Gå til innhold

Kols/Calima

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hel.Reiser til Maspalomas hvert år.Det hjelper bra på min Kols (moderat).Nå er jeg veldig usikker og lei meg.Har hørt at en kan bli alvorlig dårlig av calimaen.Har det noe å si hvor dårlig en er?MÅ bare si sist jeg var der så studerte jeg fjellsider og støv.Blir stressa.Er det noen steder de sender ut varsel om det ?Var til deg der nede og tenkte du er kanskje rette personen å spørre.Da jeg fannt deg her.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398857-kolscalima/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Allmennlege Kjell Vaage

Nei, la meg først berolige deg med at reise til Gran Canaria har nærmest alltid en utmerket effekt på lungesyke pasienter. Våre norske byer er om vinteren ofte preget av kald ubehagelig luft med forurensende svevestøv som har svært dårlig effekt på lungesyke. Vanskelig og glatte veier begrenser ofte den fysiske aktivitet som er så viktig for KOLS pasienter. På Gran Canaria får du godt med dagslys og mye frisk luft som gir energi til viktig fysisk aktivitet. Kalima kan forekomme, men er sjelden. Sist vinter var det knapt merkbart. På en slik dag får du heller holde deg innadørs og vente på godt vær. God reise og på gjensyn. Beste hilsen Kjell

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/398857-kolscalima/#findComment-3542947
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...