Gå til innhold

sex,sex,sex....

Anbefalte innlegg

Gjest the bitch

Jeg har liten sexlyst.Jeg vet det,jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med det.....Min mann gjennom 7 år har stor sexlyst,kunne tenkt seg sex 2 ganger i uka minimum.Jeg har ikke overskudd eller lyst til det,og resultatet blir mye krangling.Mitt største problem er at han maser så fælt om det....Han kan mase uten å si noe,hvis du skjønner hva jeg mener.Jeg forstår det likevel. Og når han skjønner at han ikke får napp,blir han sur og går og legger seg...

Dette tærer veldig på et ellers flott samliv,men vi kommer ingen vei lenger.

Jeg prøver å forklare hva jeg føler,og at jeg forstår hans følelser,og har forklart han at det ikke er noe feil med han.Han er en god elsker,så det er ikke det.Han er også flink til å finne på romantiske ting,og å si fine ting til meg.

Det er bare ikke der problemet ligger.Jeg vet ikke hvor det ligger hen....Jeg mangler bare lysten!

Skulle ønske det fantes en vidundermedisin!!

Problemet mitt er at jeg føler at jeg ikke er noe annet for han enn en sexpartner...

Det vil jeg ikke være! Ikke bare!

Må legge til at vi har tre barn under 10 år,og at jeg ikke går på p-piller eller noe sånt.(vet at det setter ned sexlysten)

Håper på noen kloke svar!

fortvilet hilsen fra

Dette blir bare værre og værre! Hva kan vi gjøre??

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39887-sexsexsex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest The Observer

Hei.

Først vil jeg si litt brutalt at det handler om vilje. Vi sier "jeg har ikke lyst", men ofte er det viljen det skorter på. Vi kommer inn i en ond sirkel; jo mindre sex - desto mindre gidder vi. (man venner seg jo til alt!*s*)

Men så kan man jo lure på hvordan det ble sånn. Har du alltid vært lite interessert eller er det noe som har kommet gradvis?

Forskjellen er viktig. For dersom ulysten har kommet snikende, er det sannsynligvis mye dere kan forandre.

For det første; får du nærhet uten sex? Eller føler du alltid at nærhet fra han kommer med et "krav om sex"?

Jeg leste en gang at kvinner trenger bekreftelse for å ha sex, mens menn trenger sex for å få bekreftelse.

Det er farlig å komme med sånne generaliseringer, men det er mye sannhet i det, også. *s*

Føler du at han gir deg oppmerksomhet som ikke er knyttet til sex? Føler du han ser verdien av hele deg?

Jeg ser at dette går igjen hele tiden her på forum og blandt venner.

Svigermor sa en gang at vi kan gi menn det de vil ha for å få det vi vil ha. Joda, en dame av den gamle skolen, men sånn er det med alt. Vi må yte for å få. Det er bare så vanskelig å yte på den fronten når vi føler at det er alt som ventes av oss.

Kan du ikke ta en skikkelig samtale med ham? Fortell ham hva du trenger fra ham. Ta en bli-kjent-dag dersom dere kan. Vær nakne uten sex, bruk kroppen til å uttrykke følelsene dere har for hverandre uten å avslutte med det "samme gamle".

Du kan ikke få opp lysten din ved å avvise ham hele tiden. Og han kan ikke forstå dine behov ved å bli avvist (uten ord).

Tenk deg at det var omvendt. Ville du ikke følt deg lite tiltrekkende? Han kan jo ikke lese tankene dine. Han ser bare avvisningen.

Har dere det godt når dere har sex? Og hvor har dere sex? I sengen etter leggetid? Det er ikke alltid like spennende!

Dersom du ikke liker hans måte å "be om" det på, bør du kanskje ta initiativet en gang. Da viser du ham indirekte hvordan du selv liker å bli "invitert".

Jeg kunne ha skrevet masse om akkurat dette. Det er så lett å falle i det sporet der. Selv om jeg i teorien vet hva som skal til, hender det at vi også går i den fella.

Ble du noe klokere? Eller er det svar på noe du allerede har prøvd? I så fall; det er ikke gjort på et forsøk, en samtale.

Lykke til!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39887-sexsexsex/#findComment-150395
Del på andre sider

Gjest The other bitch

Jeg vet nøyaktig hvordan du har det. Jeg er sånn også. Har ikke noe kjempebehov for sex. Bare ordet irriterer meg for tiden...

Jeg skjønner at det er uheldig, og at det hører med mellom to mennesker som er glad i hverandre. Men jeg mangler overskudd. Kunne heller tenke meg å sove!

Vi må rett og slett begynne å tenke på sex oftere. Lese erotisk litteratur, se erotiske filmer, ja rett og slett få litt "reklame" om dette som skjerper appetitten!

Og vi må slutte å se på partneren som slitsom fordi DE faktisk har en helt normal sunn innstilling til sex....vi har problemet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39887-sexsexsex/#findComment-150397
Del på andre sider

Jeg vet nøyaktig hvordan du har det. Jeg er sånn også. Har ikke noe kjempebehov for sex. Bare ordet irriterer meg for tiden...

