Gjest februar-mamma Skrevet 12. juli 2000 Del Skrevet 12. juli 2000 Heisann.... Jeg er en jente på 21 år, som i det siste har vært plaget med migrene, jeg har hatt fire store migreneannfall de tre siste dagene (flimring i øynene, illende hodepine, kvalm, svimmel og mistet følingen i høyre hånd) Jeg er gravid i 10-uke, jeg har hatt migrene før, men 1 gang pr. 3 mnd. Har det med at jeg er gravid at jeg har hatt det så mye nå?? Jeg synes dette er helt forferdelig, jeg sitter her på jobb å kjemper for ikke å svime av. Ringte legen i stad, å han sa at jeg burde ikke ta noen form for tabletter. Hva skal jeg gjøre, er det noe jeg kan gjøre..... På forhånd tusen takk for alle svar :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399-migrene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rolf Salvesen, spesialist i nevrologi Skrevet 14. juli 2000 Del Skrevet 14. juli 2000 Kjære februar-mamma De aller fleste organer i det nye mennesket anlegges de første 12 uker av svangerskapet, derfor er den fasen den aller viktigste når det gjelder å unngå medikamenter. Jeg støtter derfor legen din i at du om mulig bør unngå det nå. Med en slik opphopning kan man lure på om du kanskje skulle ha tatt en "time-out" fra jobben, altså en kortvarig sykmelding ??? Evt tenke etter om det kan være noen utløsende årsaker bak det faktum at du har fått så mye anfall akkurat nå. Noe du har spist ?? Ellers må jo anfallene være ganske kortvarige, siden du har rukket å ha fire stk på bare tre dager. Det må jo da være den gode nyheten .... Hvis dette fortsetter, kan forebyggende behandling med betablokker kanskje bli aktuelt når de første 12-14 ukene av svangerskapet er passert - heller ikke det er safe, men hvis du ellers ikke får i deg næring osv. osv. Innleggelse ? Alle disse spørsmål besvares nok best ved et samarbeid mellom deg og din lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/399-migrene/#findComment-1468 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.