Gå til innhold

Søvn, medisiner og psykoser

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Jeg har noen spørsmål jeg håper du kan hjelpe meg med. Min mor er dement. Flere ganger om natten er hun oppe og forstyrrer meg med vandringen sin. Til tross for at hun får rikelig med medisiner fra hjemmesykepleien – og også beroligende, virker det nesten mot sin hensikt. Nå har jeg fått høre at mye medisinering faktisk gjør søvnen grunnere og mer ufullstendig. Stemmer det? Jeg er engstelig for at hun blir overmedisinert, men hvordan vet jeg det? Jeg har også hørt at for mye piller kan føre til psykoser, er dette noe jeg trenger å bekymre meg for? Hilsen datter.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398850-s%C3%B8vn-medisiner-og-psykoser/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Allmennlege Kjell Vaage

Det er nok av og til slik at den medikamentelle behandling kan gi nærmest motsatt effekt av det vi ønsker med økt uro og forvirrethet. Det er godt at du tenker på dette og jeg foreslår derfor at du tar dette opp med din mors fastlege for å prøve en endring av de medikamenter hun bruker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...