Jeg skjønner at det er uheldig, og at det hører med mellom to mennesker som er glad i hverandre. Men jeg mangler overskudd. Kunne heller tenke meg å sove!

Vi må rett og slett begynne å tenke på sex oftere. Lese erotisk litteratur, se erotiske filmer, ja rett og slett få litt "reklame" om dette som skjerper appetitten!

Og vi må slutte å se på partneren som slitsom fordi DE faktisk har en helt normal sunn innstilling til sex....vi har problemet.

http://www.erotikknett.no/pages/noveller.shtml

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39887-sexsexsex/#findComment-150401
Del på andre sider

Solveig Vennesland, Familierådgiver

Hei!

Det høres ut til at du har satt deg helt fast i sex, som du altså ikke har særlig behov av for tiden.

Når du føler deg først og fremst som en sex-partner for mannen din, tenker jeg at din avsky mot sex står i forhold til den følelesen. For hvilken kvinne, og mor til 3 barn, ville klare å stille opp og være attraktiv og full av sex-lyst når de inne i seg tror at mannen bare er ute etter sex. Ingen. De stritter naturligvis i mot. Kvinner vil ha samliv i vid forstand.

Hva er det du savner og synes mangler i parforholdet? Ser han ikke dine andre sider? Og hva gir næring til at du tror mannen din bare er på jakt etter sex? Og hva er du på jakt etter selv for ditt kvinneliv? Hvilke sider ved deg ønsker du mer frem?

Jeg kunne fortsette å spørre, men da måtte vi sitte ansikt til ansikt.

Kanskje du vil tenke på samtaler hos en parterapeut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39887-sexsexsex/#findComment-150605
Del på andre sider

Kvinnfolk som ikkje gidder å knulle misser mennene sine, det er ei gamal røynsle. Men når han du har selskap med i senga stiller så smålåtne krav som sex eit par gonger i veka, skulle det vel rett betenkt vera ei smal sak for deg å leggje deg på ryggen, sprike med låra og tenkje på kongen og fedrelandet eller noko anna høgverdig og åndeleg.

Good grief!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39887-sexsexsex/#findComment-150636
Del på andre sider

Annonse

Gjest The third Bitch

Kvinnfolk som ikkje gidder å knulle misser mennene sine, det er ei gamal røynsle. Men når han du har selskap med i senga stiller så smålåtne krav som sex eit par gonger i veka, skulle det vel rett betenkt vera ei smal sak for deg å leggje deg på ryggen, sprike med låra og tenkje på kongen og fedrelandet eller noko anna høgverdig og åndeleg.

Good grief!

Du er steike meg hakkandes bare for idiotisk som klarer å spy ut av deg noe så inn i granskauens forbannade dumt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39887-sexsexsex/#findComment-150638
Del på andre sider

Gjest mann i samme situasjon

Det er så vanskelig det der. Jeg er en mann og kjenner meg igjen i det du beskriver. Det gjør meg trist og irritert at hun ikke har sexlyst. Jeg tenker at jeg ikke burde ta det personlig, men det er umulig å ikke ta det personlig. Jeg blir sur, frustrert, skuffet og furten over at hun ikke har lyst på sex, av flere grunner.

* jeg er så glad i sex.

hvorfor er ikke hun det? det får meg til å føle meg så opphengt i sex, når jeg elsker å ha sex og synes det er viktig.

* hun vil ikke ha sex med meg.

hvorfor ikke? jeg er jo ikke en dårlig elsker. for meg er jo også sex en måte å være nær henne, å vise hvor glad jeg er i henne.

* jeg får ikke utløp, fysisk og psykisk.

å ligge i senga, frustrert og uforløst, uferdig, (ja, det kan føles sånn hvis det er lenge siden jeg sist hadde orgasme). Den fornøyde følelsen av å få orgasme inni henne varer i dager etterpå, og man kan være smørblid og problemer synes ubetydelige. (nesten, i alle fall).

samtidig er det jo galskap å skulle ønske å ha sex med noen som ikke har lyst. Å tenke at hun ikke har noen glede av dette annet enn å være snill med deg er føles nedverdigende.

det er ikke en bra situasjon for noen av partene, og skulle ønske jeg visste råd.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39887-sexsexsex/#findComment-150648
Del på andre sider

Good grief!

Du må vere lett å tilfredsstille du, andor ;-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39887-sexsexsex/#findComment-150650
Del på andre sider

Hei.

Først vil jeg si litt brutalt at det handler om vilje. Vi sier "jeg har ikke lyst", men ofte er det viljen det skorter på. Vi kommer inn i en ond sirkel; jo mindre sex - desto mindre gidder vi. (man venner seg jo til alt!*s*)

Men så kan man jo lure på hvordan det ble sånn. Har du alltid vært lite interessert eller er det noe som har kommet gradvis?

