Gå til innhold

Utroskap; hvordan komme seg gjennom det som en familie?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei. 

Vår lille familie står overfor den største utfordringen vi har hatt så langt og jeg føler meg rådløs og ikke minst knust. Jeg fikk nylig fortalt av en bekjent at min mann hadde vært utro på en foretningsreise et år tilbake og når jeg konfronterte min mann med dette viste det seg at det stemte. Den kvelden fortalte han meg alt som hadde hendt på denne utenlandsreisen og han virker oppriktig lei seg for det som har hendt. Jeg valgte allikevel å ta med meg vår datter og reise bort en uke for å få samlet meg litt. Han har ringt meg et par ganger og beklaget seg og han er villig til å gjøre det meste for å vinne min tillit tilbake, jeg vet bare ikke hva han kan gjøre for å klare det. 

Jeg prøver å finne en slags forståelse for det han har gjort, men jeg klarer virkelig ikke å se hvordan han kan ha gjort noe sånt mens vår datter og jeg ventet på han hjemme. Tenkte han ikke på konsekvensene? Var vi ikke engang i tankene hans? 

Hele situasjonen gjør meg kvalm, men jeg vet innerst inne at jeg fortsatt elsker han og med tanke på datteren vår ønsker at vi skal komme oss gjennom dette som en familie. 

Min mann er mye ute på forretningsreiser; både innlands og utlands, så jeg må klare å stole på han igjen. Hvordan skal jeg klare å bygge opp tilliten min til han igjen? Jeg har begynt å tenke litt på parterapi, er det noen som har erfaring med dette? Jeg tror det kan bli vanskelig å takle dette på egenhånd. 

En ting er sikkert; jeg forstår mye bedre nå hva som menes med "i gode og onde dager." 

Anonymous poster hash: 86d23...17e

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har virkelig tro på at parterapi kan være svært nyttig i slike situasjoner.

Utover det har jeg ingenting vettugt å si, beklager. Føler med deg.

Takk for svar! Da skal jeg se om jeg finner en terapaut som tilbyr dette i området. 

Anonymous poster hash: 86d23...17e

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...