og jeg har dette photostoryprogrammet på den gamle jobb-pc'en. Den var forresten ny rett før jul 2010, det var da jeg begynte i jobben. Så 3,5 år

Annonse

Prøver meg på Amazon nå. Jeg la 4 sanger (nedlastinger av mp3 filer) i handlekurven, og gikk videre til betaling. Da stod det at det var så så mange dagers leveringstid....? Får jeg ikke bare lastet dem ned da her og nå?

Sikker på at det ikke er cd'er du har lagt i handlekurven?

Jeg  fikk til å kjøpe sangene. MEN de ble jo ikke lagret som mp3 filer? Trodde at det var det en fikk når en kjøpte på den måten. Så ikke noe valg for hva slags filtype en skulle ha, men....

Kan noen hjelpe meg?

http://support.apple.com/kb/HT1550

Annonse

Selv om jeg nå har mp3 filer, så sier photostory at det ikke er ordentlige musikkfiler (wma, mp3 eller wam?). Filleprogram! Æsj!

Hm, jeg trodde Apple skulle ha så brukervennlige produkter...

Prøv med dette konverteringsprogrammet:

http://www.freemake.com/free_audio_converter/

FreemakeAudioConverter1.png

Endret av slabbedask

Det har de da også. Kan ikke laste Apple for at TS har et program som ikke støtter filene hun konverterer.

Det virker ikke som om TS syntes iTunes var enkelt å bruke. Og det er idiotisk at Apple å legge inn konvertering til standard mp3 format. iTunes er uansett et møkkaprogram.

Det virker ikke som om TS syntes iTunes var enkelt å bruke. Og det er idiotisk at Apple å legge inn konvertering til standard mp3 format. iTunes er uansett et møkkaprogram.

Jeg syns også iTunes var et møkkaprogram. Helt til jeg konverterte til Mac. Der fungerer det upåklagelig. Når det gjelder standard mp3, så er det jo nettopp det det er. Standard. Ergo fungerer det med det meste. Jeg foretrekker AAC eller Apple lossless, men det kommer selvsagt av at jeg kjører Apple sine produkter over hele fjøla.

påskelilje

Jeg fant ikke helt ut av det, men en kamerat lærte meg hvordan jeg kan rippe vanlige cd-er (som jeg har kjøpt) i Windows media player, til mp3 format, og disse takler photostory veldig bra. Så det funker for den musikken jeg har på cd fra før.

Mangler en sang nå, som jeg gjerne skulle hatt med. Men håper han kameraten kan hjelpe meg i morgen.

Takk for hjelpa, Slabbedask!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...