Forskjellen er viktig. For dersom ulysten har kommet snikende, er det sannsynligvis mye dere kan forandre.

For det første; får du nærhet uten sex? Eller føler du alltid at nærhet fra han kommer med et "krav om sex"?

Jeg leste en gang at kvinner trenger bekreftelse for å ha sex, mens menn trenger sex for å få bekreftelse.

Det er farlig å komme med sånne generaliseringer, men det er mye sannhet i det, også. *s*

Føler du at han gir deg oppmerksomhet som ikke er knyttet til sex? Føler du han ser verdien av hele deg?

Jeg ser at dette går igjen hele tiden her på forum og blandt venner.

Svigermor sa en gang at vi kan gi menn det de vil ha for å få det vi vil ha. Joda, en dame av den gamle skolen, men sånn er det med alt. Vi må yte for å få. Det er bare så vanskelig å yte på den fronten når vi føler at det er alt som ventes av oss.

Kan du ikke ta en skikkelig samtale med ham? Fortell ham hva du trenger fra ham. Ta en bli-kjent-dag dersom dere kan. Vær nakne uten sex, bruk kroppen til å uttrykke følelsene dere har for hverandre uten å avslutte med det "samme gamle".

Du kan ikke få opp lysten din ved å avvise ham hele tiden. Og han kan ikke forstå dine behov ved å bli avvist (uten ord).

Tenk deg at det var omvendt. Ville du ikke følt deg lite tiltrekkende? Han kan jo ikke lese tankene dine. Han ser bare avvisningen.

Har dere det godt når dere har sex? Og hvor har dere sex? I sengen etter leggetid? Det er ikke alltid like spennende!

Dersom du ikke liker hans måte å "be om" det på, bør du kanskje ta initiativet en gang. Da viser du ham indirekte hvordan du selv liker å bli "invitert".

Jeg kunne ha skrevet masse om akkurat dette. Det er så lett å falle i det sporet der. Selv om jeg i teorien vet hva som skal til, hender det at vi også går i den fella.

Ble du noe klokere? Eller er det svar på noe du allerede har prøvd? I så fall; det er ikke gjort på et forsøk, en samtale.

Lykke til!

Du har masse rett i det du skriver, Observer, -likevel, det kan være perioder i livet hvor alt er et ork, også sex! Og da å føle seg presset gjør ikke saken bedre. Det er enkelt åsi at man kan ta seg en dag hvor man utforsker hevrandre - etc. etc. En sånn dag kan stoppe seg selv, ved at man "avromantiserer" den i jakten på barnevakten, spørsmål fra unger etc.. etc...også blir det liksom "for dumt"

Man kan føle seg "ufri" fordi barna kan våkne.....

Man kanskje trenger mer søvn for å føle seg uthvilt?

Man trenger kanskje å bli strøket over kinnet når man står der og smører 5 matpakker, -og ikke bare når man har lagt seg?

...også er det da, at det føles feil om man må SI det til mannen sin - man burde ikke gi han oppskriften, liksom! :-)...han SKAL være tankeleser, også når det glimter til med et snev av lyst hos kvinnen, - det skal han straks VITE, - men ikke late som at han vet, da tenner hun av igjen *s*

Vi jenter er kompliserte! og menn BURDE kunne lese tanker.

Jeg forslår for "the bitch" at HUN begynner å gjøre mot han, det hun savner at han gjorde mot henne - det virker!

Eks. gå bort og "råkline" med fyren når han minst forventer det....:-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39887-sexsexsex/#findComment-150655
Del på andre sider

Annonse

Det er så vanskelig det der. Jeg er en mann og kjenner meg igjen i det du beskriver. Det gjør meg trist og irritert at hun ikke har sexlyst. Jeg tenker at jeg ikke burde ta det personlig, men det er umulig å ikke ta det personlig. Jeg blir sur, frustrert, skuffet og furten over at hun ikke har lyst på sex, av flere grunner.

* jeg er så glad i sex.

hvorfor er ikke hun det? det får meg til å føle meg så opphengt i sex, når jeg elsker å ha sex og synes det er viktig.

* hun vil ikke ha sex med meg.

hvorfor ikke? jeg er jo ikke en dårlig elsker. for meg er jo også sex en måte å være nær henne, å vise hvor glad jeg er i henne.

* jeg får ikke utløp, fysisk og psykisk.

å ligge i senga, frustrert og uforløst, uferdig, (ja, det kan føles sånn hvis det er lenge siden jeg sist hadde orgasme). Den fornøyde følelsen av å få orgasme inni henne varer i dager etterpå, og man kan være smørblid og problemer synes ubetydelige. (nesten, i alle fall).

samtidig er det jo galskap å skulle ønske å ha sex med noen som ikke har lyst. Å tenke at hun ikke har noen glede av dette annet enn å være snill med deg er føles nedverdigende.

det er ikke en bra situasjon for noen av partene, og skulle ønske jeg visste råd.

Om du ikkje trivst med kjerringa, så finn deg ei ny!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39887-sexsexsex/#findComment-150779
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...