Gå til innhold

Kjøpe mp3-filer - hvor?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

påskelilje

Så vanskelig gjør de det altså for en som ønsker å være ærlig og betale for seg. Og så lurer de på hvorfor folk laster ned piratkopiert musikk.

Ja, vet du hva! Jeg er temmelig irritert på hele opplegget. Nå fikk jeg det til til slutt, men det ble litt piratkopiering fra youtube på slutten, faktisk også av noen av de sangene jeg HADDE betalt for på Itunes, men der versjonen på mp3 filene ikke fungerte i Photostory.

SÅ jeg lærte meg å rippe CD'er (som jeg jo hadde kjøpt fra før) om til MP3, som kunne brukes i Photostory, og jeg lærte meg å piratkopiere fra Youtube (det siste ville jeg jo egentlig ikke, fordi jeg vil at musikerne skulle få betalt for det de produserer, men det funket jo ikke).

Så resultatet ble bra, og jeg har lært en masse, men jeg synes opplegget for ærlige kjøpere av musikk er altfor tungvint, i alle fall når en ikke bruke mac (hørtes ut som om det var lettere å kjøpe brukbare filer da og bruke dem).

men jeg synes opplegget for ærlige kjøpere av musikk er altfor tungvint, i alle fall når en ikke bruke mac (hørtes ut som om det var lettere å kjøpe brukbare filer da og bruke dem).

Det er vel like lett, eller like vanskelig, uansett om man har mac eller pc. Saken er at iTunes ikke har filer i mp3-format, og at enkelte programmer bare bruker mp3 som lydkilde. Det ER enkelt å konvertere filene fra aac til mp3 om man har riktig programvare. Dette kan gjøres både på mac og pc.

påskelilje

Det er vel like lett, eller like vanskelig, uansett om man har mac eller pc. Saken er at iTunes ikke har filer i mp3-format, og at enkelte programmer bare bruker mp3 som lydkilde. Det ER enkelt å konvertere filene fra aac til mp3 om man har riktig programvare. Dette kan gjøres både på mac og pc.

Men du - da jeg hadde kjøpt sangene i Istore, og de lå listet opp i Itunes, så kunne en omgjøre dem til mp3, og de ble da listet dobbelt opp. Noen av disse mp3 filene (men ikke alle) ble altså ikke akseptert av Photostory. Hvorfor det da? Er det forskjell på mp3 filer også?

Skjønner jo at ikke Photostory er verdens mest avanserte program, men det var veldig greit for en amatør å bruke - bortsett fra det med mp3 filene fra Itunes...

Tror ikke jeg kommer til å bli noen mac-bruker noen gang, men vil jo gjerne lære av den prosessen jeg hadde nå, slik at det går letter neste gang (det er jo faktisk mindre enn to år til neste konfirmasjon!!!!)

:-)

Annonse

Men du - da jeg hadde kjøpt sangene i Istore, og de lå listet opp i Itunes, så kunne en omgjøre dem til mp3, og de ble da listet dobbelt opp. Noen av disse mp3 filene (men ikke alle) ble altså ikke akseptert av Photostory. Hvorfor det da? Er det forskjell på mp3 filer også?

Skjønner jo at ikke Photostory er verdens mest avanserte program, men det var veldig greit for en amatør å bruke - bortsett fra det med mp3 filene fra Itunes...

Tror ikke jeg kommer til å bli noen mac-bruker noen gang, men vil jo gjerne lære av den prosessen jeg hadde nå, slik at det går letter neste gang (det er jo faktisk mindre enn to år til neste konfirmasjon!!!!)

:-)

Om jeg husker riktig nå så brukte jeg flere melodier fra itunes i powerpoint da jeg hadde presentasjon. Bare et tips om du går i gang med et nytt prosjekt neste år. Men himmel, vær stolt av deg selv, det høres ut som om resultatet ble strålende :-)

påskelilje

Om jeg husker riktig nå så brukte jeg flere melodier fra itunes i powerpoint da jeg hadde presentasjon. Bare et tips om du går i gang med et nytt prosjekt neste år. Men himmel, vær stolt av deg selv, det høres ut som om resultatet ble strålende :-)

Skal vurdere PowerPoint neste gang :-)

Ja, jeg er kjempestolt av meg selv, av hva jeg klarte å lage!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...