Gå til innhold

Anbefalte innlegg

­Hei. Jeg er en kvinne på snart 33 år. Som sliter masse med angst. Jeg går fast på seroxat og av og til på quetiapin når angsten blir for sterk. Det jeg sliter mest med er angst i forhold til sykdom. Og selv om jeg innerst inne prøver å tenke logisk er det ikke alltid så lett! Jeg har også mye ledd og muskel problemer. Min lege har diagnosert meg med fibromyalgi. Dette gir meg også ofte vonde hodepiner. Men paracet og ibux hjelper skjelden selv om jeg av og til bare må prøve! Jeg kjøpte en krem for hjelp til muskler. Med Aloe Vera. Som hjelper masse i nakken men ikke til hodet. Så mitt spørsmål er, er det farlig og bruke en sånn krem. Samtidig som man tar en paracet eller to? 

Jeg blir ofte flau over meg selv at jeg skal bekymre meg så mye. Og det er fryktelig slitsomt. I tillegg til at jeg egentlig er litt redd for medisiner også, eller det vil si ta for mye, eller blande feil! 

På forhånd takk, JenteM81
Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398855-angst-for-medisiner/
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

­Hei. Jeg er en kvinne på snart 33 år. Som sliter masse med angst. Jeg går fast på seroxat og av og til på quetiapin når angsten blir for sterk. Det jeg sliter mest med er angst i forhold til sykdom. Og selv om jeg innerst inne prøver å tenke logisk er det ikke alltid så lett! Jeg har også mye ledd og muskel problemer. Min lege har diagnosert meg med fibromyalgi. Dette gir meg også ofte vonde hodepiner. Men paracet og ibux hjelper skjelden selv om jeg av og til bare må prøve! Jeg kjøpte en krem for hjelp til muskler. Med Aloe Vera. Som hjelper masse i nakken men ikke til hodet. Så mitt spørsmål er, er det farlig og bruke en sånn krem. Samtidig som man tar en paracet eller to? 

Jeg blir ofte flau over meg selv at jeg skal bekymre meg så mye. Og det er fryktelig slitsomt. I tillegg til at jeg egentlig er litt redd for medisiner også, eller det vil si ta for mye, eller blande feil! 

På forhånd takk, JenteM81

Hei,

Jeg føler med deg for jeg har det litt på samme måte, og det er utrolig slitsomt!

Den kremen kan du nok helt trygt bruke hvis det hjelper deg:)

Hjelper Quetiapin deg for angsten? Jeg skal nemlig begynne på den selv, men er redd for å bli veldig tung og sløv, for da får jeg mere angst. Skal ikke være lett ;)

Anonymous poster hash: b2fe7...88f

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398855-angst-for-medisiner/#findComment-3543288
Del på andre sider

Hei,

Jeg føler med deg for jeg har det litt på samme måte, og det er utrolig slitsomt!

Den kremen kan du nok helt trygt bruke hvis det hjelper deg:)

Hjelper Quetiapin deg for angsten? Jeg skal nemlig begynne på den selv, men er redd for å bli veldig tung og sløv, for da får jeg mere angst. Skal ikke være lett ;)

Anonymous poster hash: b2fe7...88f

Tusen takk for svar! Nei det skal ikke være lett :( 

Den virker litt i forhold til angsten, i det at den roer ned musklene og jeg spenner meg mindre. Og da går angsten litt ned også når jeg slapper av. MEN jeg tar den sjelden på dagen nettopp fordi jeg blir trøtt og slapp. Kan sove i 12 timer med den jeg. Så på dagen tar jeg den bare hvis jeg må, om jeg har panikk og det er for ille. Tar den mest på kvelden så jeg sover godt i iallefall. Det er den god på! Jeg har fått den helst fordi legen mener det er trygt og ikke avhengighets dannende egentlig. 

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398855-angst-for-medisiner/#findComment-3543524
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...