Gå til innhold

sf og tannhelse

Anbefalte innlegg

Gjest pennydot

22 åring med elendig tannhelse over flere år, til tross for daglig tannpuss og bruk av tanntråd og listerine. Alltid et hull eller flere ved tannlege besøk. Har aldri fortalt tannlegen om at jeg har spiseforstyrrelser. Kaster opp en gang i blant. Overspiser en gang i blant. Småspiser mye. Eller sulter meg og lever da kun på litervis av cola light. Det er kanskje derfor jeg har merket at tannkjøttet har trukket seg litt tilbake det siste året?

Litt misfarging på tennene her og der. Et hull jeg vet om. GRUER meg til neste tannlegebesøk. Burde jeg fortelle om sf'en?

Eller dersom en tannlege mistenker det, vil han spørre?

Jeg prøver å bli frisk fra spiseforstyrrelsen, men det tar visst tid... :(

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39889-sf-og-tannhelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Erik Johannessen, Tannlege

Du burte fortelle det. Tannlegen er en fagperson med taushetsplikt og det er ingen grunn til ikke å fortelle om problemet ditt.

En annen side av saken er jo at du kan få bidrag til en tannbehandlig som ofte kan bli kostbar.

La tannlegen undersøke deg og sende inn søknad til trygdekontoret. Jo før du kommer i gang jo lettere blir behandlingen.

Lykke til

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/39889-sf-og-tannhelse/#findComment-150626
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...